• Maybe

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

fridalilla skrev 2012-10-16 12:27:47 följande:
    Man blir överstimulerad efter et. Upp till 2 veckor efter et kan man bli det. För att hjälpa kroppen igenom det ska du dricka 2-3 liter vätska per dag. Och äta saltig mat / godis. Om du får extremt ont måste du åka in! För när man är överstim. Samlar man vätska i buken, går det riktigt illa kommer det upp i lungorna och måste då bli inlagd.

Men gud... Det borde de förklarat för mig på sjukhuset. Tycker ni inte det?

Blir man alltid överstimulerad efter ET?

Varför blir man det?

På vilket sätt hjälper vatten och salt mat? Jag brukar äta rätt mycket salt mat.

Jag känner att det är värre när jag är kissnödig, även om jag bara är liiite kissnödig. Samt när jag sätter mig eller reser mig. Då hugger det.

Sällan gör det ont när jag går men det har hänt...

I övrigt känns det som kraftig mensvärk.

Ska jag ha det såhär i två veckor???

Oh my... :-/

Blir det värre med tiden eller lättare?
  • Maybe

Tant Groda:
    Skulle apoteket meddela dig om de får in mer Orgalutran?
    Vi har fått tipset om att bara gå til vårdapoteket på sjukhuset eftersom andra apotek kanske inte alltid har allting.

Jag tog 112,5 hela tiden och sen tog jag också orgalutran. Jag gillade inte Orgalutran... Nålen va lite grövre och så gjorde den lite mer ont just vid själva sticket. Sen fick jag rådnad och klåda vid själva sticket också men det la sig sen.
    Enligt sjuksköterskan är det ingen som tycker om orgalutran...      

• Maybe
    Försöker1 skrev 2012-10-16 15:56:25 följande:
    Jaha, negativt blodprov, först försöket officiellt misslyckat, då får jag väl börja vänta igen...

Verkligen tråkigt

Sa de hur länge ni skulle vänta tills nästa gång?
  • Maybe

Det kommr gå jättebra Tany!

Igår kväll fick jag rejält ont i magen. Det va värre än alla andra gånger. Sen gick det över...

I morse vaknade jag av rejäl smärta i magen... Sen gick det över.

Smärtorna blir garanterat värre och jag ska garanterat ringa och prata med kliniken så fort de öppnar.

Som det är nu så vågar jag inte gå till jobbet för jag är rädd att jag får ont...

Jag har körlektion idag dessutom och den kan jag inte avboka. skulle jag gjort igår morse såfall.

Tror ni de vill ha in mig till sjukhus???

• Maybe

Jag ringde först till RMC och de ville att jag skulle komma dit så de kan undersöka mig och kanske göra något vul och så. Sköterskan tyckte inte riktigt att det lät helt normalt att ha så väldigt ont...

Sen ringde jag körskolan och jag ska bara lämna en lapp från receptionen att jag varit på sjukhus nästa gång jag har lektion (dvs imorgon) så löser det sig.

Jag hoppas det är ok att jag äter frukost... Så det inte blir som vid äggplock att man ska va fastande.

Ska jag ta crinone? JAg brukar ta den på morgonen när jag går upp, eller är det ok att vänta tills jag kommer hem?     

• Maybe

Försöker1: Jag hoppas du får börja nästa cykel. Det hade ju varit toppen!!
    Ibland kan man ha tur även om det är lång kö.

Jag fick vänta en ganska lång stund i väntrummet men det gör inte så mycket. 
    Sen gjorde han vul och sa att allt såg fint ut. Tyvärr är embrot ännu så litet så han kunde inte se om det satt kvar eller inte. Det va synd...
    Han trodde nog att en av äggstockarna vridit sig runt sin egen axel och sen ändrar den tillbaka av sig själv efter en stund. Det händer tydligen ibland när äggstockarna är tunga, som de blir vid stimulering när man gör IVF.

Den informationen hade jag gärna velat ha tidigare. Men men, nu är det som det är.
    Han sa att om jag har ont mer än en halvtimme och det håller i sig så ska jag åka till KK akut. 
    Annars är det bara att avvakta och jag får lov att ta alvedon men inget annat.

En IVF är ju påfrestande för kroppen och de inre organen och det är inte helt konstigt om det gör ont.

Nu är jag hemma igen och har tagit Crinone                

• Maybe
    TheMrs81 skrev 2012-10-18 21:22:23 följande:
    Ni som har kommit lite längre i IVF-processen än mig, har man samma läkare under hela vägen sen man börjar eller är det olika?

Jag blev nämligen inte jätteförtjust i den läkaren vi träffade första gången Rynkar på näsan 

Vi hade en läkare under själva utredningen, sen hade vi en annan när vi påbörjade själva behandlingen och hon gjorde även äggplocket så det kändes tryggt att vi "kände" henne sen tidigare.

Du har ju rätt att byta läkare om du vill 
  • Maybe
    Tany skrev 2012-10-18 22:57:21 följande:
    Maybe: hur är det? är du bättre? :)
    Tyvärr är jag inte bättre alls Rynkar på näsan
  • Maybe

Jag har haft Margareta Kitlinski som läkare och hon som gjorde äggplock. Har även haft Britt som satt in Et och gjort lite undersökningar osv.

Jag gillar Margareta och Britt =)

Alexander Giwercman gjorde undersökning på min sambo. Jag tycker han ser ut som en utomjording.............   

• Maybe

Ni som gjort gravtest på RMC tidigare.
    Har ni fått med graviditetstest med hem som ni ska ta och sen ringa till kliniken och berätta om det blev pos eller neg?

Eller har ni fått lämna blodprov på kliniken och sen ringa och fråga om det blev pos eller neg?    

Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö