• Pusheen

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

Mella79 skrev 2016-02-09 16:23:02 följande:

Va på rmc idag ! De hittade en cysta igen som de punkterade ! Planerad start med sprutor den 17! Känner mig ganska likgiltig inför försöket ! Orkar inte ens hoppas ! Så tråkigt ! Det är en tröttsam och likgiltig känsla att gång på gång gå på ultraljud titta på den mörka skärmen och bara titta på äggblåsor och cystor ! Att den skärmen skulle visa något annat ön sånt känns så långt långt borta ! Såå många som får se något levande något som växer på den skärmen men det kanske inte är min lott! Ledsen att skriva så negativa tankar men är det någon som förstår mig så är det ni... Så har ni en bra dag så skit i mitt inlägg läs inte de. Ens ! Men har ni en dålig dag ska ni veta att ni inte är ensamma !

Kram!

Vet ju hur totalt hopplöst allt kan kännas. Man undrar vad man egentligen håller på med och undrar om det verkligen är värt det. Det lönar ju sig aldrig?

MEN en liten gnista av hopp finns ju alltid med för att det en gång är just är vi som får se ett litet liv på skärmen. Fortsätt kämpa, alla har vi mörka stunder och då är det bara att skriva av sig här!

Kram!
  • Pusheen

Cina, vi kommer nog ligga ganska lika ändå. OM jag ens kommer få tillbaks något!! Äp blir nog på onsdag nästa vecka det det ut som. Men jag ser ut att ligga nära överstimulering så efter äp kanske det bli totalfrys kallade hon det.. Får helt enkelt se hur det blir.

Blåsorna har inte vuxit på sig som de vill och de vågar inte höja menopuren mer för då ka det bara explodera.. Hon ville ge det ett par dagar till och hoppas på att de växer till sig lagom mycket. Vill verkligen inte bli överstimulerad! Segt också om allt måste frysas för att sen få det tillbaks vid ett annat tillfälle. Mest rädd för att det inte ska klara av att frysas in.. Har ju aldrig ens haft något att frysa.

Ja ja.. Det blir säkert bra!

Kram

• Pusheen
    Cina84 skrev 2016-02-14 08:23:10 följande:

Du skriver precis som jag känner! Den tiden efter återföring.. Man vill inte tänka alls samtidigt som man vill tänka positivt och så kommer de negativa tankarna in.. Tänk om man hade kunnat få något magiskt piller för art stänga av hjärnan då ;),Så tråkigt för dig om de fryser allt :( men bra att de är försiktiga och inte riskerar något, överstimulering är inget att leka med har jag hört. Blir det nytt ultraljud innan du tar ovitrellen?

Kram :) (håller tummar och tår för att äggen skärper till sig)

Ja precis, nytt ultraljud imorgon så får vi hoppas att många är redo att plockas. Fast inte för många.. Gah! Läst lite om överstimulering.. Låter inge vidare alls! :-S

Saken är den att om allt ser bra ut och risken för överstimulering är mindre så ska jag ta både ovitrell och nåt som heter suprefact. Ny metod för att äggen verkligen ska mogna.

Men om de tror att jag blir överstimulerad så ska jag bara ta suprefact och de fryser då alltihop.

Jag var ingen lätt patient sa de. Nej, varför skulle jag vara det?

Antingen för mycket eller för lite.
  • Pusheen

Glömde ju fråga; ska du in på någon kontroll i veckan eller så?

Hur ser det ut för dig?

Kram

• Pusheen
    Cina84 skrev 2016-02-14 17:29:15 följande:

Ah okej men då ska du väl ändå få till en bra skörd oavsett utgång :). Befruktar de äggen innan de fryser dem om du riskerar överstim?

Hi hi ja varför ;).

Lycka till imorgon!

Nope ingen undersökning innan, jag ska bara vänta in äl. Förra cykeln kom den på dag 14 vilket är imorgon och månaden innan på dag 18 så någongång denna vecka ska det slå om förhoppningsvis :). Nervöst men jag har bestämt mig för att göra allt för att tänka positivt! (Får se hur länge jag klarar det.).

Kram

Ja; de gör icsi och sen odlar och fryser in. Vet inte hur länge de odlar. Det måste jag fråga imorgon! Beror nog på hur många ägg det blir..

Tack för lyckönskningen

Haha nu kanske det blir du som måste vänta! Vänta på mig!

Ahaa, så du testar hemma och meddelar sen när det blir till kliniken? Förlåt att jag inte minns med är detta ert sista genom landstinget?
    Kajo skrev 2016-02-14 19:00:15 följande:

Nu har jag precis blandat menopuren, tar första sprutan ikväll. Det är över 1 år sen jag gjorde detta sist. Är nervös och livrädd, vill ju bara det ska funka nu. Det har varit en jäkligt seg start på året; först va ju mensen försenad 3 veckor (har aldrig hänt innan). Sen hade jag två blåsor, en blåsa på vardera äggstock. Den ena blev punkterad i fredags och sen kom mensen tillslut. Är redan trött på allting! Mkt känslor idag :(

Usch Kajo, jag förstår dig! Så jäkla segt när allt går emot en. Kommer gå bra med sprutorna och sen kommer det säkert ge en fin utdelning. Håller verkligen tummarna för det!

Kram
  • Pusheen
    Kajo skrev 2016-02-14 21:23:27 följande:

Tack kära ni! Hur tycker du det känns på ivf nordic? Jag är mkt positiv till deras bemötande. Hur mår du av menopuren?

Jag är bara positiv till Nordic! Varit super så här långt. Fick till och med Doktorns privata nummer inför helgen fall i fall att jag hade behövt mer medicin så skulle hon fixa det.

Jag har mått skit i princip alla tidigare försök så jag har ju bara jättedåligt att jämföra med men nu denna gången med menopur har jag mått jättebra.

Blir spännande att se hur äp går till på ny klinik. Samma sätt men ni fattar..
  • Pusheen

Äp på onsdag! B-)

De tog blodprov för att kolla om jag var nära överstimulering eller inte. Hon tyckte att det med ögat såg bra ut

• Pusheen

Håller med; kul att många är på g!

Fjärde äggplocket på mig imorgon då. Känns lite ångestladdat. Mådde så jäkla dåligt efter förra gången. Bara att hoppas att denna gången blir bättre.

Kram på er!

• Pusheen
    Mella79 skrev 2016-02-16 22:32:57 följande:

Jag tar menopur! Hur hög dos tar ni?

Jag tog 187 enheter som mest.
    Kajo skrev 2016-02-16 22:39:26 följande:

Lycka till imorgon! Ska tänka på dig. Kram!

Tack Kajo! <3
  • Pusheen

Sitter här på sängen efter äggplocket.

Helt tom.. Tre ägg.

Detta fjärde försök och vi står fortfarande kvar på ruta ett. Det blir ju aldrig bättre.

Fått ut 2,2,4,3 ägg.

Fattar inte hur det kan bli så dåligt när jag är på gränsen till överstimulering och jag har stor äggreserv. Det fattar nog inte doktorn heller verkar det som. Hon var lika besviken som jag.

Ja ja.. Nu får vi hoppas på att det ändå blir någonting av det här.

Känns bittert att alltid vara på gränsen. Aldrig känns sig lite lugn och känna att det blev bra.

Ja ja..

Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö