• Maybe

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

Nu är det precis en vecka sen äggplock. Det borde ha släppt nu tycker jag...
    Jag är mycket mycket bättre men kan fortfarande inte stå upp längre stunder utan måste alltid sitta.  
    Jag kan gå kortare promenader också i lugn takt men ibland har jag ont och då kan jag inte göra någonting alls.
    8 dagar kvar till testdag....  

• Maybe
    Annanax skrev 2012-12-10 08:42:17 följande:
    Maybe har de kollat dig för överstimulering? Det låter ungefär som jag och jag har snart varit hemma och vilat i en månad...

DE säger att det inte är överstimulering eftersom jag kissar mycket och inte har gått upp så mycket i vikt...
  • Maybe
    Annanax skrev 2012-12-10 09:35:10 följande:
    Det finns ju olika grader! Har de inte mätt vätskan i buken och dina äggstockar?
    Nix... Jag behövde inte komma in sa dom.
    Numera är det inte en konstant smärta utan kommer emellanåt så jag tror det är på bättringsvägen ändå 
  • Maybe
    Sessan 83 K skrev 2012-12-10 15:18:05 följande:
    hallå där ute i vintersverige:) En knäpp och kanske lite konstig fråga.... Men jag ska till RMC på Onsdag och ta gravtest:) whihiii..... Men OM man inte är gravid.... börjar man väl blöda eller? Alltså kan man åka dit och "tro" att man är gravid för att man inte har fått någon blödning, men så visar det negativt.... Alltså att kroppen inte har hunnit " börja blöda" ut ditt missfall? Så alltså: Bara för att man inte blöder behöver det inte betyda att man är gravid?!

Vid min förra ivf hade jag inte börjat blöda och trodde därför att jag va gravid. Men testet va negativt.
    Om det är negativt slutar man med crinone och börjar vanligtvis blöda efter några dagar.
    Så va det för mig iallafall.   
  • Maybe

Sessan: Jajjamen här rinner det för fulla muggar! Tacka lov för storpack trosskydd på apoteket

• Maybe

Fick brev hem idag och det blev inga till frysen den här gången heller

Jag fattar inte varför det aldrig är något embryo som kan frysas.

De har fått ut normalt många ägg men så få befruktas och aldrig någon fryses

Om inte detta lilla pyre sätter sig så får vi bara ett försök till genom landstinget och även om det skulle bli eskimåer då så kostar det att göra fet.

• Maybe

8 dagar kvar till gravtest.
    Vi hoppas sååååå på det här lilla embryot.
    Nästa gång jag träffar en läkare därifrån ska jag prata med dom om det med att så får blir befruktade och aldrig någon fryst. Kanske de har någon teori till detta.   

• Maybe
    Sessan 83 K skrev 2012-12-11 11:40:51 följande:
    TheMrs81: Tack, Ja vi hade också kunnat ta vårt blodprov i Växjö, men jag väljer att åka ner till RMC i stället:)
    Annanax: Vi ska dit imorgon Onsdag!!! wihiii va spännande :) Då får du lycka till imorgon du också!
    Libra: Jag beundrar dig att du är så stark!

En liten fråga till er som efter att ni gjort blodprovet på förmiddagen.... Är det svårt att komma fram till sköterskorna på telefon när man väl ska ringa och fråga om testet på eftermiddagen? Jag menar man är ju sjukt NERVÖS och förväntansfull.... Så att sitta i telefonkö i en 30 minuter eller " det är så många som ringer så vi får be dig lägga på " Känner man ju att man inte riktigt har tid eller ro till att vänta;)

Jag har för mig att det va en del väntetid när jag ringde på testdagen men inte lika svårt att komma fram som det är på morgonen. Det är ju väääääldigt långa minuter man får vänta...
  • Maybe

Jag har lite molande mensvärk och illamående.
    Inatt (jobbade) hade jag mer skarp smärta och bara på vänster sida. Såååå rädd för utomkvedes nu :(  

• Maybe
    Libra1 skrev 2012-12-11 16:09:06 följande:
    Maybe: Jag var också rädd för utomkvedes då mitt hcg var för lågt. Men när jag ringde gynakuten i lördags så berättade en sköterska för mig att man tidigast märker det i 6:e veckan. Då har man också fått plus på gravstickan, även om hcg oftast är lite lägre än normalt.

Mensvärk är vanligt i graviditeten. Håller tummarna för ett plus. :)

Så jag kan få positivt på testdagen på tisdag och sen en månad senare upptäcker de att det är utomkvedes?
Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö