• Cina84

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

Pusheen skrev 2016-04-20 13:00:38 följande:

Klart man jämför men jag är ju ett levande bevis på att det inte behövs så många ägg

Så håll modet uppe!

Stor kram!

Tack pusheen jag måste, ska tänka positivt :). egentligen är det inte de befruktade äggen i sig utan hur många vi får i slutändan. Önskar så att vi får tillbaka två och att vi får något till frysen.

Kram
  • Cina84
    Kajo skrev 2016-04-20 19:56:19 följande:

Vad bra resultat! Det fick jag med har jag för mig. Men varför blir det på fredag? Odlar dom inte till blastocyster? Jag tror på denna gången Cina, det är ju ditt 3e färska försök och då ska statistiken vara på din sida. Jag fick ju till det på mitt 3e ET. Kramar!!

Ah okej :). Vi önskar få tillbaka två denna gång och det gör de inte med blastocyster (socialstyrelsen beslut) därför blir det återföring på dag 3. Skulle det bli fler ägg dom klarar sig så odlar de dem till blastocyster. Jag önskar så att du har rätt kajo!! Annars får vi samla kraft över sommaren och sen köra på igen..

Kram
  • Cina84

Magen är inte min vän för tillfället. Är svullen och det trycker mot tarmarna. Jag misstänker att det är åt förstoppningshållet.

Måste bara gnälla lite ;).

• Cina84
    Pusheen skrev 2016-04-21 15:56:51 följande:

Fy! Jag lider med dig! Jag var helt förstörd i magen efter äggplocken

Kunde liksom inte krysta utan fick vänta tills det kom ut av bara farten

Usch, du hade så med :(. Alltså att gå är en pina. Ser ju för tusan ut som en gammal tant så försiktigt jag går ;). Men det kanske är ett positivt tecken :).
  • Cina84
    Pusheen skrev 2016-04-21 17:10:59 följande:

Fniss

Exakt så hade jag med det. Kunde knappt gå! Kändes som att hela magen hängde löst! Fick gå sakta så att den inte kom i "otakt" med resten av kroppen

Ja men precis!! Några tips du vill dela med dig av för att lindra det? hi hi.. Gissa om jag kommer vara ynklig sen när det tagit sig känns det som ;).
  • Cina84
    Pusheen skrev 2016-04-21 18:07:40 följande:

Vila vila vila!

För min del var det jobbigast fysiskt med ivfprocessen, nu är det värst psykiskt!

Så sjuuuukt orolig för precis allt!

Känner inget -orolig

Känner något -orolig

Google och jag är värre ovänner än nånsin!

Nästa fredag ska vi göra klart kub-testet. Sjukt orolig för det med!

Pheew.. Tänk att man trodde att "bara jag blir gravid så blir allt bra".

Hoppas bara att kub-testet visar bra så har jag lovat mig själv att slappna av lite mer. Blir säkert lättare när man känner kotten och får lite mage så man själv kan hålla lite koll. (Inbillar jag mig )

Aj aj kapten ;). Lovar att ta det lugnt :).

Låter som ett goggle förbud hade suttit rätt hos dig ;). Skämt åsido, det måste vara riktigt jobbigt! Tror du inte du är extra orolig i och med resan än så länge?

Du ska se att allt kommer se bra ut på testet. Jag tror att du rätt och slätt måste bestämma dig för att "nu ska jag tillåta mig att må bra". Vara lite tuff mot dig själv m, du har mått tillräckligt dåligt redan. Styrkekramar till dig! :).
  • Cina84
    Pusheen skrev 2016-04-21 18:24:40 följande:

Åh vad gullig du är <3

Det är nog så.. Extra orolig pga allt som har hänt innan.

Tycker det är tråkigt att oron överspelar glädjen för graviditeten

Men som sagt.. Efter nästa vecka så jäklar! Då har jag även passerat v 12, den värsta perioden med störst risk för missfall.

Stor kram till dig vännen! Ta det nu lugnt <3

Människan har nog så himla lätt över lag att tänka negativt framför positivt i tron att försöka skydda sig kanske. Jag vet inte, tokigt egentligen.. ;).

Men vad bra, då har du en plan. Sätt ett kryss i kalendern så har du det att ta rikte på och bearbeta tankarna :). Låter så pekpinneaktigt men du vet vad jag menar :).

Jag tog den, kramen alltså :). Den var gosig :).
  • Cina84
    olssonJenny skrev 2016-04-21 19:31:28 följande:

Ååå så kul! Hoppas hoppas du får som du vill 2 in o till frys!

Satt och funderade om de där med frysen. Hur 17 funkar det? Måste man gå igenom samma jävla process med sprutan o spray.. Har kommit till en svacka där ja skall överanalysera allt i ivf processen. Ja e så nervös!

Stor kram

Skickar styrkekramar till dig<3. Du klarar detta!

Du behöver inte gå igenom en procedur till. Det går till som så att om du, vid detta försök efter ET har embryo kvar som blir fina blastocyster så fryser de ner dem och ni kan använda de till ett försök senare.

Ja imorgon får vi svaret! Nagelbitare på hög nivå.

Kram!
  • Cina84
    olssonJenny skrev 2016-04-22 12:04:58 följande:

Hade en period i morse när a vräkte ur alla mediciner från kylen o var på väg ut till soptunnan... Denna process tar hårt på en.. ja har blivit knäpp helt enkelt man känner sej så aggressiv.. kände du likadant?

Har bett för dej (är inte vanligtvis troende) o önskat ett bra svar! Kram o styrka

Det gör den verkligen! Jag har som tur är aldrig gjort ett långt protokoll, tror det är än värre för kroppen än det korta men jag har känt mycket sorg,oro men också ilska över allt detta. Låt det komma ut så att det inte äter upp dig inifrån. Har du någon förutom mannen att prata med? Annars kan jag rekommendera dig att gå till en terapeut. Den har gett mig perspektiv på allt och fått mig att tänka lite annorlunda för att hantera det och mer logiskt kring det. ( visst, jag har inte genomfört ett försök sen jag började så vi får de om jag känner samma om två veckor om det skulle skita sig).

Tack för att du tänkte på mig :).

Jag är nu ruvare på två fin fina embryo och fyra andra ser lovande ut till frysen. Så nu gäller det att koppla bort hjärnan ;).

Kram<3
  • Cina84
    Regnbågsdröm skrev 2016-04-22 16:00:15 följande:

Härligt med ruvning! Önskar dig stort lycka till!

Måste fråga om hur din historik sett ut vid tidigare plock, vad som gjort att ni fick sätta in två? Jag hade ÄP idag och hoppas på att det ska finnas två ägg att sätta in för mig. Vilken läkare hade du vid insättning? Kram!

Tack :D.

Fråga på, jag skulle svarat dig tidigare men det föll i glömskan. Jag har gjort tre ET inklusive detta och tre fet, alla med blastocyst. Eftersom det inte gick vägen frågade jag om det var möjligt att få tillbaka två denna gång. Läkaren kände att det var värt att prova för att prova något nytt. Han (doktor K) menade att RMC strävar ju efter att det ska gå vägen och i och med att vi inte lyckats innan så är måste vi prova något nytt. Så gonal istället för Menopur samt två dag tre embryo= lyckosamt förhoppningsvis.

Prata med doktorn så samråder han med labb.

Kram
Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö