• Pusheen

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

Mella79 skrev 2015-12-09 16:17:07 följande:

Hej allihopa ! Jag har verkligen försökt hålla mig borta för att jag har haft det riktigt tufft efter det senaste misslyckandet ' jag har varit sjukskriven från jobb En vecka ! Drömmen om att få en liten känns längre och längre bort ! Jag är arg på världen och alla människor som tar detta för givet ! Vi är i samma sits allihopa och de som inte går genom detta lan aldrig förstå ! Förstå att varje dag blir man påminns ungefär 150 gånger omvald man inte kan få ! Att man pendlar mellan hopp och förtvivlan att det gjort ont i själen varför inte jag ??????? Jag är ledsen för allt negativt men det är min vardag och jag vet inte hur jag ska vända detta!i jan är det 1 år sedan vi började med första försöket och jag trodde aldrig för hela min värld att jag skulle vara på rita 1 fortfarande .......

Kram! Det är så orättvist! håller med, det pendlar mellan hopp och förtvivlan. Man kan aldrig vara säker på att allt har lyckats eller gått bra förrän man har en unge i famnen känns det som. Det har snart gått ett år för oss också, aldrig i livet trodde jag att det skulle ta så lång tid!

Det är många här inne som det också tagit tid för och alla står vi ju nästan på ruta ett. Det har ibland känts för mig också som att man nästan kommit längre ifrån att få barn snarare än närmre. Men förr eller senare så kommer vi alla få våra efterlängtade bebisar!!! Frågan är bara hur lång och krokig väg vi ska behöva gå! Jag är så glad att vi har varandra här inne!

Kram! Det blir snart bättre! <3
  • Pusheen
    Cina84 skrev 2015-12-09 22:01:50 följande:

<3 <3 tack kajo, du med :). Håller helt med dig vi är alla otroliga kämpar!

Jag fick en tår i ögat när jag läste ditt inlägg, så fint du skrev om allas våra magar <3. Ibland behöver man en liten påminnelse om att inte förlora hoppet och det var precis vad jag behövde.

Åh vad kul för dig!! :) En nystart med fina möjligheter för ett riktigt fint år känns det som :). Stor kram på dig fina du.Åh grattis!! Nu är du verkligen på g och nedräkningen till äp är igång :). Det måste kännas riktigt härligt! Bara njut och rid på denna vågen nu.

Kram!

Ja, även om allt kan hända så tänker jag ändå vara glad nu. Nu har vi kommit på vad jag behöver ifall det skulle behövas i framtiden :)
  • Pusheen
    Cina84 skrev 2015-12-11 14:23:37 följande:

Då har jag pratat med läkaren.Han tänker att det nog är slumpen som gjort att vi inte lyckats än och trodde inte att antikropparna skulle vara en del i det hela. Vi kom dock fram till att jag ska undersöka slemhinnan i samband med nästa mens för att utesluta att det är den som kärvar och ev köra på en antibiotika kur om det visar sig vara något. Så vi ska inte köra på nästa mens utan nästa igen.. Ostim. FET för jag har regelbunden mens sa han, fast när vi lagt på så slog det mog att jag gjorde Stim FET sist för att den har rubbats och blivit mycket längre. Jag får ta och ringa dit igen och informera om mina cyklar detta år så får vi se om det ändå inte ska bli ett Stim. FET. Jag fick svar på en del frågor men vet inte riktigt hur jag ska förklara det men jag känner mig lite tom inuti och lite ledsen. Dels tror jag för att vi måste vänta en cykel men också för att det lite kändes som att han inte riktigt hade tid med mig. Jag vet att de har mycket att göra men jag tycker ändå att man ska få känna att man får tid.

Kan ni också känna paniken över att åldern tickar på? Det är en av sakerna som, även om kag bara får acceptera det, bubblar i mitt huvud..

Nä x antal brownies kommer slinka ner ikväll sen får jag blicka framåt.

Kram på er och ha en fin helg.

Pusheen lycka till imorgon :).

Usch.. Kram vännen.. Vet vilken känsla du har.. Tomheten. Kan inte sätta fingret på när jag kände så men jag vet vad du menar. Men det är ju bra ändå att du ska undersökas. Mycket bättre att vänta lite och undersökas och få svar.

Jag verkligen avskyr när det inte känns som att de inte har tid med en utan tycker mest att man är besvärlig som ringer. Så var det efter mitt utomkvedshavandeskap. Var helt förstörd och ringde och ville prata med någon. Fick bara till svars att "det går över snart. Det minskar inte dina chanser att bli gravid" jaså? Här sitter jag snart tre år senare och två misslyckade ivfer.

Hoppas verkligen att undersökningen kan ge er svar. Man vill ju bara hitta en anledning till varför det inte funkar och sen "fixa" det problemet. Bara ring dem och berätta om dina cykler. Det kan ju få dem att ändra sig. Lika bra att ringa in och ligga på. Hade jag inte gjort det så hade jag ju gjort kort protokoll och kanske misslyckats ytterligare en gång!

Jag känner absolut av åldrandet.. Det blir så uppenbart på hur lång tid allt tar särskilt när det snart är ett nytt år! Jag fyller liksom 34(?!?!?) i mars. Huuuur kan jag bli så gammal redan? Allt har tagit så fruktansvärt lång tid!

Tack för lyckönskningen. 19(!!!) blåsor idag! Jösses.. Antingen eller på mig verkar det som. Nu vill de inte att jag ska utveckla fler. Minska dosen idag och imorgon och in på vul igen på måndag. Nu ska de "bara" växa på sig. ÄP eventuellt på onsdag.

Kram kram
  • Pusheen
    regnbagsbarn skrev 2015-12-11 15:29:49 följande:

Nu är vi på noll igen. Eller nej, några steg under noll. Missfallet bekräftades på vilken idag så nu ska det sluta blöda, sedan ska vi invänta mens och därefter göra en ny planering. Två graviditeter har resulterat i ett MA och ett missfall. Svårt att hitta kämpar glöden nu men i slutändan har vi inget val. Vi SK ha vår bebis! Kram till alla som kämpar!

Neej!! Beklagar! Stor kram till er..

Bryt ihop så mycket det behövs.. Snart kämpar ni igen <3
  • Pusheen
    regnbagsbarn skrev 2015-12-12 15:03:25 följande:

Tack alla! Vi kämpar vidare tillsammans! Känns så skönt att ha er här!

Pusheen, lycka till nu!

Kram

Håller med.. Så skönt att ha detta rummet att vädra i där alla förstår.

Tack snälla!
  • Pusheen
    Cina84 skrev 2015-12-13 10:32:31 följande:

Jo jag får tänka så, är där något så åtgärdas det innan nästa, istället för att köra på och då slänga ett försök i sjön. Jo jag ska ringa dit och meddela det så har jag gjort vad jag kan.

När jag fick telefontiden frågade jag hur mycket tid jag hade med läkare och det var 10 min!!! Ingenting känns det som, inte när man ska fråga en massa. Jag hade gladeligen betalat mer i skatt för att få mer tid ( och andra saker inom rmc och vanliga vården). Jag klagar inte på de som arbetar, de gör vad de kan. Det är de som håller i pengarna som är helt ute pch cyklar..

19!!! Skitbra ju! :). Så nära du är nu!! Måste kännas riktigt bra ju :).

Kram!

Tråkigt när man känner sig som ett besvär som de typ bara vill bli av med. Som du säger.. De gör säkert vad de kan. Fördelningen av skattepengarna är helt uppåt väggarna!! Har du fått kontakt med dem och berättat om dina cykler?

Jag kommer därifrån precis nu. Sitter i bilen på parkeringen :)

Allt såg bra ut.. Hon mätte typ "bara"(inte trodde jag att jag skulle få säga så) tio blåsor och alla de var mogna och fina. Det såg ut på gränsen till FÖR bra ut. Rädda för överstimulering. Blodprovet får bestämma om ÄP blir på onsdag eller om kroppen ska få vila en dag utan hormoner och göra det på fredag istället. Får besked i eftermiddag!

Kram!
  • Pusheen
    Kajo skrev 2015-12-14 16:54:54 följande:

Åh vad skönt! Vilken förändring jämfört med de andra plocken. Det kommer bli många fina befruktade ägg:) lycka till på onsdag om jag inte hinner titta in här innan dess! Kram <3

Tack snälla du. Jag vågar inte hoppas på något tyvärr efter allt man gått igenom men det känns ju jäkligt mycket mer hoppfullt än de gånger då jag bara haft tre blåsor så visst.. Det borde ju ge bättre utdelning. Den som lever får se! ;)
  • Pusheen

Tack för lyckönskningar! <3 Är så nervös så jag mår illa :(

Gjorde som sagt fruktansvärt ont och var så obehagligt förra gången och då hade jag bara tre blåsor.. Men visst.. Första äp kändes inte så farligt så jag får hoppas att det blir som då och så ska jag be om mycket bedövning från början.

Kram på er alla kämpar!

• Pusheen
    Cina84 skrev 2015-12-16 07:23:16 följande:

Heja heja heja! :). Snart är det gjort så du kan pusta ut.

Kram!

SÅ nu är det äntligen gjort! Gick bätte än förra gången. Fick nog lite mer medicin för jag bad om det :)

Resultatet blev 12 ägg!! Tio fler än alla andra gånger. Det dumma med detta är ju att det alltid finns nya steg att oroa sig för så vi får se hur många som befruktas. De gör icsi på alla så jag försöker känna mig hoppfull! Nu jäklar måste det bli bättre! Jättekul med på många ägg oavsett!

Kram
Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö