Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö
Tyckte fasen jag fick lite mensvärk nu ;D hehe! Måste googla "kan för mycket "familjelivande" framkalla mens?"
Tyckte fasen jag fick lite mensvärk nu ;D hehe! Måste googla "kan för mycket "familjelivande" framkalla mens?"
Saknar också den funktionen!
Tack själv.
Avslutar dock kvällen i mindre positiv anda. Jag testade att fråga RMC hur det låg till med regler. Fick svar precis nu:
Hej!
Sedan mars har det tillkommit ett politisk beslut om nationella riktlinjer för offentlig IVF för hela Sverige. Dessa innebär att varje par får tre äggplock. Även om ni inte fått transfer så räknas det att ni genomfört ett äggplock. I de nya riktlinjerna får man tillbaka alla embryon som är dugliga för transfer från de tre äggplocken. Det innebär att ni själva verket får totalt fler behandlingar om ni får embryon till frys vid nästa äggplock.
Helt sjukt orättvist. Alltså har vi bara två försök kvar :(
Gonatt..
Mensen kom igång nu allt eftersom under dagen och jag har ringt in!! Håll tummarna för mig nu!
Fick precis brev från min läkare på endokrinmottagningen att mitt tsh värde är för högt 6,6 man vill att det ska ligga under 2,5 vid graviditet !?!?! Kan detta påverka äggen?? Är heeelt förvirrad nu! Tar levaxin för att justera värdet men det har tydligen inte hjälpt !!!
I tårar.. Fast lyckotårar denna gången. Får börja hormonstimuleringen imorgon!!!!!!!!!! Tjohoooooo!!
Hade liksom gått undan lite på jobbet för jag hade sån huvudvärk. Känslorna hade stormat hela förmiddagen och jag visste inte om jag gjort rätt när jag ringde in. Hade nästan gett upp hoppet och orkade inte spänna mig mer så jag höll precis på att slumra till när telefonen plötligt väcker mig ur dvalan; "Inget uppringnings-ID"!
Jäklar vad jag hoppade till :) Sen kom de goda nyheterna. Helt underbart. Nu ska det bara gå vägen med allt.. MEN jag är ju glad att vi ens får försöka nu oavsett hur det går. Det händer åtminstone nånting i rätt riktning :)
Ja, men vad menar du nu? Om du har din långa cykel eller? Är det helt stiltje?
Nu måste du komma igång med. Som vi väntat!
Det drenerar det en helt! Jag vet sist jag väntade på att det skulle sätta igång och att jag skulle ringa. Jag mådde så himla dåligt och det kändes som att nerverna var utanför kroppen.
Ja men nu håller vi tummarna och tänker att det kommer gå vägen :). Du har ju haft flyt nu de sista beskeden så det är väl dumt att bryta den trenden :).
Jo ja har sammanlagt haft två långa cyklar på 45dgr
Hej! Jag hoppar in här :) Min sambo och jag fick idag beskedet att de fem ägg de plockade igår i Malmö inte blev befruktade... Jag är helt förtvivlad... Vi får inga fler försök genom landstinget eftersom jag fyller 40 år om en månad. Vi funderar på att pröva privat men det är dyrt och min sambo har precis blivit arbetslös... Läget känns hopplöst just nu...
Vet känslan med att inte vara bästa vän med kroppen!
Så himla typiskt att det skulle bli en kort cykel precis innan de drog igång igen. Samma för mig ju fast mina cykler är ungefär som innan ivfen.
Hoppas att du är gravid! Är du inte det så kan ni direkt ta nästa steg närmre till att bli det åtminstone :)
Hur känns ljumsken nu?
Alltså fasen vad man ska noja med allt.. Första vul är på dag åtta och det tycker jag är sent. I papperna står dag sex men det är en söndag. Hade velat ha det på måndagen åtminstone. Vill att de är på hugget nu så det inte blir för sent att höja dosen som det blev förra gången.. Får väl ringa dit och höra hur de tänkt.