• Pusheen

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

Cina84 skrev 2016-08-10 07:58:31 följande:

Jisses! Men det är inte så konstigt egentligen med den resan vi varit med om.

Ja det känns som att många väljer att ta reda på det, vilket är helt ok, vi vill suga lite extra på den karamellen ;).

Det är så häftigt att få höra hjärtat ticka på!! Snabbt tickar det också. Nästan så man skulle få för sig att köpa en sådan manick!

Innan vi började hela processen köpte jag lite saker, lite för att pusha mitt sinne att "det kommer snart lösa sig"... Nu kommer jag våga handla igen och det ska bli så himla härligt men det kommer nog kännas lite overklig. Jag har sytt en del till andra och ska nu äntligen få sy till mig själv, också en konstig känsla.

Känner du bebisen mycket? Vilken vecka är det nu igen du är i? Förresten flyttade sig moderkakan för dig? Varför jag undrar är för att jag har moderkakan i framkant och den ligger lågt. Barnmorskan sa att oftast flyttat den uppåt.

Kram!

Å vad mysigt med egensydda grejer! Jag önskar att jag hade tålamod till det.

Hade velat göra bara någonting själv till bebben men kommer inte på ngt.. :-/

Sticka en mössa eller nåt kanske

Jag köpte faktiskt också någon grej mitt i försöken.. Hade det också som lite morot. La det i en liten låda och kunde gå och titta på det ibland och tänka att det skulle bli någon gång.

Känner bebisen en hel del nu. Den blir starkare och starkare för jag får hårdare och hårdare smällar hehe

27+0 idag. Alltid lika kul med "ny vecka" och lite ny rolig läsning om bebisens utveckling.

Jag gjorde ju kub-testet.. Vid det ultraljudet så låg min moderkaka lågt. Vid nästa rul så hade den vandrat uppåt. Jag har min i framvägg så därför kunde det dröja något innan jag kände bebisen. Den dämpar väl även nu något. Tror jag började känna den runt vecka 20 nånting.

Min kompis som väntar sitt andra barn sa att det är en fördel för hennes första bebbe sparkade så det gjorde ont och då hade hon inte moderkakan i framvägg. Denna gång har hon det och det känns bättre sa hon.

Din kommer säkert också vandra uppåt! Det verkar var så för många.

Vilken vecka är du i?

Kram
  • Pusheen
    Cina84 skrev 2016-08-10 18:16:07 följande:

Du kan alltid sy en mössa. Det är snabbt och enkelt gjort! Finns jättemånga beskrivningar på nätet på hur man :).

Åh mysigt! Blir en fyndig påminnelse för dig att det inte är en dröm :).

Var det inte nervöst inför kub?

Jo det känns som att den gör det för de flesta vad jag kunnat läsa mig till. Vi får se v.32 när det är dags för återbesök.

Nu är jag i vecka 18 :D. Berättade för en kollega idag och ska berätta för resten på måndag när semestern är över. Lite nervöst är det men mest för ev följdfrågor som kanske kommer. Men men det går nog bra.

KramHur går det för dig? Full hålligång på bebisen nu kanske ;).

Kram!

Jo, snacka om nervöst!! Kände mig helt stum. Sen när hon sa att resultatet var minsta risken så var lättnaden enorm.

Vad mysigt att kunna sprida "nyheten"

Går det bra för dig att jobba?

Jag blev sjukskriven på heltid. Min doktor "fick nog"!

De på jobbet var så där bra på att ge mig andra uppgifter. Det var liksom pest eller kolera och sen hade jag min envisa migrän som inte gav med sig. Då tyckte dr att efter allt vi varit med om så fick det räcka och att hon inte tyckte att det var värt att jag skulle vara på jobbet med de risker som fanns plus migränen då i huvudsak som var hemsk!

Kram
  • Pusheen
    Cina84 skrev 2016-08-11 17:26:23 följande:

Ja det känns mycket skönare! nu ska jag bara förstå det fullt ut ;).

Ja men eller hur måste det kännas väldigt lugnt och betryggande att få påminnelse lite hela tiden.

KramJa det ska bli skönt att få berätta det (och lite nervöst). Jag har semester veckan ut så vi får se hur det går när jag kör igång igen.

Det låter dom en förståndig läkare! Det måste vara skönt att har fått igenom det (dock inte migränen.) Har det blivit bättre med den?

Barnmorskan på mvc sa att om det skulle kännas för mycket så har hon inga problem att sjukskriva mig så det känns skönt. Jag kommer inte på något sätt att äventyra detta eller puscha mig själv för mycket pga jobbet.

Kram

Ja, jag är verkligen glad över min bra husdoktor. Det visade sig passande nog att hon jobbar åt mvc så det var riktigt bra.

Vad skönt för dig att även du har en bra kontakt som är beredd på att hjälpa dig om det blir för mycket. Det är guld värt.

Min migrän har lättat otroligt mycket! Har inte haft något anfall sen en bit in på andra trimestern. Nu har jag bara haft enstaka dagar sista veckorna med lite vanlig huvudvärk som går att leva med.

Har gått på akupunktur som har hjälpt med.

Helt rätt inställning. Inte värt att offra ett dugg pga jobbet. Det var det som blev dumt på mitt. Helt plötsligt stod jag där tillsammans med en annan och en massa tunga grejer skulle bäras eller flyttas på och då kände jag mig tvingad att hjälpa till sen efteråt blev jag orolig och ledsen att jag inte hade sagt ifrån och gjort saker som jag eg inte ville och visste var dåliga för mig.

Ta det lugnt och var rädd om er!

Kram
  • Pusheen
    olssonJenny skrev 2016-08-16 12:55:06 följande:

Hej vänner! Så härligt att läsa att era små grynet växer och frodas;) jag och sambon är äntligen på g att välja privat klinik efter de misslyckade försöken på Rmc! Samt min meltdown med magsår och utbrändhet/, jag vill ha hjälp med att veta vilken privatklinik jag skall välja? för nu jäklar skall de bli bra!

Hej!

Härligt att ni är på gång igen!

Vi gick till Nordic IVF Center och är supernöjda. Rekommenderar givetvis dem då jag inte har några erfarenheter av några andra.

Googlade lite om de olika klinikerna innan vi valde och vi hittade mest positivt om Nordic.

Ja -nu jäklar är det er tur!

Kram
  • Pusheen
    olssonJenny skrev 2016-08-24 15:01:41 följande:

Fick samtal från Nordic igår och de blir besök redan om en v???? så nervös man blev efter de samtalet???? Men nu jäklar!! Skiljer sig medicinerna från de man får på rmc?

Vad kul! Vi fick också en tid väldigt snabbt och fick köra igång på första mensen därefter

Härligt att ni är igång!

De har samma mediciner men mer öppna för diskussion och man får vara med och tycka och tänka lite själv.

De hade även några preparat som jag aldrig hade hört talas om och som jag fick testa.

Minns inte vad de hette och vad de gjorde för nytta nu men det kändes så mycket bättre att gå dit iaf.

Hoppas att ni också får en positiv vistelse

Lycka till!
  • Pusheen
    olssonJenny skrev 2016-09-01 21:46:16 följande:

ush!!! idag fick jag hem mina journaler från rmc inför Nordic besöket på måndag.. läste dessa och blev vansinnig! ringer till rmc och ifrågasätter VARFÖR de inte har gått igenom med mig hur många ägg som befruktades och hur många ägg som var mogna och framförallt VARFÖR de har skrivit att jag lider av fetma ( ja väger 83)och att de kan vara en bidragande orsak till att jag inte kan bli gravid.. de har inte ens berättat för mig eller sambon vad som skrivits ner.. de har sagt typ attt jag får vänta med frågotna tills de skrivit klart. de har inte ens gått igenom saker vid ultraljuden innan äggpunktion, de misstänkte vid försök 2 att jag hade en inflamation i min chokladcysta.. den stackar sjuksystern jag fick pratat med hade de inte lätt.. ush o fy!! jag hoppas att de på Nordic är bättre vid patient bemötande än Rmc...  

Tyvärr är jag inte förvånad. Det är beklagligt!!

Enligt RMC hade jag både endometrios och pco. Något som Nordic inte tyckte att jag levde upp till alls. Jag har heller aldrig hört tidigare i mitt liv vid besök hos gyn att jag skulle ha varken pco eller endometrios.

Jag blev oerhört ledsen och hade svårt att ta in allt efter besöken hos RMC med sådana "nyheter" efter varje besök. Inte nog med att jag knappt fick fram några äggblåsor, och nu i efterhand var det ju pga att de doserade hormonerna lågt eftersom jag "hade pco". Ja ja.. I vilket fall så var det lättare sen på Nordic eftersom det redan fanns ett facit så jag hoppas att det blir detsamma för dig!!

Har bara positivt att säga om Nordic, inte alls samma "löpande band"-känsla.
  • Pusheen
    olssonJenny skrev 2016-09-05 21:18:26 följande:

Varit på Nordic idag och såpositivt överraskad jag blev! Så underbart allt var! Här kommer jag att trivas! Så genuint underbar personalen var! Fick se de mesta utom själva operationssalen! Och behandlingsplan är upplagd;)

Se där! Trodde inget annat

Samma känsla som vi fick.

Tycka till nu!
  • Pusheen
    Cina84 skrev 2016-08-09 22:12:46 följande:

Hej!

Tack för tummarna, allt gick bra igår och den ser fin ut :D. Var nervös innan att det inte skulle gå bra( är säkert ganska naturligt men jobbigt). Vi valde att inte ta reda på könet. Det får bli en överraskning ;).

Gick allt bra för dig med igår? Fick du höra hjärtslagen? Det är himla mysigt<3.

Kram!

Hej Cina, hoppas du ser detta!

Ville bara kolla läget med dig? Hoppas allt är bra och att magen växer som den ska!

Själv har jag sex dagar kvar till bf så snart får vi äntligen veta vem lilla krabaten är

Stor kram!
  • Pusheen
    Cina84 skrev 2016-11-02 18:57:27 följande:

Hej pusheen :).

Det är lite kusligt men jag har tänkt på dig och kajo och tänkt fråga hur det går för er. Så hann du före ;).

Magen växer som den ska och den lill* buffar bitvis på riktigt ordentligt i magen men det är härligt <3.

Åh vad spännande!! Tänk att få hålla det lilla livet<3. Känns det som att kroppen börjar ställa in sig?

Kram

Haha, telepati

Åh så skönt att höra att allt tuffar på som det ska <3

Ja, snart så! Vi vet ju inte heller kön och nyfikenheten håller på att bli riktigt jobbig nu! Vill veta NU vem det är som är där inne och stökar runt.

Känner mig helt som vanligt, inga tecken alls på att något skulle kunna vara på gång. Men tung är man ju nu och lite molande förvärkar kommer men inget mer.

Men det kan ju bara smälla till så är det igång så vi väntar med spänning.

Ska till bm på fredag och då ska vi bestämma ingångsättningsdag om det behövs. Kommer bara gå över en vecka.

Försöker njuta av egentiden så länge

Aaaao! Bara för det så fick jag en kraftigare värk nu!

Har du två månader kvar eller ngt sånt? Mår du bra i övrigt?

Stor kram!
  • Pusheen
    olssonJenny skrev 2016-11-08 10:49:17 följande:

Är de bara jag lr ni som haft lutinusen,har ni oxå fått sådär gigantiskt med flytningar pga den?? Ibland känns de som man kissar på sig ju

Jag använde faktiskt binda alla de dagar som jag tog den!
Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö