• Pusheen

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

Cina84 skrev 2016-01-01 16:07:16 följande:

Förlåt mig blev så till mig när jag läste första meningen att jag inte riktigt uppfattade resten av inlägget riktigt. Förstår din oro kring blödningen. Hoppas den inte blir större och att din magkänsla inte stämmer. Kram för tredje gången.. :)

Haha! Gullig du är! Du får fråga precis vad du vill! Här delar vi väl på alla smaskiga detaljer? ;)

Jag blöder som vid en mens.. Innan när jag hoppade in i duschen så började det rinna ner lite på benet så det är ingen sparsam blödning direkt.

Har läst mig till nu att om det ena embryot inte tar sig så kommer det bara ut med en vanlig flytning.

Alltså det känns i livmodern som att det skulle behöva komma en störtblödning men blöder som vanlig mens. Sköterskan sa att man kunde hålla koll efter klumpar.

Även om det är missfall så känns det ändå lite positivt. Då måste det ju iallafall kunna fästa och åtminstone kunna leva några dagar i min livmoder..

Nästan lite sugen på att ta ett test själv bara för att få se hur ett positivt ser ut om det nu skulle ge utslag :)

Jag struntade i den sista crinonen och drack vin igår.. Tagit starka värktabletter och en migräntablett, men men.. Ska något överleva så lär den väl överleva det med.
  • Pusheen

Vet inte riktigt heller vad jag ska säga. Eller jo.. Jag får svälja det där med att det är kört så fort det är rött i brallan.. Så det tar jag vackert tillbaks ;)

Sen så tror jag väl knappt att det är så många som blivit så glad över ett missfall som jag.. Jag var ju liksom inställd på att det redan var kört och finito. Tror eller vet att ni förstår hur jag känner!

Kom lite klumpar nu så nja.. Tror inte det kommer gå. Det är ju bara att avvakta och se. Läst ännu mer nu om missfall med ett embryo då det andra har suttit kvar och klarat sig men som sagt vi får se!

Fick lite energi att fortsätta kämpa nu.

Tack för att ni finns här i vått och torrt!

• Pusheen
    Kajo skrev 2016-01-01 17:06:47 följande:

Åh vad positivt och negativt Pusheen, vet inte riktigt vad jag ska säga. Det bästa är ju att det fäster! Så då är det ju bara pået igen om det inte leder till en graviditet nu. Är såklart ledsen att det inte bara blev en normal graviditet nu. Men jag tycker vi får fokusera på det positiva!

Jag jag fortfarande inte fått mens, är på dag 36 idag. Fattar det inte alls. Ska testa igen imorgon.

Just det! Hoppas ju också att det bara var ett för tidigt test.. Lycka till imorgon. Håller tummarna!
  • Pusheen
    Kajo skrev 2016-01-02 09:39:22 följande:

Testade och det va negativt. Är en vecka sen nu. Fattar verkligen inte bad som hänt. Har ni hört talas om någon som fått en så lång cykel imed en massa ivf-försök? Vill inte mer snart :(

Neej vad tråkigt :( Vad är det frågan om? Förstår hur jobbigt det måste kännas.. Lider med dig.

Visst, jag har hört att cykeln kan förändras. Det sa sköterskan jag träffade igår med. För min del innebär det nog bara mer smärtor.

Jag gjorde ett test jag med.. Mest för att jag ville se hur det ser ut och så att jag kan säga till RMC att jag testat på min uträknade testdag. Jag blödde ju klumpar igår och blöder fortfarande kraftigt så det är säkert bara så att det är rester av hgc i kroppen och därför visar det positivt. Bitterljuvt med första plusset på en sticka någonsin..
  • Pusheen

Meningen måste vara att jag skulle få upp hoppet om att någonting faktiskt klarar att leva där inne.. Att våra embryon faktiskt inte är odugliga och att jag inte ska ta ut något i förskott! Endast tiden kan visa hur det blir för oss. Finns ändå (fast jag inte vågar) en gnutta av hopp om att ett av dem sitter fast ordentligt och stannar kvar. Om det inte är så då vill jag att allt går snabbt! Inga eviga veckor med hcg som inte vill försvinna eller att det sitter kvar rester av missfallet.. Eller att mensen dröjer..

Har också lärt mig att man inte måste känna något särskilt när man ruvar för det gjorde inte jag :)

Även vid mitt utomkveds som jag fick i tionde veckan så kände jag ingenting. Visste ju inte ens att jag var gravid. Förutom att det i efterhand förklarade varför jag höll på att spy av en viss plastdoft XD

Kram

• Pusheen
    Cina84 skrev 2016-01-02 14:09:26 följande:

Såklart ska du inte ta ut något i förskott, det var inte alls det jag ville med det jag skrev. Hoppas hoppas!! :). Jag snöade in på mig själv när det gick som det gick och att jag ibland kan tänka så.

Kram

Det vet jag men jag tänkte ju med så ;)

Kram kram <3
  • Pusheen
    Kajo skrev 2016-01-02 23:15:57 följande:

Ja det är nog så, tiden får utvisa. Jag har en massa molvärk fram och tillbaka. Tänker hela tiden att nu kommer mensen, men ack nej. Så förbannat bitterljuv känsla! Jag hade gärna hängt med er ladies idag och bara fått vara bitter och omgiven av er som förstår och känner precis dom jag. Tack för ni delar detta lidandet med mig!

Självklart! Vet ju så väl hur det känns! <3

Tittade nyss på mitt fina test som jag utan blödningen hade varit världens lyckligaste med. Mina föräldrar är på besök hos oss nu och jag har bara sagt att jag fått tidigt missfall. Inte att det visar positivt.. tänk om jag istället kunde fått visat dem testet och vi kunde varit glada tillsammans.. Ja ja.. Det är som det är..
  • Pusheen

Någon som vet hur länge hcg sitter i efter tidigt missfall? Jag kan ju inte mer än precis hunnit bli gravid innan det blev missfall? Gravtest visade positivt idag med. Har bara testat mer CB digital. Har beställt från testlagret nu så man kan se om det blir starkare eller svagare.. Vill bara att fetta ska vara över. Antingen eller liksom!

Mella79, jag vet tyvärr inte om RMC gör det..

Jag har druckit kaffe och ett glas vin hit eller dit har nog ingen betydelse för om det lyckas eller inte.

Jag försöker leva som vanligt. Utesluter varken det ena eller det andra. Bara lite sunt förnuft tror jag på. Jag fick ju ta sjuka mängder migränmedicin och medicin med kodein mot min migrän i nedregleringen.. Kändes inte bra men det blev ju tre ägg till sist ändå.

• Pusheen
    Cina84 skrev 2016-01-03 18:27:14 följande:

För mig tog det en vecka efter blödningen. Jag fick ta ett blodprov veckan efter för att se så värdet gått ner som det skulle och då var det nere på noll. Det kan hända att RMC kör med samma. Med testerna får du dock rätt bra koll på vilket håll det går åt.

Ahaa okej, tack. Så länge.. :( Tycker du att jag ska ringa RMC imorgon och be att få en tid för blodprov? De tog ju ett på kk så de kan ju jämföra med det. Inte kul att vänta på att de ska skicka hem tid för ultraljud bara för att jag har ringt in och sagt att det var positivt..
Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö