Regnbågsdröm skrev 2015-12-17 14:19:36 följande:
Förstår känslan. Vi fick också bara 3 befruktade ägg. Fattade dock inte då att det var lite, utan har insett i efterhand att det nog var det i jämförelse med vad andra berättar. Ändå sa läkaren till oss att de 7 ägg de fick ut var "optimalt". Visserligen var bara 4 mogna nog för att befruktas och av de var det ju tre som blev det, men ändå. Knepigt. Inget av våra tre ägg klarade sig, vilket slog oss till botten. Är livrädd för att samma sak ska hända vid försök 2, så förstår verkligen din känsla. Vi kör också ICSI tror jag, då vi har donator (tror alltid de gör det då?) håller tummarna så hårt för dig! Finns här om du vill prata! Kram!
Tack snälla för förståelsen! Precis så känns det. De andra två gångerna har jag bara fått ut två ägg och alla blev befruktade båda gångerna så därför trodde jag ju inte att själva befruktningen skulle vara ett problem. Särskilt inte heller när det sker med hjälp av icsi. Nu undrar jag vad som är fel? Har jag så jävla dåliga ägg? Frågorna nu är många.. Dåliga ägg? Dåliga spermier? Varför går allt så dåligt för oss? Kommer det nånsin gå? De sa också att det var precis optimalt med tolv ägg. De måste också blivit besvikna? Det är säkert mycket för att man läst för mycket om alla andra som lyckats och som fått si och så många fina ägg både till sig själva och till frysen.
Detta kan fortfarande lyckas men oddsen är ju små med så lite att välja på. Det kom en sjuk stress och ångest av att vi kommer få betala själva för våra kommande försök. Började kolla vad det kostar och fick känslan och frågan om allt verkligen är värt det? Känns som att kasta pengarna i sjön? Våra försök hittills gör att det knappt känns lönt att lägga ut de enorma summorna med så låga odds.
Jag hoppas och tror att jag kommer läsa detta imorgon och undra vad jag höll på med och undra vad jag tänkte med. Har en sjuk dålig dag idag och är jätteöm efter plocket, mått illa och vilat största delen av dagen! Tänker nog ringa labbet imorgon när jag vaknar och fråga om vi fortfarande ska komma in. Så sjukt negativ jag är idag! Förlåt alla, det finns några som haft det sämre! Jag vet inte vad det är med mig!