• Cina84

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

Pusheen skrev 2015-08-24 22:02:45 följande:

Tyckte fasen jag fick lite mensvärk nu ;D hehe! Måste googla "kan för mycket "familjelivande" framkalla mens?"

Hi hi hi..Det är tusan att man inte kan använda smileys här annars hade jag satt dit en skrattgråtande sådan nu ;). Meddela gärna vad du hittar ;p. Nähä nu väntar sängen! Sov gott alla och tack Pusheen för goa skratt :D
  • Cina84
    Pusheen skrev 2015-08-24 22:02:45 följande:

Tyckte fasen jag fick lite mensvärk nu ;D hehe! Måste googla "kan för mycket "familjelivande" framkalla mens?"

Hi hi hi..Det är tusan att man inte kan använda smileys här annars hade jag satt dit en skrattgråtande sådan nu ;). Meddela gärna vad du hittar ;p. Nähä nu väntar sängen! Sov gott alla och tack Pusheen för goa skratt :D
  • Cina84
    Pusheen skrev 2015-08-24 22:37:15 följande:

Saknar också den funktionen!

Tack själv.

Avslutar dock kvällen i mindre positiv anda. Jag testade att fråga RMC hur det låg till med regler. Fick svar precis nu:

Hej!

Sedan mars har det tillkommit ett politisk beslut om nationella riktlinjer för offentlig IVF för hela Sverige. Dessa innebär att varje par får tre äggplock. Även om ni inte fått transfer så räknas det att ni genomfört ett äggplock. I de nya riktlinjerna får man tillbaka alla embryon som är dugliga för transfer från de tre äggplocken. Det innebär att ni själva verket får totalt fler behandlingar om ni får embryon till frys vid nästa äggplock.

Helt sjukt orättvist. Alltså har vi bara två försök kvar :(

Gonatt..

:(. Jag kan bara hålla med dig. Tycker det borde räknas när det blivit återförande.

Kram på dig!
  • Cina84
    Pusheen skrev 2015-08-25 15:22:22 följande:

Mensen kom igång nu allt eftersom under dagen och jag har ringt in!! Håll tummarna för mig nu!

Spännande!!! Håller tummarna :)
  • Cina84
    Mella79 skrev 2015-08-25 20:12:22 följande:

Fick precis brev från min läkare på endokrinmottagningen att mitt tsh värde är för högt 6,6 man vill att det ska ligga under 2,5 vid graviditet !?!?! Kan detta påverka äggen?? Är heeelt förvirrad nu! Tar levaxin för att justera värdet men det har tydligen inte hjälpt !!!

Vet faktiskt inte om det påverkar äggkvaliteten men tror inte det. Dock så ökar missfallsrisken med högt värde. Har du gått på levaxin länge? Det kan ta sin lilla tid att ställa in och ibland kan det hoppa uppochner så man får öka medicineringen. Gjorde så för mig. Fick ställt in det ganska snabbt men i febr iår hoppade det till och jag fick öka dosen några månader innan det blev bra igen.
  • Cina84
    Pusheen skrev 2015-08-26 11:54:28 följande:

I tårar.. Fast lyckotårar denna gången. Får börja hormonstimuleringen imorgon!!!!!!!!!! Tjohoooooo!!

Grattis!! Åhh vad glad jag blir!! :). Nu rullar det på. Nu är det bara jag kvar :p. Oförändrat läge här, 7 dagar kvar tills det går/ kan gå igång..
  • Cina84
    Pusheen skrev 2015-08-26 17:32:02 följande:

Hade liksom gått undan lite på jobbet för jag hade sån huvudvärk. Känslorna hade stormat hela förmiddagen och jag visste inte om jag gjort rätt när jag ringde in. Hade nästan gett upp hoppet och orkade inte spänna mig mer så jag höll precis på att slumra till när telefonen plötligt väcker mig ur dvalan; "Inget uppringnings-ID"!

Jäklar vad jag hoppade till :) Sen kom de goda nyheterna. Helt underbart. Nu ska det bara gå vägen med allt.. MEN jag är ju glad att vi ens får försöka nu oavsett hur det går. Det händer åtminstone nånting i rätt riktning :)

Ja, men vad menar du nu? Om du har din långa cykel eller? Är det helt stiltje?

Nu måste du komma igång med. Som vi väntat!

Det drenerar det en helt! Jag vet sist jag väntade på att det skulle sätta igång och att jag skulle ringa. Jag mådde så himla dåligt och det kändes som att nerverna var utanför kroppen.

Ja men nu håller vi tummarna och tänker att det kommer gå vägen :). Du har ju haft flyt nu de sista beskeden så det är väl dumt att bryta den trenden :).

Jo ja har sammanlagt haft två långa cyklar på 45dgr
  • Cina84
    Cina84 skrev 2015-08-26 17:45:43 följande:

Det drenerar det en helt! Jag vet sist jag väntade på att det skulle sätta igång och att jag skulle ringa. Jag mådde så himla dåligt och det kändes som att nerverna var utanför kroppen.

Ja men nu håller vi tummarna och tänker att det kommer gå vägen :). Du har ju haft flyt nu de sista beskeden så det är väl dumt att bryta den trenden :).

Jo ja har sammanlagt haft två långa cyklar på 45dgr

Och nu sist blev den på 30gdr igen( dom innan iv försöket) vilket gjorde att jag trodde att allt var åter till det normala igen och att denna cykel skulle bli normal. Visst finns chansen att jag kan vara gravid men eftersom jag har haft cyklar på 45 dgr skulle det inte förvåna mig om det är så att denna cykel blir så lång bara för att jäklas.. Därför vågar jag inte hoppas..

Tycker nog att jag börjar få ont i ryggen som jag brukar ett tag innan det är dags.. Kan inte låta bli att tycka det är himla ironiskt att när vi stod i startgroparna för att börja igen efter sommaren så tyckte kroppen att cykeln skulle bli kort vilket gjorde att vi blev för tidiga på det för att få hänga på uppstarten och nu när jag vill igång så kommer den inte.. Min kropp och jag är inte överens..
  • Cina84
    ivfkarlshamn skrev 2015-08-26 17:37:54 följande:

Hej! Jag hoppar in här :) Min sambo och jag fick idag beskedet att de fem ägg de plockade igår i Malmö inte blev befruktade... Jag är helt förtvivlad... Vi får inga fler försök genom landstinget eftersom jag fyller 40 år om en månad. Vi funderar på att pröva privat men det är dyrt och min sambo har precis blivit arbetslös... Läget känns hopplöst just nu...

Bara hoppa in :).

Nej vad hemskt besked :(. Vad ledsen jag blir för er skull :(.

Jag vet att man i vissa kommuner kan få kommunen att "stå för kostnaden" och att man får betala tillbaka till dem via lönen och på det viset slippa betala skatten på summan och jag funderar över om det kanske kan finnas något bidrag man kan söka för att få ivf delvis finansierat om inget annat men jag vet inte. Bara en tanke.

Kram
  • Cina84
    Pusheen skrev 2015-08-26 18:36:52 följande:

Vet känslan med att inte vara bästa vän med kroppen!

Så himla typiskt att det skulle bli en kort cykel precis innan de drog igång igen. Samma för mig ju fast mina cykler är ungefär som innan ivfen.

Hoppas att du är gravid! Är du inte det så kan ni direkt ta nästa steg närmre till att bli det åtminstone :)

Hur känns ljumsken nu?

Alltså fasen vad man ska noja med allt.. Första vul är på dag åtta och det tycker jag är sent. I papperna står dag sex men det är en söndag. Hade velat ha det på måndagen åtminstone. Vill att de är på hugget nu så det inte blir för sent att höja dosen som det blev förra gången.. Får väl ringa dit och höra hur de tänkt.

Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö