• Tant Groda

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

Usch jag är så fruktansvärt nervös inför nästa mens och sprut start. Inbillar mig att de kommer att ställa in alltihop eller att något annat ska gå fel. Vet knappt var jag ska ta vägen och hade önskat att man hade kunnat vrida fram tiden så att allt bara var över.

• Tant Groda

Har lite oregelbunden mens och skulle bara ringa när jag fick den och då skulle vi starta. Men har fått för mig att de inte har tid med mig när jag väl får den. Dessutom verkar den bli mer oregelbunden än vad den brukar vara.

• Tant Groda

Karin13 hur har det gått för dig? Är helt off på fl just nu.
    Jag hoppas allt blir bra. Både maken och jag har enorm uppbackning på jobb och det känns skönt.

• Tant Groda

Har inte varit här på länge, haft mycket att göra. Både på jobbet och övrigt privat. Hoppas det är väl med alla.

Pratat med rmc idag och efter lite om och men (inget ska ju vara enkelt) så är det äntligen dags för mig att ta den första sprutan ikväll. Kan inte fatta att det det äntligen är igång.

• Tant Groda

Suck suck suck. Den dosen jag skulle ta av gonal f kunde man inte få till med den sprutan jag fått. Försöker nu ringa rmc men först öppnade de inte telefonen och när jag försökt ringa i 10 min så är det för många som ringer så de kan inte ta emot samtal. Vad ska man nu göra??

• Tant Groda

Fler av er som inte kan ringa rmc idag? Har försökt ring hela morgonen nu, men kopplas bara bort. Min dos finns inte på sprutan jag fått

• Tant Groda

Det går inte att få till dosen på annat sätt. Iaf har jag fått tag på rmc nu och fått fel spruta. Har fått en gamla spruta som rmc valt att inte använda. Dosen jag tog igår var okej att ta dock ska vi se hur vi ska fortsätta nu. Ssk jagar en läkare nu.

Jäkla apotek som inte gör som de ska!

• Tant Groda

Libra: Det är inte så lätt att veta att det finns nya och gamla sprutor. Det är ju en sak som rmc måste informera om isf, vilket de inte gjorde. Dock hade det inte hjälpt i mitt fall då läkaren klart och tydligt har ordinerat den gamla sprutan till mig och skrivit att den ej går bytas. Nu ska Apoteket prata med läkaren så att de får lämna ut den andra sprutan (som är beställd) fram tills dess har jag fått nya ordinationer på vad jag ska ta.

Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö