• Mella79

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

Grattis! Vilken vecka är du i?

Pusheen skrev 2016-03-22 15:55:58 följande:

Hej tjejer!

Nu har jag fått se ett litet hjärta slå!! Känns helt overkligt! Hur kan det finnas två hjärtan i min kropp som slår just nu? Heeelt sjukt men också helt underbart!

NU kan jag gå med på att jag är hundra procent gravid

Det blir en bebis och den var i rätt storlek med åldern. So far so good

Många kramar till er mina fina vänner och superhjältar som kämpar!

• Mella79

Grattis grattis grattis ! Jag håller tummar och tår !

frkvilljunu skrev 2016-03-23 08:05:07 följande:

JAAAAA!!!! Grattis!!!!

och jag har testdag på fredag - men har fått ett fint plus nu!!!

• Mella79

Hej ! Jag gick också till henne ! Hon är absolut inte en spåtant ! Det hon menar är att man inte ska stressa upp sig att 32 inte är sent! Man kan skaffa barn ganska länge ! Det viktigaste är att hitta lugnet i kroppen ! Jag var väldigt nöjd med henne ! Det hjälper själen tro mig !

olssonJenny skrev 2016-03-31 07:54:20 följande:

Var hos Linda i lomma igår. Hon var irriterad på Rmc att de gav mej tid så fort men samtidigt förstod hon längtan efter ett barn. Hon titta på tungan o klämde den, sa att ja hade lite energi i kroppen,va stressad(inte konstigt då denna resa är sjukt påfrestande) samt hon tyckte ja var ung än(32 år i sommar) för första barnet så ja skulle ta mej tid att varva ner gå på chi gong o äta nyttigt i ett år. Men hon rekommenderade inte akupunktur till mej

• Mella79

Hon är absolut inte en spåtant !

Regnbågsdröm skrev 2016-04-01 06:41:24 följande:

Ung som 32? Alltså förlåt att jag lägger mig i, men vad är det för spåtant eller något du gått till? Tycker absolut inte att man som 32-åring ska vänta, om man dessutom har svårt att få barn. Ju äldre man blir desto svårare kan det bli, plus att IVF kan ta många år. Jag fyller 30 i år, men läkarna sa att det var en jäkla tur att vi började nu, då mina äggstockar är betydligt tröttare än en vanlig 30-årings. Det vet ju inte spåtanter liksom

• Mella79

Hur har det gått för dig ?

frkvilljunu skrev 2016-03-23 08:05:07 följande:

JAAAAA!!!! Grattis!!!!

och jag har testdag på fredag - men har fått ett fint plus nu!!!

• Mella79

Likadant för mig ! Har rätt ont i magen känns som mensvärk ska på första vul tisdag ! Jag hoppas verkligen att är ok ! Är heeeelt sjukt svullen du?

frkvilljunu skrev 2016-04-02 14:15:07 följande:

Två veckor kvar till det blir VUL känns svårt att slappna av innan dess. Har från och till rätt mycket värk i magen men mår överlag bra. Nästan så jag längtar efter illamående för att det skulle kännts som bekräftande av att graviditeten är där på riktigt liksom.

Hur är det med dig? ?

• Mella79

Vilken vecka är ni i?

Pusheen skrev 2016-04-03 22:11:45 följande:

Usch vad jobbigt! Jag mår bra jag är bara oääändligt trött hela tiden. Helt fixerad på sömn. Det enda jag tänker på :)

• Mella79

Jag ärgravid och det har föst på rätt ställe men för tidigt att höra hjärta vul igen den 15 jag klarar inte mer bröt ihop på Rmc ! Detta tar aldrig slut !!

frkvilljunu skrev 2016-04-05 11:25:22 följande:

Åh det är ju idag!

känner mig mindre svullen för var dag som gått efter återföringen. ruvningstiden tyckte jag var jobbig för kände mig verkligen höggravid.

• Mella79

Slutet av 6 !

frkvilljunu skrev 2016-04-05 15:23:03 följande:

vilken vecka är du i nu?

håller tummarna för att de kommer fina hjärtljud den 15!!!!

• Mella79

De kollade med ultraljud men bara så att det fanns något ! Då det var för tidigt ! Jag vet inte hur jag ska ta mig genom de kommande dagarna !

Pusheen skrev 2016-04-05 18:52:40 följande:

Jag är i vecka 10.

Förstår att du bröt ihop men det kommer säkert gå bra när ni kollar den igen!

Lyssnade de bara efter hjärtljud eller tittade de med ultraljud om de kunde se hjärtat slå?

Läst att man inte kan höra hjärtat förrän långt senare.

Cina vännen, hur går det för dig? Måste väl vara dags nu igen? Tänker på dig <3

• Mella79

Försöker skaka av mig känslan att jag har blivit ogravid ! Helt sjukt att det här aldrig tar slut !

Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö