• Cina84

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

Pusheen skrev 2015-08-26 18:36:52 följande:

Vet känslan med att inte vara bästa vän med kroppen!

Så himla typiskt att det skulle bli en kort cykel precis innan de drog igång igen. Samma för mig ju fast mina cykler är ungefär som innan ivfen.

Hoppas att du är gravid! Är du inte det så kan ni direkt ta nästa steg närmre till att bli det åtminstone :)

Hur känns ljumsken nu?

Alltså fasen vad man ska noja med allt.. Första vul är på dag åtta och det tycker jag är sent. I papperna står dag sex men det är en söndag. Hade velat ha det på måndagen åtminstone. Vill att de är på hugget nu så det inte blir för sent att höja dosen som det blev förra gången.. Får väl ringa dit och höra hur de tänkt.

Alltså jag kommer åt skicka knappen hela tiden.. ;). Tack fina du för hoppet:). Ja det har du rätt i, då kör vi bara på direkt. Det känns bra, tror jag har smällt i där eller något för det känns som att jag har blåmärke där men inget märke. Kanske sambon som knäat mig i sömnen ;).

Ja gör det! Ring dit och förklara läget så borde det väl inte vara omöjligt för de att ändra tycker jag. I och med att det Hände sist så finns det ju underlag för att tidigarelägga det!
  • Cina84

Återigen nervös väntan på att få provresultaten. Tycker väl inte att de ska vara dåliga igen men man vet aldrig..

• Cina84
    Pusheen skrev 2015-08-27 10:20:15 följande:

Har du tagit nya tester idag? Håller tummarna för dig!

Jag har pratat med RMC idag och de förstod min oro men sa att allt var förskjutet en dag framåt helt medvetet. Bara för att jag skulle hamna med äggplock den veckan de hande mest tider ifall det behöver lite spelrum när det kan vara dags. Förstod det som det iallafall. De hade iallafall planerat helt med vetskap om min situation. Får väl försöka lita på det. Hon sa att en dag längre fram inte hade någon betydelse men det borde det ju ha kan jag tycka. Nu när man vet att vi bara har två försök kvar så blir man ju mer på sin vakt med saker och ting så det verkligen blir till det bästa.

Ja men vad skönt, då vet du det. Man vet ju aldrig, som samhället är idag käns det som man får vara om sig och kring sig för att komma någonstans.

Tack :). Jepps. I och med att mina värden inte är stabila så får jag lämna prover 1 gång i månaden för att hålla koll och ev gå upp i dos. När det väl sen håller sig stabilt kommer jag lämna prover mer sällan.
  • Cina84
    Kajo skrev 2015-08-27 15:22:16 följande:

usch vad tiden går långsamt...vill bara få tillbaka mitt ägg NU!

Vad skönt att du kommit igång pusheen! När ska du på UL?

Och när tänker du testa dig Cina? Har du pratat med RMC om dina oregelbundna cykler. Man kan kanske få något för att den ska komma igång...

Jag undrar lite när jag ska få tillbaka mitt ägg. Jag ska på UL den 2 sep för att kontrollera slemhinnan. Men sen, blir det återföring en vecka senare om man antar att äl är runt den 2 sep. För visst är det så att man inte får en naturlig äl när man går på progynontabletter? usch denna väntan... 

Jag vet inte, kanske till helgen om det inte kommit igång..

Det vet om att jag har haft 2 långa cyklar därför fick jag stimulerat denna gång men de nämnde inget om att ev ta något för att få ihåg mensen. Får höra med dem om det inte lyckas denna gång hur de tänkt kring att göra det då.

Har du en blastis så är det en vecka efter Jepps. ver faktiskt inte om mam får äl, tror det progynonen syr väl bara äl dem stoppar väl inte den
  • Cina84
    Pusheen skrev 2015-08-28 10:41:07 följande:

Håller tummarna stenhårt för dig Cina84!

Tack. Fick inget svar idag heller.. Så får vänta till på måndag. Däremot börjar mensen komma lite smått så den drar nog igång i helgen. Alltid något :)
  • Cina84
    Pusheen skrev 2015-08-28 19:14:08 följande:

Men nej vad segt! Hoppas mensen drar igång nu så att ni med kan börja på!

Hade ju givetvis hellre önskat att du var gravid!

Ja en aning.. Ja nu får vi se när den drar igång på riktigt..

Kajo hur går det med progynonen? Märker du av någon biverkning? Berättade de för dig när äldagen när man gör Stim? Om det är typ samma dag för alla eller kan variera mycket?
  • Cina84

Tog gravtest igår och idag vilka båda var positiva. Lite orolig var jag dock för att det ömmade och drog på vänster sida och att jag blödde lite. Åkte in och fick tagit blodprov och gjort vul. Såg inget i livmodern. Antagligen är det det mycket tidigt missfall, liten liten chans att jag är gravid men att det är för tidigt att se men det tror jag inte mycket på då inget går min väg.

• Cina84
    Pusheen skrev 2015-08-30 22:12:43 följande:

Men oj Cina84! Jag vet inte vad jag ska säga. Jag hoppas på ett grattis givetvis men det är ju jobbigt att inte veta.

Ska du in på nya prover igen? De måste väl hålla dig under uppsikt?

Brukar de kunna se något så tidigt?

Kram!

Mella79, det blir en massa frågetecken om man lägger till vanliga smileysar.

De följer upp mig genom att jag ska ta ett nytt blodprov antingen imorgon eller nästa tisdag. Det är väldigt tidigt att se något men i och med att jag blödde så drog de den slutsatsen. Det känns som mensen lite mer så jag delar deras tro. Jäkla skit alltså, när det mot alla odds lyckas så ska det gå åt skogen ändå :(. får väl trösta mig med att det ändå gick.. Som alltid annars är det till att bit ihop och kämpa på.
    Mella79 skrev 2015-08-30 22:00:10 följande:

Jag är ledsen cina 84 ????

Tack!
  • Cina84
    Kajo skrev 2015-08-31 17:36:45 följande:

Oj vilken tråkig situation. Både glädjefull samtidigt helt förkrossande. Är det första gången du får ett positivt gravtest? Jag tänker på dig! Vad händer nu? Skada avvakta och sen testa igen?

Jag känner mig precis som vanligt! Märker bara att sett lite aktivitet dör nere. Jag ska på ul på onsdag, vet inte vad som kommer hända efter det. Vi får se. Kram till dig!

Tack! Ja allra första gången. Jag blev helt skakis och fattade inte riktigt när det slog om.

Fick svar nu om mitt andra prov och det påvisade samma som läkarna att jag fått missfall. Det enda jag ska göra nu är å sticka ner till vårdcentralen nästa vecka och ta prov. Tror det är för att kolla så att hormonerna gått ner som de ska. Ringde till rmc och berättade det hela och de sa att det bara är att hoppa på när nästa mens kommer om jag känner att jag orkar.

Skönt att du inte får några rejäla biverkningar. Hoppas det går som planerat för dig. Kram tillbaka
  • Cina84
    Pusheen skrev 2015-08-31 19:37:51 följande:

Vet hur det känns tyvärr.. Då när vi mot alla odds blev gravida och så fastnar det i äggledaren som utomkvedshavandeskap. Vi tröstar också oss med att det gick. Vi kan men behöver hjälp.. Också story of my life. Inget flyt alls. Dock så måste vi tro att det vänder nu. Någon gång måste det ju vara vår tur!

Styrkekramar!

Tack!

Usch ja, det har du ju :( :(.

Jo jag tänker lite så med. Det gick denna gång och då måste det gå fler gånger! Jag har läst en del om att missfall blir ofta av att något är fel på det lilla livet och då var detta ju "det bästa".

Ja man får aldrig tappa hoppet! Jag håller med dig någongång vänder det, snart går det vägen!

Kram!
Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö