• Libra1

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

Sessan: Det beror på hur de utvecklas. 2-5 dagar. Jag hade 2 sist.

• Libra1

Tany: Mina klarade inte långtidsodlingen så jag är glad att jag fick ett 2 dagars. Det beror nog på hur snabbt de växer. Mina trivs tydligen bättre i livmodern. Så jag tycker det är bättre att få tillbaka så fort som möjligt. Är ju en bättre miljö där inne. :)

• Libra1
    Tany skrev 2012-11-15 18:09:40 följande:
    Ja. Jag vet inte varför det är så olika!
    Libra: jag läste att 5 dagars embryo har bättre chans än 2-3 dag. Jag vet inte...
    Jag tror det helt beror på vilket embryo det är. Vi får hoppas på att IVF-läkarna vet bäst. :)
  • Libra1

Malphie: Låter drygt. Men snart mår du bättre. :)

Ska bli spännande och se hur mina ägg ser ut imorgon då. Hoppas på ÄP på tisdag eller onsdag. Nu är jag långledig i 7 dagar. Fantastiskt skönt. :)

• Libra1

Jag fick en fundering här... Läkaren sa att ÄP blir på tisdag eller onsdag. Ska på VUL imorgon. Hon trodde inte måndag i alla fall men sa att man vet ju aldrig.

Sköterskan har skrivit i min plan att jag ska ta morgonsprayen imorgon. Men täääänk om det blir på måndag i alla fall. Då måste jag ju ta Ovitrellen imorgon, då ska man ju inte spraya. Hm! Vad tror ni? :)

• Libra1

ÄP på onsdag. :)

Idag hade jag ytterligare en annan läkare, Karina. Hon hittade 9 äggblåsor varav 7 är något att ha. De andra 2 var tyvärr övermogna. Håll tummarna att alla innehåller ägg. :)

Väntar på första möte:
    lovvan
    Sindyrella1983
    diana0101
    Rosenäng

Spraystart:
    Mjeja - v.48

Sprutstart:
    Sessan 83 K - 16 Nov
    Hoppfull2013 - 14 Nov

VUL:
    Sessan 83 K - 24 Nov
    Hoppfull2013 - 19 Nov

Äggplock:
    Libra1 - 21 nov
    Sessan 83 K - v.48
    Mjeja - v.3

ET/FET:
    TheMrs81 - 17 Nov
    Jessicaaa - 18 Nov

Testdag:
    Malphie - 19 Nov
    Cornelia95 - 22 Nov

Ruvare:
    Malphie
    Cornelia95

Gravida:
    Karin13
    Fridalilla
    Tant Groda

Väntar på ny IVF:
    Tinapina
    Försöker1
    Maybe
    Tany
    Bollaloll

IVF försök ( färskt och frysa )
    Tany - 1
    Karin13 - 3 (Gravid)
    Fridalilla - 2 (Gravid)
    Libra1- 2
    Malphie - 1
    Tant Groda - 1(Gravid)
    Försöker1 - 1
    Sessan 83 K - 1
    Themr81 - 1
    Bollaloll - 1
    Mjeja - 1
    Jessicaaa - 1
    Hoppfull2013 - 1
    Cornelia95 - 1

• Libra1
    TheMrs81 skrev 2012-11-17 14:03:47 följande:
    Nu har jag fått ett embryo tillbaka, av fin kvalitet sa läkaren. Så nu är jag ruvare! Känns helt overkligt

Jessicaa: det kändes knappt med själva återföringen så det kommer gå jättebra för dig imorgon! Kul att vi ligger så nära i tid.
    Grattis till ruvningen. Jag hoppas på att göra er sällskap på fredag. ÄP på onsdag. :D
  • Libra1
    Jessicaaa skrev 2012-11-18 10:29:58 följande:
    TheMrs81 tyvärr så ringde de idag från RMC och sa jag inte får tillbaka mina äg de har slutat att växa så det blir ingen återföring men håller tummarna för dig och alla andra här inne att de går hela vägen lycka till och många kramar
    En stor kram till dig här också. Hoppas ni får börja om snart.
Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö