• Maybe

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

Karin13 skrev 2012-10-04 12:07:45 följande:
    Maybe: Du ska inte ta bort luftbubblan ur sprutan. Jag tror den är till för att fylla den lilla spetsen längst ut på glasröret. Utan luftbubblan får du inte ur all vätska ur sprutan, alltså får du i dig för lite. Så bara tryck in nålen och töm sprutan som vanligt. Hoppas det här inte blev allt för snurrigt beskrivet:) Lycka till!
    Tack för svaret!
    Jag är nog bara nervös för att det är första gången jag ska spruta själv... 
  • Maybe
    Karin13 skrev 2012-10-04 12:52:10 följande:
    Maybe: Klarar du Gonal-F ska det nog gå bra med orgalutransprutan också. Den är egentligen enklare, man behöver ju inte ställa in dosen.

Orgalutran ställer man väl inte in nån dos? Det är ju färdigfyllda vanliga sprutor?
    En förpackning med 5 st sprutor fick jag.

Ovitrelle är däremot snarlik Gonal-F tror jag för förpackningen ser lika ut fast grön istället för röd.   
  • Maybe

Det är ett tag kvar tills jag ska ta Ovitrelle så den bryr jag mig inte om för tillfället.

Något speciellt man ska tänka på när man tar Orgalutran då?
    Nålen sitter väl redan på orgalutransprutorna? Ska man ta av den nålen efter man använt en spruta?
    Och såfall hur gör man det?   

• Maybe

Vill någon skriva in en grej på listan åt mig?

Jag ska på vul på måndag 8e oktober. =) 

• Maybe
    lovvan skrev 2012-10-05 17:35:52 följande:
    Fick brev från Rmc idag. Vårt första besök har blivit framflyttat till den 5 november pga läkarbrist. De verkar ha lite väl mycket att göra där. Håller på att bli tokig av all denna väntan!

Kul med lite nya bloggar. Ska kika in  
    Nä men gud va tråkigt :(
  • Maybe

Jag ville verkligen berätta på jobbet i morse.
    Jag har jobbat natt och förberett mig nästan hela natten.
    Men när väl morgonpersonalen dök upp så pratade vi om en massa annat istället och jag drog mig ur och sa ingenting.
    F*n va feg jag är!   

• Maybe

Idag berättade jag för en till. En snäll arbetskamrat som jag har förtroende för.  
    Det kändes bra... Bara 8 kvar Obestämd 

• Maybe

Första vul idag.
    Hon hittade 10 folliklar som va minst 1 centimeter.
    Det såg bra ut sa hon och vi ska tillbaka på onsdag för ett andra vul och sen håller vi tummarna för ÄP på fredag! Skrattande  

• Maybe

När jag kommer till RMC och sitter i väntrummet så funderar jag lite ibland på övriga som sitter i väntrummet.
    "Undra om någon av de som sitter här är medlemmar på familjeliv"
    "Undra vad de har för problem"
    "Undra vad de ska göra här idag, hoppas det går bra för dom"

Är det bara  jag som tänker så???      

• Maybe
    Tant Groda skrev 2012-10-08 13:18:26 följande:
    Har inte varit här på länge, haft mycket att göra. Både på jobbet och övrigt privat. Hoppas det är väl med alla.

Pratat med rmc idag och efter lite om och men (inget ska ju vara enkelt) så är det äntligen dags för mig att ta den första sprutan ikväll. Kan inte fatta att det det äntligen är igång.
Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö