• Maybe

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

Karin13 skrev 2012-10-13 14:41:45 följande:
    Maybe: Vet inte om min berättelse kan få dig att känna dig lite bättre...
    Vid vårt första IVF fick vi ut 9 ägg varav 6 st blev befruktade, ett resultat jag kände mig nöjd med. Ett sattes tillbaka och av de resterande 5 var 2 st tillräckligt bra för att frysa. Det färska vi fick tillbaka tog sig inte. Inte heller det som klarade upptiningen. Till slut stod vi där utan graviditet och utan ägg i frysen, de var bara att börja om. 
    Vid vår andra IVF fick vi ut 6 ägg men bara 2 blev befruktade. När jag fick höra detta grät jag floder, hur skulle det nu gå? Av de två äggen sattes ett in och ett gick till frysen. Och... jag är nu gravid med det ägg man satte in! Vill bara säga att i vårt fall var inte det viktiga hur många befruktade ägg vi fick. Det viktiga var att guldägget fanns där! Visst känns det bättre med med fler befruktade ägg, men tappa inte hoppet! Ett av dina två kanske är guldägget.
    Lycka till, jag håller tummarna!! 
    Tack snälla du {#emotions_dlg.flower}
    Jag vet ju samtidigt att det är så liten chans att det lyckas på första försöket iallafall, chansen att lyckas ökar ju med antalet gånger man försöker.
    Jag kan inte göra mer än att hoppas och hålla tummarna...

Tänk om vi kommer dit imorgon, och sen blir hemskickade för att äggen inte klarade natten? 

• Maybe
    fridalilla skrev 2012-10-13 17:10:17 följande:

Första gången fick jag inte ut så många ägg och inga hamnade i frysen :( vet att det känns förjävligt. Jag sa till och med att jag inte ville göra fler försök, då jag hade ett plågsamt plock! Men längtan efter ett barn var för starkt och här sitter jag nu med en bulle i ugnen ;) men precis som du så hade jag inte så positiv inställning till första försöket. Denna gången har jag bara tänkt "denna gången funkar de" . Hoppas så klart att det är ett guldägg

Jag hade så positiv tanke redan frå¨n början att det skulle ta sig på första försöket. Vi är en av de få procenten som det lyckas på första försöket! 
    Vi har superägg och superspermier!
    Nu känns det inte så längre...

Jag hade inte ett speciellt plågsamt plock men hela situationen att gå igenom IVF är tillräckligt jobbig så jag vet inte om jag orkar med det mer än en gång...

Däremot blir jag helt varm av tanken att det embryot vi ska få tillbaka imorgon är faktiskt levande. De sätter ju inte in ett ägg som inte utvecklas och delar sig. Det är ödet som har bestämt att just detta embryot ska bli vårt barn. Inte något av de andra äggen utan just detta vi ska få tillbaka imorgon. 

Usch va nervös jag är... Inte lika nervös som jag va dagen innan äggplock, men fortfarande vääääldigt nervös!

Jag är inte troende över huvud taget men ändå sugen att be till alla gudar som finns att detta ska gå vägen!           
  • Maybe

Vilken lycka att få se hjärtat slå! 
    Jag hoppas att jag kan få berätta en solskenshistoria en vacker dag =)

Ni får mig att inse att det fortfarande finns hopp, även om det bara blev 2 befruktade ägg.
    När jag väl fått tillbaka mitt guldägg imorgon kommer jag nog känna mig lite lugnare, i typ en dag sen kommer ruvarperioden och då är jag nojjig över det istället...     

• Maybe

Det står på ett papper vi fick att vi ska göra graviditetstest 12 dagar efter återförande (om allt går bra)
    När får man komma och göra första vul efter de satt in ägg??? 

• Maybe
    fridalilla skrev 2012-10-13 22:13:20 följande:

3 veckor efter man plussat får man tid till vul. Då är man i vecka 7-8 :) förlåt om mitt andra inlägg lät negativt, men orkar inte skriva om allt som försvann. Men håller tummarna för dig ska du veta!

Tack för hållda tummar!
    Jag hör av mig direkt när vi kommit hem från kliniken imorgon  
  • Maybe
    Tany skrev 2012-10-14 10:09:47 följande:
    Hej vänner
    en fråga: jag har första VUL den 17 okt. hur många dagar efter att jag måste gå för andra VUL innan ÄP?

Det beror på vad vul visar. Hur stora dina folliklar är osv.

Nu är jag hemkommen från ET.   Det va inte mer obehagligt än en vanlig gynundersökning men nui efterhand så spänner det lite. Är det normalt?
    Vi fick se embryot de skulle sätta in på en skärm. Det hade 4 celler och såg jättefint ut enligt läkaren.
    Det andra hade tyvärr avstannat så det blev bara detta lilla vi fick ut denna gången Rynkar på näsan
    Läkaren sa också att detta embryot såg ut att vara av väldigt god kvalitet och har höga chanser att lyckas!
    Får man verkligen säga så? Jag menar, hon kanske ger mig falska förhoppningar?

Hon sa också att jag skulle leva normalt. Men det vågar jag inte... Jag kommer typ ligga på soffan och inte våga röra mig för jag är rädd att embryot ska trilla ut...        
  • Maybe

Uppdaterar listan lite. Har ändrat mitt testdatum och även hamnat under rubriken ruvare Glad

Väntar
    på första möte
    lovvan 
    Sindyrella1983
    sessan 83 k 
    diana0101
    Rosenäng

Spraystart:
    nl2012 - 4 okt
    Tany- 24  sep
    malphie-10 okt
    themrs81-18 okt
    Libra1 - 19 okt  

Sprutstart:
    Maybe - 2.okt 
    Libra1 - 6 nov
    Tany - 10 Oct 

VUL:
    Libra1 - 13 nov
    Tany - 17 Oct
    Maybe - 10 okt 

Äggplock:
    Maybe - 12 Okt
    nl2012 - v.44 
    Libra1 - v.47 
    Tany - v.43
    Tant Groda - v. 43

ET/FET:
    Karin13 - 27 sep
    Maybe - 14 okt 

Testdag:
    Maybe  - 25 okt

Ruvare
    minasera 
    Karin13
    Fridalilla
    Maybe   

Gravida
    Karin13 

Väntar på ny IVF:
    Tinapina

• Maybe
    Försöker1 skrev 2012-10-15 12:00:30 följande:
    Hej, har läst tråden några veckor, vill gärna vara med. Känner mig helt nere. TD imorgon dag 13 men fick blödning i torsdags så jag tjuvtestade imorse, negativt.
     ÄP var 28/9 och ET 3/10 med blastocyst. 15 ägg uttagna därav 10 befruktade, inget dög att frysas. Det blir till att börja om helt igen. Jag fick coasta( bara spreja) 5 dagar efter 10 sprutdagar pga högt östradiolvärde, fanns över 20 blåsor från början. Undrar om det försämrade kvaliten på äggen. Vill inte tänka på hur länge jag ska behöva vänta på nästa försök! 
    Till mig sa de att det är ingen fara om man har en liten blödning. Man kan absolut vara gravid ändå. 
    Ska du ta blodprov på testdagen på din klinik?
    Såfall kan det va så att det är för tidigt för att se på vanligt graviditetstest och man kan bara se med blodprov.

Vi har inte heller något i frysen så jag vet hur det känns med att man oroar sig för väntetiden om det inte skulle ta sig    
  • Maybe

Jag gjorde ET igår och har haft lite lätt mensvärk sen dess och varit lite öm.
    Nu under kvällen har jag till och från legat ihopkrupen i soffan och bara kvidit för det har gjort så ont!
    Det har gått över av sig själv men ömmar lite hela tiden. Den kraftiga sm'ärtan kommer och går lite och det gör lite ont när jag sätter mig och reser mig. 
    Har någon annan haft så ont?
    Vad är det som gör så ont?

Bör jag ringa kliniken imorgon?      

• Maybe
    fridalilla skrev 2012-10-15 23:11:08 följande:
    Jag har med varit öm, speciellt när man sätter / ställer sig. Det är nog för att äggstockarna är så svullna. Om du får så ont att du gråter så är du nog överstimulerad. Det blev jag första ivf.

kan jag va överstimulerad nu??

Jag tar ju inga sprutor längre. jag tar bara Crinone vsrje morgon.

När jag sprutade kände jag inte av någonting öht förutom att jag va lite trött...
Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö