• Maybe

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

Hemma från äggplock!
    Lite tråkig väntetid i början men i övrigt gick det jättebra!
    Sambon struntade i stesoliden och han sa ändå inte ett knyst varken när han fick lokalbedövning eller när de plockade spermier.

Jag fick stesolid och lite annat smått och gott samt en nål i armen med lite mer godsaker bland annat mot illamående. Förra gången vi gjorde äggplock va jag hög som ett hus och kommer inte ihåg så mycket och visste inte vad de höll på med. Trots det hade jag otroligt ont.

Den här gången behövde jag inte alls så mycket smärtstillande och jag va helt med på noterna vad de gjorde och hade knappt ont alls!
    Mycket trevligare upplevelse av äggplocket den här gången och jag är sjukt nöjd!!

Jag sov gott på britsen inne i vårt lilla bås och hade väldigt svårt att vakna även när läkaren och sjuksköterskan kom in med frukost osv. Så lite groggig är jag fortfarande och går nog o lägger mig snart igen.
    Sov även i taxin på väg hem...

Jag har ordentligt ont nu och är lite illamående och så va det inte förra gången men jag är nöjd ändå.
    De fick ut 7 ägg och jag ska ringa till kliniken imorgon för att få veta hur många som blev befruktade

Vi hade Krystoff och jag är jättenöjd med han =)  

• Maybe

Jag har så enormt ont efter äggplocket idag!
    Jag kan på fullaste allvar inte komma upp ur soffan utan att jag nästan hyperventilerar av smärta och har jag väl satt mig ner kan jag inte böja mig fram och jag rör mig i slow motion.
    Min stackars sambo får passa upp mig på hög nivå och jag kan inte göra någonting själv.
    Jag är handikappad i min egen soffa   Skäms 

• Maybe

Jag kan inte ligga på rygg för då kan jag inte andas. Det strålar smärta ut i axlarna när jag andas. Det är huggande smärta.

Jag har ont i mellangärdet samt givetvis i nedre magen och känner lite smärta i nedre delen av ryggen också. Där är det molande smärta.

Jag har aldrig haft såhär innan och tycker det är jättejobbigt.

Borde jag kontakta läkare?

Har någon annan haft liknande?

• Maybe
    Malphie skrev 2012-12-04 03:39:53 följande:
    Från en som legat inlagd i tre veckor för överstimulering, kontakta RMC eller närmsta gyn.mottagning.

Håller tummarna att allt är bra!

Det är väl bara om man inte kan andas som man är överstimulerad?

Jag kan andas men det gör ont när jag ligger på rygg.
  • Maybe

Vill sända en varm kram till Libra också! Livet är så orättvist...

Det gör inte så ont i nedre magen som det gör i själva överkroppen, insidan av revbenen, bakom bröstkorgen , mellangärdet osv osv.
    Därför vet jag inte om det har med ivf att göra och vet inte om jag ska ringa RMC eller annan läkare :/
    Jag har givetvis ont i själva livmodern också men det känns inte som det är något konstigt där egentligen, att de hugger till lite ibland och molande smärta och blöder lite. Samt att jag har svårt att gå och röra mig för då gör det extra ont i nedre delen av magen.
    Det jag oroar mig över och tycker är mest obehagligt är det som sitter i överkroppen och strålar ut i axlarna och det va det som gjorde att jag knappt kunde sova inatt Rynkar på näsan 

Har någon känt såhär i överkroppen efter äggplock? Jag vet inte om det öht har med IVF att göra eller om det är något annat...

(njurarna gör inte ont längre och jag kissar ganska mycket)   

• Maybe

Har precis pratat med lab.
    Av 7 ägg va 5 st mogna.
    Av de 5 va det 3 stycken befruktade och vi ska dit imorgon kl 13.30 för insättning.
    Vi håller vekrligen tummarna nu för att alla 3 ska överleva och utvecklas fint så två av de kan gå till frysen och ett guldägg tillbaka till mig.

I övrigt mår jag bättre, fortfarande allmänt tungt och ont när jag rör mig och jag kan inte ringa förrän 10.30 till sköterskorna och jag hoppas jag inte behöver sitta i kö i en timme...     

• Maybe

Jag har pratat med RMC men de sa att de tror inte jag är överstimulerad eftersom jag bara hade 7 ägg. 
    RMC sa åt mig att ringa vårdcentralen angående smärtorna i bröstet och andningen och får jag itne hjälp där ska jag ringa akuten.
    Jag ringde vårdcentralen och fick tid hos läkare 16.45 men saken är den att jag faktiskt mår bättre.
    Jag har fortfarande ont men jag är inte lika andfådd och det gör inte lika ont när jag andas och i allmänhet är jag bättre.
    Nu har jag ju hållt mig stilla och vågar mig inte på att gå ut med hunden eller liknande men jag känner mig ändå bättre. Känns dumt att gå till läkare om jag känner mig bättre....   
    Jag kan sätta tusen spänn på att de säger att jag har ångest (vilket jag absolut inte har) för det är alltid lättaste förklaringen, speciellt när det går över av sig själv...
    Men visst ömmar det fortfarande i övre magen och är jobbigt...   

• Maybe

Har vi en lista i denna tråden?
    Orkar någon vara en ängel och lägga till mig på ET 5 december? 

• Maybe

Jag tror jag kan ha nån magkatarr eller liknande.
    Frågan är om det är bra att gå på gastroskopi  när man har ett litet embryo i magen som förhoppningvis ska sätta sig?

• Maybe

Jag va hos en läkare på vårdcentralen och hon lyssnade på lungor och mätte syreupptagningen och klämde och kände lite.
    Hon sa att det är inget fel alls på mina lungor, hon sa däremot att jag hade problem med magmunnen, alltså uppe vid mellangärdet.
    Jag fick gaviscon och en sorts bedövningsmedel som man dricker. Hela munnen och halsen blev bedövad och det lindrade i magmunnen en liten stund men nu har jag lika ont igen och vad jag än gör är det jätteansträngande och jobbigt. 
    Hon sa att hon skulle skriva ut något till mig också som jag skulle hämta ut men jag har inte fått in något ännu och tror inte det hjälper.

Jag är inte nöjd med den läkaren.... Hon behandlade det akuta i form av att ge mig drickbart bedövninbgsmedel, men vad gör jag sen då? Medicinen, jovisst, men problemet är ju kvar, vad har det kommit ifrån och hur hindrar jag att det kommer igen?
    Medicinen jag fick skulle vara typ mot halsbränna...       

Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö