• Pusheen

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

Kajo skrev 2016-02-25 17:02:41 följande:

Det blev 13 ägg idag. Känns som ett tåg kört över mig.

Grattis till så bra utdelning Kajo!

Tack för uppdateringen, har tänkt på dig hela dagen och undrat hur det gått ;)

Vila nu ordentligt, hoppas att du återhämtar dig snabbt och att många ägg befruktas!

Kram
  • Pusheen
    Kajo skrev 2016-02-25 22:06:41 följande:

Har ni också haft den känslan av att det i te går att göra nr två efter äggplock? Sen känns det även som om äggledare + livmoder ska glida ur när man står och går. Nu hoppas jag att jag är på benen igen inför insättning, som antagligen skulle bli på tisdag om vi nu har tur och många blir befruktade. Åh tänk om det går denna gången! :) är hoppfull!!

Lycka till imorgon Cina!

Hopps hoppas turen är på vår sida nu tjejer!

Så har jag känt varje gång! Kan knappt gå för att det känns som att hela paketet där rör sig i otakt med kroppen.

Du repar dig säkert fint :)

Hur upplevde du plocket hos dem?

Håller tummarna för dig!
  • Pusheen

Lycka till idag Cina!! Ska tänka på dig och hålla tummarna stenhårt!

Kram!

Lycka till önskar jag dig också Mella79. Hoppas att det är denna gången det gäller för er!

• Pusheen
    Cina84 skrev 2016-02-26 17:00:32 följande:

Då är jag ruvare igen men jag vet inte riktigt hur jag känner mig.. Jag är såklart glad men rädslan för att det återigen ska gå åt skogen gnager i mig. Men jag ska försöka mota bort den tanken och tillåta mig att må bra.

Trevlig helg på er alla <3

Skönt att höra att allt gått bra!

Nu får vi knipa utav bara h..

Det är såå svårt att hålla tankarna i styr. Det är väl det svåraste med ruvningen tycker jag.

Jag har än så länge kunnat hålla mig ganska positiv men ju mer jag närmar mig rd 12 som verkar vara domedagen för mig då ju blödningen alltid kommer den dagen, så känner jag att jag ställer om för att skydda mig själv och blir mer negativ. Ja ja, man får försöka så gott det går. Det blir som det blir.

Kram och trevlig helg!
  • Pusheen
    Cina84 skrev 2016-02-26 18:46:27 följande:

Jag ska knipa allt vad det går ;). Jo du har helt rätt, det blir som det blir oavsett vad jag tänker så därför måste jag vara snäll mot mig och tänka positivt( eller inte alls) tänk om det fanns ett ivfpiller som stängde av tankeverksamheten under försöken ;).

Vilken rd är du på nu igen?

Kram

Ja tack! Ett sånt piller till mig tack :)

Hmm, idag är det en vecka sen jag gjorde ET så dag 7 va?

Har varit snäll mot mig själv och varit hemma hela veckan men nästa vecka tänker jag jobba.

Kram!
  • Pusheen

Nää, ska jag räkna som jag gjort innan så är det dag nio idag(lördag)!

RMC räknar ju återföringsdagen som dag ett och så har jag räknat de andra gångerna. Lite snurrig där :)

Försöker att inte räkna för mkt utan bara sikta in mig på td! :)

• Pusheen
    Cina84 skrev 2016-02-27 08:21:42 följande:

Men då ligger jag inte så långt efter dig :). Jag har Td 9/3 men om mensen kommer gör den det till helgen. Själv då? ( har du skrivit det tidigare så skyller jag på tillfällig minnesförlust;) )

Kajo, Hur gick det med befruktningen?

Jag har td 7/3. Inte sagt tidigare så du kan vara lugn.. Tror jag.. Nu minns inte jag! Haha.

Min mens kommer på tisdag eller onsdag om den kommer.
  • Pusheen
    Kajo skrev 2016-02-27 10:00:41 följande:

Dom är väldigt gulliga! Men jag tyckte det gjorde ganska ont. Doktorn pausade en gång och så fick jag lite mer morfin. Vad tyckte du?

Men oj så bra befruktning! Inte dåligt.

Men ja, de ska fästa med.. Hoppas att det funkar denna gången!

Vem gjorde plocket på dig? Gjorde ganska ont men det var nog värre de gångerna på rmc. Tror det bara är olika från gång till gång och att det kanske inte beror jättemycket på vem som gör det?
  • Pusheen
    Kajo skrev 2016-02-28 13:11:52 följande:

Sen måste jag berätta att jag har gått 5,5 km idag. Magen blir bättre och bättre!

Så härligt Kajo!

Skönt med positiv energi :)
  • Pusheen
    Mella79 skrev 2016-02-28 22:39:38 följande:

Jag känner också igen mig i allt ni skriver ! Det är sjukt hur identiska våra känslor och upplevelser är! Jag är så trött på att spraya och sticka mig själv ! Har sprutat 300 menopur i 11 dagar nu mår skit! Idag när jag vaknade ville jag bara försvinna kroppen och huvudet är helt i obalans! Ska tillbaka imorgon och få se om det blir något äggklock ! Vågar inte hoppas på det för jag är livrädd att allt ska gå åt skogen igen ! Drömmen att bli mamma och känna ett liv växa i en kanske förblir en dröm

Lycka till idag!
Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö