• idamarie

30+ gravid med första barnet efter IVF, BF okt 2012 ngn mer?

Har en del sammandragningar på kvällarna men inte mer än så. På dagarna är det lugnt! Börjar bli rastlös här nu! Känns som att det enda jag kan göra är att ligga i soffan och titta på tv. Får så ont i höfterna då.

Bor 1mil från stan och sambon har bilen :( men imorgon får jag ha bilen! Då blir det ett besök till jobbet för att få reda på nya lönen och sen en tur till bm på em. :) skönt att få komma ut lite.
    Igår hade jag svägerskan här en stund så det var ju trevligt med. Slippa vara ensam hela dagen. Jag funderar på om jag ska försöka mig på en kort promenad idag. Behöver verkligen röra på mig!! Är så jobbigt bara!

• idamarie

Jag har i flera kvällar i rad haft starka sammandragningar/förvärkar. Börjar någon gång efter middagen och kommer ca 10-15min emellan sen avtar de under natten när jag sovit en stund. Undrar om det ska vara så i ett par veckor nu eller om bebis vill komma tidigare!?
    Det gör inte ont men det känns molande när det "drar" ihop sig.

• idamarie

Hur går det för er?? Några fler bebisar? :) här är det samma som förut! Sammandragningar/ förvärkar varje kväll men försvinner under natten och dagen!

• idamarie

Åh grattis kvitter!! Vad härligt att äntligen få träffa den lille! :) har hon fått något namn än?

Åh vad jag längtar själv nu!! Fortfarande sammandragningar här men det blir inte mer än så. Haft det i 2-3 v nu! Tycker ju att det borde köra igång men det lär det säkert inte göra! 11dagar kvar till bf!

• idamarie

Usch, det låter inte kul och klart man blir orolig! Skönt att allt såg bra ut med barnet! :)

Hoppas blodtrycket är bättre imorgon!

• idamarie

Håller tummarna här med!!

Igår började jag få värkar som gjorde ont men de kom oregelbundet. Vissa gjorde riktigt ont och höll i sig säkert 1 min. De började runt 21 kanske och höll på även under natten. Vaknade flera gånger men nu när jag vakna runt 8 så var de borta och har inte känt något :(

Bf på lördag! :)

• idamarie

Här har det tyvärr stannat av! Har inga känningar av någon start :( kan ju ändå hoppas på att den kommer snart!! Man längtar ju så enormt mycket.

• idamarie

Tack för att du delar med dig kvitter! Alltid intressant att läsa om andras förlossningar så har man lite koll på vad som kan hända :)
    Fick du någon smärtlindring eller hann du bara med lustgasen?

Svar på tråden 30+ gravid med första barnet efter IVF, BF okt 2012 ngn mer?