Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö
Ja det hade jag förra gången :) Var orolig att kroppen hade fått ÄL förtidigt, men det var tydligen väldigt vanligt.
Tany, va roligt att du är här. Hoppas att du får positivt på blodprovet och att det är en ofarlig blödning!
Min mens har äntligen kommit!!! Så sprutstart imorgon...
Men åhhhh jag blir galen, har försökt ringa sedan kl 13 och det e så många som ringer så att ajg inte en kommer i telefonkö....
Nu har jag fått tag på dom, så startar med min Puregon imorgon och sen ska jag ta den till och med måndag och på tisdag (7/5) är det VUL en dag tidigare. Och då får jag besked på när jag startar med Orgalutran.
När har ni startat med Orgalutran?
Nu har jag tagit två sputor, två till sen e det dags för vul på tisdag. E väldigt spänd på hur kroppen kommer reagera denna gången. Finnarna börjar redan komma tillbaka.
Hur mår ni tjejer?
Hej mirror för oss tog det tre månader till vi fick börja. Och nu när sommaren närmar sig så har dom stängt hela juli. Men förhoppningsvis passar er cykel när dom har tid
Idag är det dags för mig att åka till kliniken och få kollat mina äggblåsor... Åhh vad jag hoppas att kroppen reagerar på hormonet. Märker inget... Inte ens finnarna denna gången, tyckte dom kom direkt när jag börjat med Puregon men det var nog inbillning... Lite tung i huvudet är jag, men det kan ju lika gärna bero på alla tankar och funderingar.
Hmm det såg sådär ut, har tagit sprutor i fyra dagar och då var slemhinnan nu 8 mm och största äggblåsan bara 8,5 mm. Men enligt läkaren så har jag bra äggstockar med många blåsor, bara att dom inte riktigt kommit igång än. Men hon ville inte höja dosen, för då fanns det en risk att dom växer snabbt och då kanske äggen itne hinner mogna om jag fattade det rätt. Så det blir ett nytt ultraljud på fredag och jag får inte börja med Orgalutran förrän tidigast fredag. Får besked på det då.
Men jag fortsätter helt enkelt ta mina sprutor och heja på mina blåsor så att dom växer till på fredag.
Usch jag e orolig för vul imorgon... det känns i magen att dom har växt tror jag. Känner mig lite svullen.
Men tänk om dom fortfarande inte växer som dom ska.....