Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö
Malphie: försök att inte vara nervös. Det känns istort inget och går snabbt och man är väl omhändertagen!
Malphie: försök att inte vara nervös. Det känns istort inget och går snabbt och man är väl omhändertagen!
Kände mig hyfsat bra, men var hemma dagen efter och dagen efter det var det insättning! Var hemma en vecka efter äp. Men de nog kunnat jobba. Nu har jag ett väldigt spec. arbete, som är tungt och stressigt och dessutom nya arbetsplatser var dag. Då måste man kunna gå 110%!
Det som gjorde att jag var hemma var att jag hade mycket lediga dagar.
Karin: Jag tror nog mest att det har fäst och sedan släppt och känner att det faktiskt är lite positivt. Då kan det fästa! Sen är det helt klart tråkigt, vi ville ju ha vår lille flash (det vi kallar embryot för). Men jag ger inte upp än! Det kan ju även vara så att ägget fäst senare el att jag är låghormonare! Det var inte helt ovanligt att det blev så här.
Karin: Till vecka 12 skulle man äta dem. Står iaf i mina papper
Karin: inte helt lätt att ha koll på all info. Man får ju hyr mycket som helst.
Tycker att det känns positivt att det fäst, då vet man att man kan lyckas.
Tany: Kram, ge inte upp än!
Tany: Stor kram!
Malphie: härligt!!! Håller tummarna.
Tagit min sista criononen idag. Och inget missfärgning på det som trillar ut.
Jag känner något, men vet inte vad som är vad. Kan ju lika bra vara menssymton som gravsymton
Sessan: vill bara ha må dag så jag kan få ett klart besked. Detta med mellanläge känns mest mysko!
Var en på jobb som kom och berättade att en annan hon kände OCKSÅ var gravid. Detta efter att hon frågat hur jag mådde och jag svarat bra. Men vadå också?? Vem mer än den hon kände var gravid?? Tanten är runt 60 så inte var det hon iaf
Tycker också att informationen är väldigt bristfällig.
När jag frågade om vad referensvärdet på hcg när jag fick veta mitt mellan värde fick jag bara reda på att de räknade 50 som gravidilitet. Jag hade 31 och då är det ju gansk naturligt att man tycker det känns ganska skit och onödigt att ta nya prover. 31 känns ganska långt ifrån 50. Hade önskat att hon hade tagit sig tid att förklara och varför det kan bli såhär. Läste sen på nätet att vid 20 så kan vissa tester visa gravidilitet och att man vid 25 troligen är gravid. Jag förstår att de har ett värde att efter. Men varför de inte ger sig tid till information förstår jag inte.
Tany: första försöket