• idamarie

30+ gravid med första barnet efter IVF, BF okt 2012 ngn mer?

Jag får fortfarande ont i benet när jag anstränger mig för mycket. Har bara 9 arbetsdagar kvar sen blir jag hemma och få kommer jag inte anstränga benen lika mycket. Hoppas få energin till att ta tag i saker här hemma med då.
    Jag sover bra! Går upp 1 gång per natt och kissar. Vaknar varje gång jag vänder på mig men somna lika fort igen. Dessvärre vet jag inte om man är piggare på dagen för det. Behöver nästan sova varje dag efter jobbet och då ca 1 h. Annars somnar jag kl 19 på kvällen i soffan.

Nu ska mannen börja jobba igen och han jobbar 2 v natt och då sover jag alltid dåligt :( tycker inte om att sova själv och speciellt inte nu i ett stort hus men man får väl vänja sig! Kanske det känns bättre när bebisen kommit :)

• idamarie

Jag ha gått upp 12 kg men då har jag unnat mig mycket glass och godis denna sommar! Ska bli bättre med kosten nu när jag går hemma tänkte jag så att man inte fortsätter med det dåliga vanan att äta något sött hela tiden.

Men det verkar som att det mesta sätter sig på magen och rumpan iaf. Tänkte se om man ska börja med vattengympa här om någon vecka med! Saknar att träna!! (är alldeles för trött nu när jag jobbar)

• idamarie

Jag skulle bli arg med! Är man chef och tar på sig ett ansvar ska man hålla det med. Annars kunde han/hon sagt till dig att du skulle skickat in det själv...efter att de fyllt i uppgifterna korrekt.

• idamarie

Här får man tycka och säga vad man vill :) man behöver få ur sig sakerna när man är arg, ledsen eller glad! :)

Jag tränade rätt mycket innan. Så som spinning, styrketräning, box, crossfit och joggning. Det har kommit nu på sista åren!! Jag mår så mycket bättre när jag tränar! Är kul att träna "mot sig själv", att bli bättre och bättre och känna styrkan i det :) Ska bli intressant att se hur man får tiden för det sen när bebisen kommer.

• idamarie

Hej alla!

Nu har jag bara 2 dagar kvar att arbeta innan jag går på gravidpenning! Har nog inte förstått att jag ska vara hemma ett år! Ska bli skönt iallafall :)

Man får väl se om man får den här "baka" perioden nu när man är hemma! Som sagt är det ju trevligt att ha i frysen när man sen får besök mm. Jag tänker att jag vill ha matlådor i frysen med som jag kan äta till lunch iaf så man inte glömmer bort att äta :)

Jag skriver från telefon just nu och det blir bara kladdigt när man kopierar men ni kan gärna lägga in mig på bf listan.

27okt har jag bf.

• idamarie

Känner igen det där med renoveringar och hus!! Vi flytta ju in i april och har renoverat köket och nu håller vi på med badrummet. Det tar tid och man blir irriterade på varandra. Nu när jag kommer vara hemma så ska jag börja med barnrum och måla väggarna mm. Man har inte så mycket energi för annat just nu och man känner sig taskig mot vänner nä man inte har tid med dem. Längtar tills det mesta är klart så man kan få ro!

I helgen ska vi åka till Göteborg och bo på hotell och bara vara! Vi firar 4 år tillsammans och 1 års förlovning. :) ska bli skönt att få slippa alla måsten hemma för en helg! Det behövs eftersom vi inte gjort något under sommaren.

• idamarie

Helgen i göteborg var underbar! Så skönt att komma iväg! Blev en trip till Ullared på söndagen och en hel del shoppande till bebis och huset! :)

Veckan började med att jag blev förkyld så det har inte blivit mycket gjort när man varit hemma och ledig.

Var hos bm idag med och allt ser bra ut! Har dessutom bokat in alla tider fram till bf :) nu är det dags att börja gå varannan vecka! Det börjar närma sig!!

Det där med namn är inte lätt!! Jag får inte ut något från min sambo! Vill ju att han ska ha åsikter med. Jag har skrivit upp en del förslag så man får väl se vad det blir.

Netz: hoppas flytten går bra!!

Vi har gått på 2 tillfällen i föräldrargruppen. Nu sist prata vi om amning eller rättare sagt fick vi en föreläsning om det. Det känns som att allt visar på att det ska vara så lätt och mysigt men man får nog vara inställd på att det kommer att ta tid och att det kommer vara frustrerande! Iaf vad jag förstått från andra.

Nu ska jag steka pannkakor :)
    Ha det gott alla

• idamarie

Det blev sängmobil, babygym, skötbädd, tavlor, lampa till taket, babykläder, dregglisar, nappar, nappflaskor och annat smått och gott :) mycket billigare än vad det hade kostat här hemma!

Ha en skön fredag!

• idamarie

Hej alla! Här är det bra med! Har haft en bra graviditet så jag ska inte klaga! Har gått upp ca 15kg nu. Är i vecka 34+5 idag. Vi ska på ultraljud om en vecka för att kolla mitt myom jag har. Läkaren vill se så att det inte är i vägen för barnets huvud men han trodde inte det var något problem när vi var där sist. Funderar faktiskt på att kolla kön då men vi får se :)

Tyvärr har både min kusin gått bort i cancer för ett par veckor sen och min sambos farfar så nu har vi två begravningar framför oss :( det är mindre kul att behöva gå igenom och känns ännu tyngre nu när man är gravid men så är ju livet! Jag är tacksam över min bebis i magen!

Kram till er alla!

• idamarie

Tack för er omtanke! Hoppas verkligen med att man slipper begravning de närmsta åren nu! Det är inget kul att behöva gå på såna!

Kvitter: vilka häftiga bilder! Man ser ju nästan hur den ser ut :)

Trevlig helg på er!

Svar på tråden 30+ gravid med första barnet efter IVF, BF okt 2012 ngn mer?