• Pusheen

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

Cina84 skrev 2016-05-04 09:09:31 följande:

Tack :)!

Inget test tagit än. De på RMC var positiva men jag är försiktigt optimistisk. Har jag ett positivt test i handen på fredag då tror jag på det.

Jag sov rätt gott men det känns som att magen börjar spänna igen. Får se vad de säger när de går ronden. Idag blir det till att utforska sjukhuset idag för att fördriva tiden. Kanske det blir fint väder idag igen för då blir det lite simning med:).

Kram!

Men ååh! Jag dör av spänning nu ju Är det officiell td på fredag?

Simning? Usch så tråkigt att vara inlagd men förhoppningsvis är det för en god sak!

Du får be mannen komma med en tidning med korsord kanske..

Blir det någon natt till på sjukhuset?

Krya på dig.

Stor kram!
  • Pusheen
    Cina84 skrev 2016-05-04 15:21:35 följande:

Jepps, officiell td på fredag..

Det skulle stå solning istället för simning ;). Men det blev inget sånt idag alls, värdena är normala igen så jag blev hemskickad idag. Magen är dock nästan lika stor igen. Den kan gå ner snabbt sa han men om jag känner att det är för jobbigt kan jag ringa till de på måndag och få ett sjukintyg, vilket jag kommer göra. Läkaren på RMC sa att jag kunde behöva en till två veckor att ta det lugnt så att det går tillbaka som det ska så jag bestämde mig redan nu för att ta nästa vecka.

Kram

Haha, tänkte det Simning hade ju varit ren lyx!

Vad skönt att du fick åka hem idag.

Jag tycker att du gör helt rätt i att stanna hemma. Fokusera på att ta hand om dig själv och att bli bra igen. Man måste ju ta det lugnt och vara rädd om sig.

Någonting som jag har blivit bättre på efter hela den här karusellen.

Nu gör jag absolut ingenting som jag inte känner mig bekväm med!

Hoppas att magen din lugnar sig och att den sedan växer pga annat än vätska

Kram
  • Pusheen
    Cina84 skrev 2016-05-04 21:54:07 följande:

Ja man börjar prioritera sig själv mer och mer. Men det är ändå att man har lite dåligt samvete för det.. Men varför egentligen?..

Mår du bra fortfarande? Börjat kunna njuta än? :)

Tack, jag hoppas också att den ger med dig snabbt.

Jag börjar bli mer och mer nervös för td. Tänk om kroppen bara lurar mig..

Kram

Jag vet, det där dåliga samvetet förföljer en! Jag är likadan.

Jag mår jättebra förutom att jag inte har sluppit migränen

Kan inte ta mina vanliga mediciner så det är mest att härda ut fast det går knappt. Har en läkartid på onsdag så jag får se om hon kan ge mig någon hjälp.

Jag har mest varit orolig för typ allt men lovade mig själv att börja njuta lite mer efter kub-testet om det visade bra.

Vi var där i fredags och gjorde det och vi fick de bästa siffrorna med minst risk för att barnet har någon av de kromosomavvikelserna som de testar för. Dessutom så var det ju ultraljud så vi fick se den lilla krabaten. Den var helvild och sprattlade runt som bara den

Så efter detta nu så har jag kunnat slappna av lite mer och börjat njuta lite mer! Har passerat de mest riskfyllda veckorna och är inne i trimeter två nu så det känns toppen nu!

Stort lycka till imorgon!!! Hoppas verkligen att det är din tur nu <3

Stor kram!
  • Pusheen
    Cina84 skrev 2016-05-06 07:26:09 följande:

Allihop...Jag vill bara meddela... Jag har testat mig nu på morgonen.. Och testet är

POSITIVT!!!! Äntligen! :D

Nu jäklar ska bara gå åt rätt håll!

Kram

Jaaa!!! Jag visste det! Tjoho! Blommor och fanfarer!

Stort grattis!! Nu har vinden vänt och det kommer gå jättebra!

Bamsekram till dig!
  • Pusheen
    olssonJenny skrev 2016-05-11 09:11:51 följande:

Ovitrellen tas ikväll så Äggplocket sker på fredag;) whooop whooop! O har fått vätskedrivande så nu har ja rasat de som ja gått upp:)

Så skönt att det blir av!

Håller tummarna för dig nu
  • Pusheen
    olssonJenny skrev 2016-05-11 22:15:23 följande:

Tack alla underbara!

Hoppas ni har de bra med era små räkor!

Lycka till imorgon! Håller tummarna för en fin skörd
  • Pusheen
    olssonJenny skrev 2016-05-12 20:29:49 följande:

Tack fina! Ja hoppas oxå på en bra skörd de enda som oroar mig är att de skall neka mig plocket iom ja gått upp 2kilo o är över 30 i bmi pga viktuppgången:/ kan de neka mig för att ja gått upp pga hormonerna o vätskan i buken? Fråga visserligen syster A o hon sa att de inte skulle göra nått iom ja redan börjat behandlingen men ja oroar mig ändå;(

• Pusheen
    olssonJenny skrev 2016-05-12 20:29:49 följande:

Tack fina! Ja hoppas oxå på en bra skörd de enda som oroar mig är att de skall neka mig plocket iom ja gått upp 2kilo o är över 30 i bmi pga viktuppgången:/ kan de neka mig för att ja gått upp pga hormonerna o vätskan i buken? Fråga visserligen syster A o hon sa att de inte skulle göra nått iom ja redan börjat behandlingen men ja oroar mig ändå;(

Blev lite konstigt

Tror verkligen inte att du behöver vara orolig för att det inte ska bli något! Har du kommit så här långt så avbryter de inte.

Jag ville till och med avbryta en behandling för att jag bara hade tre äggblåsor (och dr hade lovat att vi kunde avbryta om det blev för dålig utdelning). Kravet för att de skulle göra äp var just tre äggblåsor. Dr sa att de avbryter inte bara behandlingen så där.

Stort lycka till imorgon, kommer gå jättebra!
  • Pusheen
    olssonJenny skrev 2016-05-13 09:32:55 följande:

Ja fick 15 ägg!!! Av 16äggblåsor????

Wow! Stort grattis!

Vila nu och ta hand om dig själv!

Kram
  • Pusheen
    olssonJenny skrev 2016-05-13 09:59:45 följande:

Tack fina!! De skall ja göra har bett sambon att köpa chips o dipp , sen skall jag zappa runt på netflix???? hur mår du?? Kram

Gör du verkligen rätt i

Fortsätter hålla tummarna för bra befruktning och överlevnad!

Jag mår jättebra, tack för att du frågar

Kram!
Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö