• Sessan 83 K

Någon som vet hur lång vänte tiden är på RMC från det att de fått din remiss tills att ni är där på RMC för första gången?

• Sessan 83 K

Monica, tack för ditt svar. okej då vet jag. Varför skulle man inte bli beviljad IVF? Vi kommer ju bli rimisstiserade dit av min gyn för att vi inte kan få barn på annat sätt än via IVF.....

• Sessan 83 K

Monica: Vi är både gifta har bott i hop i över 5 år Har försökt bli gravida i över 3 år så de kriterierna uppfyller vi :)  De har tagit alla tester på oss båda två och vi e fullt friska, och dessutom så har vi blivit ditskickade av vår gyn för att vi har gått på utredn ang ofrivill barnlösa. Så det ska nog inte vara några problem med att få det "beviljat"

• Sessan 83 K

Loo : Då kanske du kan svara på mina frågor? :)  Väntar nu på att min mens ska komma så nu, att vår gyn kan ta blodprov på dag två så hon sen kan skicka iväg remissen till RMC.... Men nu undertiden har jag fått beviljat av en läkare på kk att äntligen få börja med nerregleringen i sprutor ( Enaton  Depot ) Så jag hinner bli lite nerreglerad tills vi får vi remiss från RMC. Annars känns det som om vi måste vänta yttligare 3- 6 månader om jag först där hade fått bli nerreglread så det känns så skönt att ha börjat redan nu :=) Så  kanske det bara är till att " sätta igång " när vi väl är där???

Någon som gjort liknade med sprutor inför IVF innan ni kommit till RMC ???
    Vad gjorde ni på ert första besök där?
    Fick ni vänta tre månade innan ni fick tid från det att ni fått kallelse??

• Sessan 83 K

Loo : Vi Började vår utred i April förra året. Jag är helt  nyopererad och där konstaterades att jag har endo ( något som jag själv haft på känn eftersom jag sjuuuuuukt ont då jag har mens vilket är ungefär var 6 vecka.  Min man och jag har inte haft något skydd på över 5 år.... Men vi bestämde oss för att börja försöka på riktigt för lite mer än 2 år sen. Men vi visste ju någonstans att det inte kommer att gå utan hjälp ;( Så nu efter titthåls op så väntar vi nu på att sommaren ska gå fort och att September tar vid för då ska vi in (förhoppningsvis ) på första mötet med vår IVF klinik RMC i Malmö. Spännande men lite nervöst :)

Så nu har jag pratat med den läkaren som op mig, och hon vet ju att vi kommer hamna i kön inför IVF till hösten så därför skrev hon ut det redan nu så jag slipper vänta yttligare 6 månader när vi väl har träffat läkarna på  RMC

• Sessan 83 K

Glömde skriva att jag tror inte hon har haft kontakt med läkarna på RMC men hon är överläkare på kk där jag går och jag är inte den första kvinnan hon skickar vidare till RMC för IVF :)

• Sessan 83 K

okej tack för era svar: hur mådde ni av er nerreglering ?

Loo gick ni privat eller via landstinget? Vi har precis gjort både spermaprov och blodprov och cellprov så alla tester är klart inför vårt besök där, nu väntar jag bara på att mensen ska komma så vi kan ta sista provet innan vår läkare skickar ner remissen till RMC. Och i samband med mensen så ska jag börja spruta för nerregl med sprutan enanton

Fridalilla: tack för  ditt svar, ja väntetiden är ju inte alltid så kul men det är nog värt väntan ändå

• Sessan 83 K

Lovvan: Går ni privat eller via landstiget? Om ni går via LT vet du isof när er remiss skickades från er "hemmaläkare" ner till RMC? Min man och jag väntar också på vår första kallelse ner dit....

Diana0101 och sindyrella 1983. Efter en titthåls op i våras så blev resultatet av detta IVF.... Vi väntar fortfarande på att få komma dit. har väntar i ca 6 månader (!!!) För våra papper "kom bort" men är nu tillbaka igen! Så förbered dig på lååååååååång väntan!

Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö