• Cina84

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

olssonJenny skrev 2016-04-18 08:58:34 följande:

Ja jobbade som resurs/långtidsvik på en förskola innan men de fanns inte mer till mej där. Har en tanke att de skulle varit lättare att få behålla det där om jag vart kvar.. Men nu fick ja heltid som detta under terminen höst/vår och pengarna var de som styrde. Ooja!! Det agg man har haft mot de som fått barn även de som ej förtjänar de.. ja har haft sjukt dåligt samvete för jag känt så;/ varför skall de vara så enkelt för andra. De kan bara sära på benen medans vi verkligen kämpar för att få den lyckan. Så har tankarna varit.. när min svägerska sa att hon var gravid med 3 barnet men att de inte skulle behålla de för hon tyckte 2 räckte blev ja vansinnig.. vräkte ur mig ett par ord som typ du är dum i huvudet. Här kämpar vi med en kusin till era barn o du sitter o säger att ni väljer bort ett inför oss som nyss haft ett misslyckat försök.(vårt första försök) fy fan för dej.. sambon o svågern titta på mej o svägerskan blev bara ställd.. Men fy va arg ja var.. hon förstod men de tog ett bra tag.

Va skönt att din chef är förstående. Önskar att min var likadan.. saknar min gamla för hon var underbar!

Kram

Jag har också tampats med dåligt samvete men allt eftersom har jag accepterat att jag tänker så ibland och att det är okej att känna så.

Nä fy :(. Även om det inte var illa ment så

måste det ha känt som en riktig käftsmäll när hon sa så.

Jag tror och hoppas att hon är förstående. Återstår att se om jag har rätt..

Kram
  • Cina84
    Pusheen skrev 2016-04-18 20:38:10 följande:

Lycka till imorgon Cina! <3

Tack pusheen <3
  • Cina84
    olssonJenny skrev 2016-04-19 07:53:59 följande:

Haha nä förstående kommer hon aldrig bli. Blev skit arg för de tog en v för oss att berätta att vi fått missfall. Allt skall vara till hennes fördel.

LYCKA TILL IDAG FINA??

Vilken människa! Energitjuv eller vad! ( menade dock min chef ;). )

Tack fina du <3
  • Cina84
    Kajo skrev 2016-04-19 08:39:47 följande:

Lycka till idag Cina! Jag tänker på dig!

Tack fina kajo <3.

Äggplocket gick bra men var smärtsamt. Jag fick en hel del medicin för att klara av det och fick till slut ut 15 ägg. Läkaren var jättefin och kom in och pratade med oss efteråt en ganska långa stund vilken kändes väldigt skönt.

Kram
  • Cina84
    Pusheen skrev 2016-04-19 17:27:21 följande:

Grattis till en jättebra skörd!

Ta nu hand om dig ordentligt och ta det lugnt <3

Tack :). Det ska jag göra pusheen. Tänkte först jobba imorgon men har tagit ledigt för att låta kroppen få ta igen sig.

Kramar till dig och det lilla knytet :).
  • Cina84
    olssonJenny skrev 2016-04-19 19:36:54 följande:

Grattis fina du!! Lägg dej i soffan be om ben och Jerrys o bara njuta.! Det är din tur nu!

Kram

Tack :D.

Hi hi. Jag ska ta med mig det rådet ;). Ligger just nu med vetekudden och försöker dricka så mycket jag kan :).

Kram
  • Cina84
    Kajo skrev 2016-04-19 22:43:15 följande:

Åh så fint att du fick ut så många! Måste känns skönt. Jag känner med dig, det är inte kul med jobbiga plock. Vila, vila och vila! Massa kramar

Ja det är skönt! Nu får jag bara hoppas att de blir befruktade och mer därtill.

Jag ska lyssna på min kropp och vila :).

Kram!

PS gick det bra häromdagen?
  • Cina84
    Kajo skrev 2016-04-20 08:29:38 följande:

Precis, nu väntar du på ett telefonsamtal från labbet va? Hur känns det idag?

Jo det gick bra. Jag ska på nytt ul på fredag för att kontrollera storleken på hematomet. Förhoppningsvis har det blivit mindre eller försvunnit. Jag har inte haft mer gammalt blod nu på en vecka snart. Annars mår bebisen bra. Den va 2,5 cm stor sist och om den fortsatt som vanligt är den 3cm imorgon. Jag mår väldigt illa och är ganska känslig. Så gravid känner jag mig.

Hoppas nu det blir många fina befruktade ägg! Åh jag håller alla tummar jag har Cina!! Nu är det din tur!! Kramar

Jag ska ringa dit där innan middag. Det känns bättre idag men jag får gå lite försiktigt för det ömmar i äggisarna om jag sätter i foten lite häftigare.

Skönt! Lill* räkan sköter sig, det är ju toppen!

Usch, jobbigt det måste vara att gå runt och vara illamående hela tiden. Har du hittat något än som lindrar det lite?

Tack för tummarna <3! Jag hoppa verkligen att det kan få vara det nu!!!!

Kram!
  • Cina84

8 befruktade så det får jag väl vars nöjd med. Återföring på fredag om allt går enligt planerna.

• Cina84
    Pusheen skrev 2016-04-20 11:27:07 följande:

Wow vad bra!! Hoppas på bra tillväxt nu.

Kram <3

Jag ska alltså alltid jämför med tidigare och då har det varit två eller tre som inte blivit befruktade men så har det inte ju inte gått vägen ändå.. Så detta måste ju inte vara sämre. Nä jag ska vara nöjd och hoppas verkligen på att många hänger med nu.

Kram
Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö