• Cina84

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

Pusheen skrev 2016-02-26 18:32:16 följande:

Skönt att höra att allt gått bra!

Nu får vi knipa utav bara h..

Det är såå svårt att hålla tankarna i styr. Det är väl det svåraste med ruvningen tycker jag.

Jag har än så länge kunnat hålla mig ganska positiv men ju mer jag närmar mig rd 12 som verkar vara domedagen för mig då ju blödningen alltid kommer den dagen, så känner jag att jag ställer om för att skydda mig själv och blir mer negativ. Ja ja, man får försöka så gott det går. Det blir som det blir.

Kram och trevlig helg!

Jag ska knipa allt vad det går ;). Jo du har helt rätt, det blir som det blir oavsett vad jag tänker så därför måste jag vara snäll mot mig och tänka positivt( eller inte alls) tänk om det fanns ett ivfpiller som stängde av tankeverksamheten under försöken ;).

Vilken rd är du på nu igen?

Kram
  • Cina84
    Pusheen skrev 2016-02-27 05:10:25 följande:

Nää, ska jag räkna som jag gjort innan så är det dag nio idag(lördag)!

RMC räknar ju återföringsdagen som dag ett och så har jag räknat de andra gångerna. Lite snurrig där :)

Försöker att inte räkna för mkt utan bara sikta in mig på td! :)

Men då ligger jag inte så långt efter dig :). Jag har Td 9/3 men om mensen kommer gör den det till helgen. Själv då? ( har du skrivit det tidigare så skyller jag på tillfällig minnesförlust;) )

Kajo, Hur gick det med befruktningen?
  • Cina84
    Kajo skrev 2016-02-27 09:59:13 följande:

Åh vad kul med ruvning! Nu vill jag också få tillbaka. Hur fantastiskt det än är att man har ett miniliv dör inne så känns det som den värsta tiden också. Det kommer bli min 7e ruvning och jag är livrädd, nu måste fet bara fästa.

Jag får tillbaka på tisdag! Befruktningen gick bra, 7 små som ligger och växer i ett skåp. Jag känner mig dock förskyld, är lite nåjig för det.

Hur mår ni?

Ja, nu måste det väl ändå slå in! Det är inte en dag för sent. Hoppas :)

Vilken bra utdelning! Det måste kännas skönt :). Då är det riktigt nära nu sen är du med en nervig ruvare ;).

Kram
    Pusheen skrev 2016-02-27 10:22:12 följande:

Jag har td 7/3. Inte sagt tidigare så du kan vara lugn.. Tror jag.. Nu minns inte jag! Haha.

Min mens kommer på tisdag eller onsdag om den kommer.

Ha ha.. Du e rolig du ;). Då blir nästa vecka en nagelbitarvecka..
  • Cina84
    olssonJenny skrev 2016-02-28 12:37:46 följande:

Vad kul stort grattis till alla äggen;)

Har haft tre mög dagar där jag hatat typ allt. Har brutit ihop, skällt på sambon, har bara känt mej så misslyckad för att jag inte klara min ruvning:/ varför skall man ha dessa känslor. När skall man få känna den lyckan att få känna ett barn växa i magen..Någon annan som har haft samma känslor?!

Som kajo skriver, du är inte ensam om att känna så. Och det är okej att få känna så ibland!

Kram
    Kajo skrev 2016-02-28 13:10:43 följande:

Visst har man haft det! Flera ggr, du är INTE ensam om det. Det är viktigt att bryta ihop och "ta på" de känslorna. Min psykolog sa att man måste tillåta sig må dåligt och gräva i det värsta scenariot för att kunna ta sig upp igen. Jag har många ggr tänk tanken att "nä, jag kanske inte kommer bli mamma" och när jag tänkte det har det gjort väldigt ont. Jag tror det är viktigt att ta tag i det som gör ont, för tillslut gör det inte ont längre.

Däremot litar jag på sjukvården och är (nästan) övertygad om att alla i denna tråden kommer känna en fot eller en liten hand på insidan av våra magar snart. Det sista som lämnar oss är tro, hopp och kärlek. Karma helt enkelt! Jag skickar en massa positiv energi till dig idag <3

Dina ord går rätt in hos mig och är så sanna men ibland behöver man någon som säger det rätt ut. Tack! <3.

Skönt att det är bättre med magen :).

Kram
  • Cina84
    Mella79 skrev 2016-02-28 22:39:38 följande:

Jag känner också igen mig i allt ni skriver ! Det är sjukt hur identiska våra känslor och upplevelser är! Jag är så trött på att spraya och sticka mig själv ! Har sprutat 300 menopur i 11 dagar nu mår skit! Idag när jag vaknade ville jag bara försvinna kroppen och huvudet är helt i obalans! Ska tillbaka imorgon och få se om det blir något äggklock ! Vågar inte hoppas på det för jag är livrädd att allt ska gå åt skogen igen ! Drömmen att bli mamma och känna ett liv växa i en kanske förblir en dröm

Håller tummar och tår för att det ska se bra ut Idag!

Kram
  • Cina84
    Pusheen skrev 2016-02-29 14:57:54 följande:

Jaha, färg på lutinusinföringsgrejen :(

Kommer väl inte längre än till dag tolv denna gången heller.

:(. Jag hoppas du har fel. Det kan inte vara så att äggen har fäst så det är det som orsakat en liten blödning?
    Mella79 skrev 2016-02-29 16:53:27 följande:

8 fina äggblåsor plus 2 mindre! Äggplock ons ! Nu håller vi tummarna !

Det låter ju som ett bra besked :). Jag fortsätter att hålla tummarna för dig!
  • Cina84
    Kajo skrev 2016-02-29 22:16:47 följande:

Jag hoppas dina tecken stämmer! Vilken dag ska du testa? På RMC har jag alltid fått testdag 27 dagar efter återföringen. Vad får man på nordic? Imorgon får jag tillbaka en blastis. Sen väntar den värsta perioden enligt mig. Antagligen för att jag känner att jag kan "prestera" hit men inte längre :(

Äran sagt livrädd. Det enda jag tänker är hur jag ska rehaba efter ett negativt test.

Lycka till idag :)!
  • Cina84
    Pusheen skrev 2016-03-01 06:12:15 följande:

Men hjälp mig nu. Jag är så dum i huvudet!

Jag fick rosa på pappret nu när jag morgonkissade och hade tänk innan att om jag får det så kan jag lika gärna ta ett gravtest så jag kan ta smällen på en gång och kan bearbeta det.

MEN testlagrets fick två sträck. Tänkte nää detta litar jag inte på. Hade ett CB digital hemma så jag tog det med. Visade också gravid 1-2.

Jag fattar ingenting. Är ägglossningssprutan fortfarande kvar i kroppen? Håller jag på att få ett biokemiskt missfall igen?

Jag har aldrig testat tidigt innan och har lovat mig själv att INTE göra det pga JUST DETTA! Nu sitter jag här med alla frågor och vet ingenting!

Det kan lika gärna vara biokemiskt missfall så någon glädje kan jag inte känna.

Dumma mig. Detta ska jag aldrig göra om.

Även om jag söker er hjälp med svar så kan ju bara tiden utvisa vad det är och nu blev det ÄNNU jobbigare att ruva. Fan också, varför gick jag i fällan :(

Ååhh! Det kan ju faktiskt ha gått vägen :D. Som det skrivits tidigare så behöver rosa eller en blödning inte innebära slutet. Det är inte så att du ringt kliniken och fått svar på dina frågor?

Du är ute på minerat område, det är inte lätt att sätta fötterna rätt hela tiden ;). Som en klen tröst så har gjort jag tidigare trillat dit som du, blödningen kom och testet var mest som en sista bekräftelse.. Jag ska försöla undvika att inte titta ner på papperet denna gång. Får se hur jag lyckas med det.. ;)

Själv vågar jag nästan inte känna efter. Jag har haft som mensliknande värk nu sedan några dagar tillbaka och tycker att det är något på gång i tuttisarna men vågar inte bygga upp några förhoppningar.. Vi får se, vi får se..

Kram
  • Cina84
    Pusheen skrev 2016-03-01 15:57:43 följande:

Åh! Har du känt så innan när du ruvat? Precis så jag känt dessa två gånger det har tagit sig ;) hoppas hoppas!

Ja du.. Korkade jag men men.. Gjort är gjort och det är bara att hoppas på det bästa. Vi får se vart det bär hän.

Lycka till med att inte titta ner. Håller på dig stenhårt ;)

Det måste vara gravidhotmonerna som satt sig i huvudet på dig ;).

Tack fina :). Jag tycker inte att jag känt såhär tidigare men.....
  • Cina84

Så mycket som händer nu! :). Typiskt att det inte går att sätta emojis här annars hade jag satt ett stjärnfall, en fyrklöver och en tumme till alla här :).

Kajo skrev 2016-03-02 08:02:02 följande:

Jo, jag är ruvare av ett toppembryo! Det är 60% chans till graviditet enligt vår doktor. Hon va glad och positiv, och tyckte det va så fint. Jag har dock varit i denna situationen tidigare så är inte lika positiv. Jag hatar denna perioden, min 7e för att vara exakt.

Yeaj grattis :D. Önskar så att det ska gå vägen för er denna gång <3. Det är tufft när det gång på gång skiter sig :(.

Ja den där ruvningen... Nu börjar det närma sig för mig och igår och idag hade jag nästan ångest när jag vaknade "hur känns det? drar det igång idag?" Usch hemska känsla :(.
    Pusheen skrev 2016-03-02 06:19:49 följande:

Fattar ingenting! Kommit ut en massa lutinus i natt vid nattkissen och nu i morse. Ingen färg alls i det.

Knäpp som jag är körde jag in införingsgrejen två gånger när jag skulle ta kvällsdosen igårkväll men det var ingen färg på den.

Vad händer?

Vågar inte tro något egentligen.. Td på måndag.

Tog ett test vid nattkissen som visade +.

Livrädd att det är mensen som bara hämtar andan för att sen komma igång ordentligt!

Kram kram kram! Du har det tufft nu, så nära målet men ändå en bit ifrån ( fast jag också tror att det gått vägen). Hoppas du kan koppla av något under dagarna.
    Mella79 skrev 2016-03-02 15:03:07 följande:

Bara 4 ägg!

Det är kanske en klen tröst men jag säger samma som pusheen,4 ägg kan vara fullt tillräckligt. Håller tummarna för att du också ska få vara ruvare om någon dag!! <3
Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö