• längtar74

30+ gravid med första barnet efter IVF, BF okt 2012 ngn mer?

Fy, vilken otäck upplevelse, Poussin! Förstår helt att du såg till att få höra hjärtljuden. Ta nu det riktigt lugnt o sköt om dig o magen!

• längtar74

Hej tjejer,

Fy, alldeles för mycket just nu med jobbet o hemmet. Vi håller på att renovera, bl.a det som ska bli barnrum, men är nog för stressade båda två. Det blir bara tjafs hela tiden. Apropå att baka så är det ngt jag verkligen tycker om, o nu när både plommon o snart äpplen är klara så finns d massor att ta hand om, men just nu går all tid till själva huset. Jag trodde att det där boandet skulle vara mysigt?? Hos oss är det mest infekterat. Och jag känner mig bara så trött i huvudet o trögtänkt - blä, en riktig energidipp:( Förlåt för gnället, måste bara skriva av mig.

Netz - hur har d gått m FK? Och, vilken jäkla seg chef!!

Susan - känner igen mig m stödstrumpor i värmen. Jag har plötsligt fått problem m att ena foten svullnar, så nu testar jag stödstrumpor. Skulle helst vilja sitta m fötterna i en hink kallt vatten, men det är nog inte så uppskattat på jobbet...

Hoppas att ni alla får en bra dag.

Kramar!

• längtar74

Så skönt att höra att det inte bara är i vårt hushåll som det är irriterat:)

Jmelb - förstår precis vad du menar med att det inte finns ngn tid att ta d lugnt. Låter lite väl mycket för dig/er just nu med dödsfall o sjukdomar. Hoppas att det går bra med den lille o att de snart får tid för operation.

Apropå att känna lugn o harmoni - jag började på gravidyoga i måndags. Klart att rekommendera (för den som har tid;) Fantastiskt att vara i en grupp m andra fina magar o inse att jag hör hemma där:)

Netz - din chef låter som om hon är lite väl otrygg i sin roll, eftersom hon uttrycker sig på det där viset. Det är ju inte lätt att vara chef, men det blir ju fan så mycket jobbigare om man tar det personligt. Visst, om man fått höra att många är missnöjda så måste det vara otroligt stressande (särskilt om det är svårt att hitta lösningar...), men det är ju aldrig ok att ta ut det på någon av medarbetarna. Bra av dig att låta det rinna av - nu snart (håller tummarna!) så får du gå hem o ägna dig åt mkt viktigare saker!

Kramar till er alla o klappar på fina magarna

• längtar74

Härligt att allt ser bra ut, tjejer! Så kul med hår, Jmelb

Netz - berätta om vattengympan sedan. Jag skulle jättegärna vilja gå. Friskis har det här i Malmö, men platserna bokas upp så snabbt...

I onsdags var d både BM o föräldrautb för vår del. Allt bra hos BM. Så himla trött på att kollegorna tycker att magen är SÅ liten. Den ligger nu lite över medelkurvan, så den är precis som den ska. Tror också att det finns lite extra gott om plats för att jag är lång.

Vi gick igenom normal förlossning på utbildningen. Har ni börjar fundera på det alls? Än så länge så känner jag bara en så stor tillförsikt o enbart positiva känslor. Tror att den långa resan hit gör att jag surfar lite på en lyckovåg än s

• längtar74

...så länge, skulle d vara:)

Men ju närmare d kommer så kommer man säkert att hitta både det ena o andra att noja över.

Dags att jobba vidare. Kramar till er alla!

• längtar74

Hej tjejer,
    Hoppas alla mår bra. Vi var på andra träffen för föräldrautbildning igår. Tittade på film om förlossning o jag blev så rörd. Tänk att vi snart är där!!

Idag på förstasidan i Sydsvenskan stod det att besparingskrav på förlossningen här i Malmö gör att personalen är orolig. Igår fick de stänga pga platsbrist/brist på personal. O läget är inte bättre på andra håll i Skåne. Om d kniper så skickas man då till Halmstad, Göteborg eller Danmark! Tänker fråga vid nästa ul på mån hur det ser ut med beräknade förlossningar i slutet av oktober, bara så att vi kan förbereda oss lite mentalt. Visst, det blir nog bra oavsett var miraklet kommer till världen, men man vill ju helst slippa en lång biltur...

Vad skönt att flytten är avklarad, Netz!

Jmelb, jag har inte riktigt fattat alla detaljer i systemet, men jag tror att du kan ta ut ersättning två dagar. Någon annan vet säkert bättre. Det blir ju inte mycket pengar, men å andra sidan så sparar du ju dagar...

Har ni funderat på profylaxkurs inför förlossningen? Eller redan gått?

• längtar74

Netz - grattis till hp!! Så skönt att äntligen få besked!

Apropå smärtlindring: Min tanke är också att hålla mig till lustgas. Om det går - känns som att det viktigaste är att man är inställd på att det inte går att kontrollera en förlossning. Det man kan fokusera på är väl att försöka hantera de olika situationer som kommer upp...

Verkligen intressant m profylax/yoga - något att fundera på!

Nu tror jag att jag har jobbat klart för idag. Har varit så grymt trött hela dagen så nu får det räcka. Fredagskramar till er alla!

• längtar74

Jmelb - vad härligt d låter med vattengympa. Jag ska absolut prova!

Netz - hoppas att du återhämtat dig eft flytt o förkylning?

Var förresten på ul i måndags - allt bra, pyret väger 2500 (+16% mot normalkurvan), så beräknad födelsevikt blev 4 kg. Det är helt klart ngn som växer därinne:) Man kunde också se att barnet lagt sig till rätta med huvudet långt ner, känns jätteskönt att veta!

Idag flyger jag upp t Sthlm för att träffa familjen (mamma bor längre norrut så vi brukar träffas på halva vägen...) - längtar så efter en mammakram!

Nu har jag bara fyra veckor kvar på jobbet - det är inte klokt att det är så kort tid kvar!

Kramar!

Svar på tråden 30+ gravid med första barnet efter IVF, BF okt 2012 ngn mer?