• Tany

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

Tant Groda skrev 2012-10-09 10:56:46 följande:
    Fler av er som inte kan ringa rmc idag? Har försökt ring hela morgonen nu, men kopplas bara bort. Min dos finns inte på sprutan jag fått
    Hur mycket är din dos?
  • Tany

Uppdaterar listan:

Väntar på första möte:
    lovvan
    Sindyrella1983
    sessan 83 k

Spraystart:
    nl2012 - 4 okt
    Tany- 24 sep
    malphie-10 okt
    themrs81-18 okt
    Libra1 - 19 okt

Sprutstart:
    Maybe - 2.okt
    Libra1 - 6 nov
    Tany - 10 Oct

VUL:
    Libra1 - 13 nov
    Tany - 17 Oct

Äggplock:
    Maybe - v.42 förhoppningsvis
    nl2012 - v.44
    Libra1 - v.47
    Tany - v.43

ET/FET:
    Karin13 - 27 sep

Ruvare:
    minasera
    Karin13
    Fridalilla

Gravida:
    Karin13

Väntar på ny IVF:
    Tinapina

• Tany
    Libra1 skrev 2012-10-10 13:09:01 följande:
    Jag ska börja spraya nästa fredag men har blivit sjuk. Mår konstigt i kroppen och har varit hos läkare idag. Hon funderar på sköldkörteln. Får ev svar imorgon. Känns ju inte så kul om det är det. Då får man väl inte göra IVF..?
    Nejjjj... Hur känner du?
  • Tany
    Karin13 skrev 2012-10-11 09:49:18 följande:
    Rosenäng: Jag tror det är lite olika var man tar sina blodprov. Vi tog alla våra innan remissen skickades till RMC, så det var klart. Är nog olika hur man gör. Så vårt första möte var att göra ett ultraljud, lära sig sprutorna och bestämma behandling. Jag kan inte tänka mig att ni ska behöva vänta 8 månader.
    Hade du graviditetssymptom ?
  • Tany
    Libra1 skrev 2012-10-10 13:09:01 följande:
    Jag ska börja spraya nästa fredag men har blivit sjuk. Mår konstigt i kroppen och har varit hos läkare idag. Hon funderar på sköldkörteln. Får ev svar imorgon. Känns ju inte så kul om det är det. Då får man väl inte göra IVF..?
    Hur är det med din sköldkörtel?
  • Tany
    Maybe skrev 2012-10-12 11:30:58 följande:
    Precis hemkommen från äggplocket och spermieplock.
    Till min sambo sa de att han är en ovanligt tålig man (det visste jag ju) men det lät lite roligt =)
    Jag är däremot inte lika tålig. Förklarade att jag är lite rädd att det ska göra ont så sköterskan tryckte i mig lite extra morfin och stesolid och grejer.
    Så j*vla härlig känsla i kroppen! Sådär lagom snurrig och lite berusad som innan man blir sövd ungefär. Det gjorde lite ont men helt klart överkomligt.
    De fick ut 8 ägg från mig och min sambo hade jättefina och många spermier.
    Nu tar vi det bara lungt idag och inväntar samtal från kliniken imorgon Glad       
    vad trevligt :) håller tummarna för dig {#emotions_dlg.flower}
  • Tany
    Sessan 83 K skrev 2012-10-12 13:33:36 följande:
    Hej alla RMC vänner! Nu har vi äntligen fått kallelse brevet!!!!!! efter sååååå sjukt lång väntan!

En fråga: Vi kommer norr ifrån med tåget ( Växjö ) Vid vilket station i Malmö ska man hoppa av? Centralstationen eller triangeln eller vilken annars? Är det  lång att gå  till RMC från stationen?

Tack på förhand fån en sessa som lever i ett lyckorus ( tänk att en kallelse kan göra en så glad )
    du kan hoppa av i centralstationen och ta en buss från centralstationen till Malmö Södervärn. bra att du får en tid :) när kommer du till Malmö?
Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö