• längtar74

30+ gravid med första barnet efter IVF, BF okt 2012 ngn mer?

RUL gick bra! Kanske är det en liten tjej. Lite svårtolkat, så det var inget definitivt besked. Men åh, så lite jag bryr mig! Det är någon som lever därinne - någon som är frisk! Och - jag är helt säker på att jag kände två sparkar nu ikväll. Annars var det världens mest distinkta o märkligt placerade bubblor i magen:)

Härliga måndag - godnatt!

• längtar74

Jmelb - härligt med barnrumsfix Vi har också börjat lite smått.

Kvitter - blä för halsbränna! Hur länge höll det i sig sist? Så mysigt med sparkarna, jag längtar så efter att mannen ska få känna.

Kramar t er alla - ha en riktigt skön lördag!

• längtar74

Lugnt o stilla i tråden nu - hoppas att ni mår bra allihop?

Måste bara berätta att min man i lördags kväll kände den första sparken (eller mer buffen kanske). Så härligt att få kontakt

Kvitter - då håller vi tummarna för att den här graviditeten är helt annorlunda på halsbrännefronten så att du slipper dras med det hela tiden.

• längtar74

Hej tjejer!

Odessa o Netz - grattis t lyckade UL!!
    Vi valde att skippa bilderna på RUL, BM sa att de ofta är bättre tidigare på tex kub. O det stämde...vi fick så himla fina bilder på KUB o nu senast var vi mest nöjda över att veta att allt var bra. Fostret är ju för stort för att de ska kunna se hela på en gång, så vi fick inte heller ngn exakt storlek.

Jag har lågt amh (under 1), o fick samma besked som din kompis, Susan. En tuff resa mot beslut om ÄD - men nu när det sprattlar i magen varje dag så tvekar jag inte ett dugg. Vi insåg att våra odds för lyckat ivf var otroligt små (fick aldrig ut ägg vid ÄP) o åldern gjorde att vi var tvungna att fatta beslut om AD el ÄD. Skickar med styrkekramar via dig - jag förstår så väl vad hon går igenom. Det man får ha med sig är att amh "bara" är statistik - ett visst värde brukar vara tecken på äggreserv. Men det säger ju inget om kvalitet! Kan bara varmt rekommendera låg-amhtråden här på fl, där finns starka o kloka kvinnor som stöttar. Utan den hade jag känt mig så oerhört ensam.

Lång utläggning - sorry!

Kramar t er alla.

• längtar74

Åh, Poussin - härligt med kontakt!! Det fortsätter att vara så härligt att känna av livet som växer därinne. Såg att det nu i v22 (som jag går in i idag) ska vara runt 25 cm. Fattar inte riktigt var det får plats?! Inte undra på buffarna:)

Här i Skåne så har man precis fattat beslut om fertilitetsrådgivning. Kvinnor över 25, oavsett singel el i par, kan få en genomgång av just sin fertila status. Helt fantastiskt, tycker jag. Bara att veta, kunna samla information o fatta beslut om hur man vill gå vidare ger lite mindre maktlöshet i situationen.

Susan, vi gjorde 3 ivf varav 1 avbrutet. Om vi hade fått ut ägg så hade vi säkert försökt längre o tittat på andra behandlingsalternativ, men eft vi aldrig kom så långt så var d på ngt vis inte så svårt att gå vidare. Fattar inte att jag kan skriva det - känns som om de senaste tre åren varit en enda jäkla grå soppa av längtan, drömmar, dåliga besked - men framför allt ett aldrig sinande hopp om att vi skulle komma fram på något sätt.

Midsommarkramar från mig med!

• längtar74

Puh, vilken vecka d varit på jobbet. Men nu väntar sista innan semestern börjar. Sista rycket - kom igen!

Netz - så härligt m semester, o förstår att d blir skönt m flytten.

Jmelb - åh, Turkiet! Turkisk mat är ju så grymt god!!

Poussin - så skönt att RUL gick bra. En milstolpe avklarad

Här i skåne är glukosbelastning också obligatorisk. Låter verkligen inte som en höjdare, Kvitter, men samtidigt skönt att få bekräftelse på att allt är ok.

Jag har blivit så van vid rätt ordentliga buffar från pyret i magen att jag blev helnojig i helgen när det plötsligt var alldeles lugnt. Så lättad sent igår kväll när det satte igång igen. Läste att de fortfarande har gott om plats att röra sig på o kan sparka "inåt" istället, då känner man ofta inget.

• längtar74

Netz - gumman, inget du skriver är för långt! Lycka till med biljakten. Min sambo hade en gammal bil när vi träffades, o när den gav upp så köpte vi en kombi m dragkrok. Så himla praktiska är vi. En av de många saker vi gjort under barnlöshetsresan är att gå adoptionskurs. Vi och 6 par till. Parkeringen full av: kombi. Jag blev så berörd av det, bilden av hur vi alla var så redo. Här finns plats för barnvagn, minsann. Bara barnet som fattas.

Jag har nästa koll hos BM om två veckor, är då i v25 - gissar att d blir först då man kollar blodvädret? Eller har ni andra gjort extra test för att nu känt er trötta?

Poussin - jag är ledig fram till 6/8, så d blir fyra härliga veckor! Jag trodde inte heller att jag skulle känna av sparkar så pass tidigt eft även min moderkaka ligger i framvägg, men vi kanske bär på lite extra starka små räkor? :)

Kramar till er alla!

• längtar74

Hej tjejer!
    Jmelb - välkommen hem! Vad härligt ni verkar haft det. Och smarta flygtips!

Netz - hoppas allt gått bra för mannen på sjukhuset. Förstår att det känns trist att inte kunna vara med...

V

• längtar74

Lite för snabb på tangenterna där..

Skulle skriva att vi har köpt vagn! Blocketfyndade en Emmaljunga classic sport i svart med fina rutiga detaljer. Vi bestämde oss för att en helt vanlig vagn blir bäst för oss med tanke på att det mest är grusstigar där vi bor, och om det blir en snöig vinter så är den skånska "snöröjningen" inte direkt bästa kompis med små framhjul..;) De flesta kompisarna har små nätta cityvagnar, men vi är helnöjda med vår.
    Nu är jag såklart nojig över att vi köpt den för tidigt, men å andra sidan så blir jag så glad över att se den. Ofattbart att vi om några månader kommer att ha ett litet barn att bädda ner i den

• längtar74

Hej tjejer, hoppas alla mår bra trots div krämpor...men det mesta ska väl ge med sig när de små liven kommer ut

Tillbaks på jobbet nu igen o försöker komma ihåg allt som bestämdes innan semestern. Är det gravidhjärnan som slagit till redan eller är jag bara så här virrig??

Än så länge kan jag iaf inte klaga på en enda liten fysisk krämpa. Tycker att det känns mer el mindre som vanligt. Cyklar till tåget varje dag, men i lite lägre tempo.

Bestämde igår att jag ska gå hem 15/10, två veckor innan BF. Det är ju hur snart som helst!

Poussin - så härligt m frankrike!

Netz - skönt att mannen är hemma. Håller tummarna för att allt ser bra ut.

Jmelb - jag tycker också att jag ser sämre. Ställde mig på vågen häromdagen för att se hur mkt jag gått upp, men kunde inte se resultatet ordentligt. Så det blev till att krypa ihop m magen för att komma närmre...knas!

Kramar till er alla!

Svar på tråden 30+ gravid med första barnet efter IVF, BF okt 2012 ngn mer?