• Sindyrella1983

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

Igår fick vi bekräftelse på att RMC har tagit emot vår remiss och att det är ca 4 månaders väntetid till första mötet... Det känns som en hel evighet. Det är ungefär när jag egentligen skulle fått barn om mina graviditeter hade gått som dom skulle... Rynkar på näsan

• Sindyrella1983

Åhh jag tycker redan det är jobbigt att vänta och RMC registrerade vår remiss den 4/10.... Hur långt innan första försöket får man reda på tiden?
    Jag vet ju att väntetiden är lång, men det hade varit skönt att ha ett datum.... Hur var det för er??

• Sindyrella1983
    Försöker1 skrev 2012-10-25 17:21:34 följande:
    Maybe: kram.
    Lycka till ni andra med ruvandet!
    Läkaren har nu gjort en ny plan, kort protokoll, hade långt protokoll sist. Första lediga tid ÄP var vecka 3 då jag preliminärt är inbokad, dvs om jag tidigast får blödning 27/12, annars måste jag vänta ytterliggare en månad, så hoppas min kropp sköter sig! Det kändes som en sten släppte från hjärtat då jag fick ny tid!
    Men oj så långt fram! Jag väntar ju på tid till första mötet och om det är så uppbokat på ÄP så känns det ju helt hopplöst att få en tid inom en hanterbar tid...
  • Sindyrella1983

Idag har vår remiss varit på RMC i 4 veckor.... å ca tre månader kvar tills vi får komma dit om allt vill sig väl...

• Sindyrella1983

Jag ringde ner och frågade hur lång tid innan mötet man får kallelsen, och enligt deras sekreterare så skickar dom ut dom 3-4 veckor innan din tid.

• Sindyrella1983
    diana0101 skrev 2012-11-01 15:32:22 följande:
    Sindyrella1983: är det 3 månader till första IVF ni väntar på?
    Vi väntar på första kallelsen till första mötet och på bekräftelsen vi fick så stod det att det är ca 4 månaders väntetid. Ja, detta är inför första IVF.
  • Sindyrella1983

Ja jag hoppas oxå det, det bör bli i februari som mötet blir för vår del om dom klarar hålla väntetiderna till 4 månader. Snabbare vågar jag ju inte hoppas på!

Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö