• Pusheen

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

frkvilljunu skrev 2015-11-11 15:49:34 följande:

Var på andra vul idag. ännu doshöjning och ny tid på fredag. det växer väldigt långsamt men de vågar inte höja mer för risk för att i såna fall överstimulera. tydligen är där många små blåsor som de vill ska växa till sig innan bestämmer äggplock och "bara" 4 som ännu så länge svarat på hormonerna... känner mig trött och börjar få rätt onti magen. så rädd att det inte ska växa till sig. försökte fråga hur länge kan man spruta? men finns väl kanske inget konkret svar. ..

Har varit i princip exakt likadant för mig i båda mina försök.. De mesade med dosen och jag hade många små som aldrig kom igång. Jag sprutade tolv dagar förra gången. Det var länge sa de. Fick tre äggblåsor som mognade båda försöken och fick ut två ägg båda gångerna. Gränsen för att de ens ska göra äggplock är tre äggblåsor.
  • Pusheen
    Mella79 skrev 2015-11-11 21:07:26 följande:

Jag känner ingenting av mina sprutor ! Är såååå orolig att det inte hänt något ! Kommer nog inte bli så mycket sömn ikväll !!

Förstår din oro.. <3

Jag har inte känt någonting alls vid mina två försök. Kändes jättejobbigt.. Som om att ingenting hände där inne.
  • Pusheen
    frkvilljunu skrev 2015-11-12 10:00:43 följande:

Har många tankar nu angående storleken på blåsorna...kan nog helt ärligt säga att jag inte riktigt fattat - om 4 nu växer helt ok är det inte riska att de blir för stora innan de andra kommer igång? eller stannar de av av sig själv? eller finns det ingen "max"storlek? vad är gränsen för plock?

önskar jag kunde stänga av huvudet till imorgon och ägna dagen åt att tänka på annat men går ju sådär bra. blir ju nästan sjuk av alla grubblerier och vilket skevt tidsperspektiv man har nu - 1 vecka känns som en evighet :O

Jag hade tre stora ganska länge medan de andra skulle växa till sig och det tog ju några dagar. Tror att doktorn annars hade sagt att det var dags för att plocka ut dom. Orgalutran gör så att de inte lossar i förtid.

Ja, tiden blir helt skev! :)
  • Pusheen
    Mella79 skrev 2015-11-12 09:04:04 följande:

Där försvann all hopp ! Två cystor som kan göra att allt får avbrytas !

Men nej!!

Stor kram! Hoppas att de kan tömma cystorna.
  • Pusheen
    Mella79 skrev 2015-11-12 16:12:08 följande:

Fick avbryta !

Kram <3

Fan vad trist!

På något konstigt vis så bara tar man sig samman efter ett par dagar då man inser att det inte finns något alternativ utan att det bara är att köra på igen.
  • Pusheen
    frkvilljunu skrev 2015-11-13 15:52:43 följande:

fick avbryta

Fan vad surt :(

Massor av styrkekramar..
    Kajo skrev 2015-11-13 16:27:29 följande:

Har inte hängt här på ett tag. Vad händer? Var är du Pusheen? Och Cina? Jag fick tillbaka vårt sista ägg igår. Emir pratade dock om att äta antibiotika inför nästa plock då är inte så hoppfull längre. Har läst en del om inflammation och bakterier i livmodern som förhindrar implantation av embryo.

Hej Kajo! Har tänkt på dig. Jaha så pass.. Då blir det ett par tunga veckor framöver. Hoppas så att det vill stanna denna gången!

Jag började med nedregleringen igår. Ska ju testa långt protokoll denna gången. Känns helt ok, och jag vill inte vara annat än hoppfull att det ska gå mycket bättre. Vi får se..
  • Pusheen
    Kajo skrev 2015-11-13 23:02:04 följande:

Ok, måste känns skönt att testa något annat! Och att det antagligen kommer ge ett bättre resultat. Jag håller alla tummar och tår. Hur länge nedreglerar man innan man kör igång med sprutor?

Tack! Det bara måste bli bättre nu!

Tror det är olika hur länge man nedreglerar. Jag började 12/11 och ska börja med vanliga hormonsprutor 2/12 och då ska jag fortfarande använda spray samtidigt som sprutorna.. ÄP räknat till v51 :)
  • Pusheen

Cina84, hur gick det igår och har ni fått besked idag? Hoppas på det bästa, tänker på dig!

Kram

• Pusheen
    Cina84 skrev 2015-11-17 17:02:30 följande:

Hej :). Jag ville vänta in dagens svar innan jag skrev. Äggplocket gick bra, fick ut 7 ägg. Fick bra med bedövning så jag var ganska groggig mest hela dagen sen ;). När jag ringde idag så fick jag veta att 6 blivit befruktade och att vi ska satsa på återföring med blastocyst. Känns skönt att allt gått bra hittills :). Så får vi se om det kan gå vägen.

Hur mår du? Känner du något av sprayen?

Åh det låter ju toppen! Då får vi hoppas att det blir många fina blastisar! Vad är det eg som avgör om man ska odla vidare eller inte? Sju ägg.. Wow! En önskedröm för mig.

Jag mår bra och känner inget om inte migränen och halsbrännan är pga det.. Migrän har jag kroniskt så det har jag ju ändå.

Vi har jättemycket på jobbet nu med så tröttheten kan nog bero på det. Jag är mest glad av att jag gör något fysiskt som tar oss närmare målet så det känns bra!

Alltså mitt förra äggplock gjorde så fruktansvärt ont. Jag måste få mer bedövning till nästa gång!
  • Pusheen
    Cina84 skrev 2015-11-17 21:00:33 följande:

Ja, hoppas hoppas! Jag vet faktiskt inte vad som avgör det. Får ta och fråga det på lördag. Förresten har du varit i kontakt med krystof någon gång?

Usch lider du av det, stackare :(. Det är verkligen inget att leka med har jag förstått på andra!

Ja det är på gott och ont att ha mycket att göra. Var rädd om dig bara så att det inte blir för mycket.

Ja bara be dem dra på ordentligt nästa gång. Visst att de inte kan ta bort smärtan helt men de kan ju lindra den rätt bra.

Kram

Krystof? Njäe? Vem är det? :)

Tack, det är inte så superstressigt.. Mest långa dagar.. Jag smiter mellan och tar min nässpray vid frukost och emfikat.. Känns lite mysigt med min egna hemlighet ;)

Ja till nästa äp så blir det full dos direkt! :)

Kram
Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö