• Mella79

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

Grattis ! Det ordnade sig ! Oroa er inte ! Njut !! Släpper inte tummarna !

Regnbågsdröm skrev 2016-01-16 14:00:53 följande:

JAG RUVAR!!

Ett litet hjälteägg hade klarat sig och är nu isatt. Oavsett hur det går så känns det som en seger! Tack till alla som hållit tummarna, ni kan ju gärna fortsätta månaden ut om ni vill

• Mella79

Vad hände efter dina äggplock? Har du fått någon återföring ?

Pusheen skrev 2016-01-19 13:46:16 följande:

Men det påverkade ju våra försök ändå.. Fick låg dos trots att jag endast utvecklade tre äggblåsor. Samma sak två försök. Det var ju först vid sista försöket som jag typ svarade normalt. De kunde ju öst på lite mer redan vid andra försöket. Visst, jag har kommit till ET vid två av mina försök men jag tror att det egentligen kanske hade kunnat gå så mycket bättre. De har givetvis gjort sitt bästa utifrån vad de trodde var mitt problem om man säger så :)

Vid privat så måste man typ först bli "godkänd" för att få köpa trepack. Dr måste väl typ tycka och bedöma att det finns anledning till det. Annars kan man köpa ett och ett.

Det är samma som vid landstinget tyvärr.. Om det tar sig på första så brinner de andra två inne! Man får betala för allt.. Man kan använda två frysförsök istället för en stimulerad om man vill.

Försöken brinner inne vid fullföljd graviditet så jag frågade om man får missfall vad som gällde då och det är som sagt bara vid fött barn som det brinner inne.

Vi ska köpa tre försök. Vill slippa den mentala stressen att det "måste" ta sig :)

• Mella79

Jag är sååååå förvirrad vet inte hur vi ska gå vidare efter vårt sista försök nu ! Rmc snackar om ett samtal som man får när man har kört sina 3 försök där något sk rekommendation på hur man ska gå vidare !någonsom fått det ?

• Mella79

Vi har ett försök kvar men det har gått åt skogen de två första så jag har inga större förhoppningar ! Jag tvekar om vi ska göra fler ivf efter denna el gå över till äggdonation !?!?

Pusheen skrev 2016-01-20 15:14:08 följande:

Har ni genomfört alla tre försök? Hmm.. Men om du känner dig förvirrad så kanske det skulle underlätta med samtalet?

Vi struntade i det. Jag kände lite att jag ville testa fler gånger oavsett vad de skulle ha sagt till oss. För min del tror jag fortfarande att vi ska kunna lyckas med vårt eget så jag ville bara köra på.

• Mella79

Jag har redan påbörjat 3 försöket med enanton ! Men jag tänker efter det ivf el äggdonation !?!? Kan de göra underverk privat ?

Pusheen skrev 2016-01-20 17:46:29 följande:

Tycker att du ska försöka en tredje gång. För min egen del så var det vid tredje försöket som allt vände. Åtminstone blev det mycket mycket bättre. Frågeställningar medicineringen? Jag vet inte vad du har fått för behandling innan men du kan ju alltid fråga och diskutera med dem för att få det så bra som möjligt i nästa behandling. Jag hade iaffafall försökt en gång till när det ändå är gratis. Sen ska man givetvis må så bra som möjligt..

Tänk om det blir tredje sista som allt klaffar?

Tror inte man får slutsamtal innan man har gjort tre försök?

Kram

• Mella79

Ja du har rätt! Va på cura för en sån konsultation för ett tag sen men fick inget bra intryck av de! Tänkte ta nordic ivf Limhamn isåfall! Var gick ni förresten ?

Pusheen skrev 2016-01-20 19:42:53 följande:

Jaha okej.. Men ro detta försöket i hamn först innan du börjar tänka på annat. Förhoppningsvis så behöver du kanske inte ens tänka på det :)

Första besöket med läkarkonsultation inkl vul undersökning kostar där vi går 1200kr. Ni kan ju alltid boka ett besök för att se vad läkaren säger? Läkaren kanske föreslår saker som ni inte testat ännu. Ni kanske får upp hoppet igen som oss?

• Mella79

Tack alla för stöttningen ! Känner bara att allt är skit har svårt att hitta glädjen överhuvudtaget allt är trist och mörkt! Är hemma från jobb igen mår dåligt har konstant huvudvärk och svag i kroppen ! Någon som provat enanton?

• Mella79

Många kramar ! Det är så jävla orättvist !

Regnbågsdröm skrev 2016-01-27 06:50:59 följande:

Hej. Tänkte bara meddela att resan har tagit slut för oss, för den här gången. Började blöda rejält igår och testade idag för säkerhets skull. Förstås negativt. Så nu behöver jag bryta ihop. Tack för all stöttning här. Ta hand om er!

• Mella79

Ja då var jag igång igen ! Började med nässpray igår och fick mens idag ! Ringde till rmc och de tyckte att jag skulle komma in på

Ultraljud redan i nästa vecka för jag skulle inte få mens ! Är så rädd för att jag ska få avbryta igen kroppen känns bara ur balans ! Orkar inte gå och vänta på att få börja !!!

• Mella79

Va på rmc idag ! De hittade en cysta igen som de punkterade ! Planerad start med sprutor den 17! Känner mig ganska likgiltig inför försöket ! Orkar inte ens hoppas ! Så tråkigt ! Det är en tröttsam och likgiltig känsla att gång på gång gå på ultraljud titta på den mörka skärmen och bara titta på äggblåsor och cystor ! Att den skärmen skulle visa något annat ön sånt känns så långt långt borta ! Såå många som får se något levande något som växer på den skärmen men det kanske inte är min lott! Ledsen att skriva så negativa tankar men är det någon som förstår mig så är det ni... Så har ni en bra dag så skit i mitt inlägg läs inte de. Ens ! Men har ni en dålig dag ska ni veta att ni inte är ensamma !

Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö