• längtar74

30+ gravid med första barnet efter IVF, BF okt 2012 ngn mer?

Susan - hoppas att det blir lite lugnare för dig när kursen är slut. Och nu är det på tiden att du får må lite bättre, utan illamående o huvudvärk! Vad innebär det rent konkret för dig att du får gå till spec.mödravården?

Netz - jag har BF 1/11, så vi är iaf två i november Tänkte precis på det med mammakläder att det känns oerhört långt borta för min del. Har inte gått upp ngt alls, o det enda som syns på magen är de emellanåt knasigt svullna tarmarna...men jag ligger ju också ett par veckor efter så jag hoppas på att snart också få spana in mammakläder.

• längtar74

Bellan - lycka till i morgon
    Netz - glömde gratulera till lyckat VUL! Även en blubb växer till sig så småningom
    Förstår så väl att du saknar din mamma just nu. Stor och varm kram till dig.

• längtar74

Susan - drygt m symptomen, men måste kännas skönt att det blir utrett så att kroppen slipper jobba med det också.

Jag mår så bra att jag ibland undrar om den här graviditeten är påhittad. Brösten ömmar o tur är väl det. Vet inte hur många gånger om dagen jag känner efter. Hmm...ser nog lite märkligt ut när man sitter o klämmer till brösten i tid o otid ha ha!

• längtar74

Skönt att det är fler än jag som har drabbats av klämsjukan:)

Pölsan - usch, vad jobbigt! Skönt att det känns bättre i dag.

En dum fråga på samma ämne: hur kan man veta om kräkningar beror på graviditeten eller något annat? Jag har ju hittills klarat mig med bara illamående på kvällarna. Igår var det värre än någonsin, och sedan tvåtiden inatt har det varit mer eller mindre konstant kräkkalas. Inte för att det funnits något att kräkas upp (sorry för detaljerna...). Tur i oturen att jag bestämde mig för att jobba hemma i dag - ska lämna blodprov inför KUB, men får nog avvakta lite innan jag sätter mig i bilen o kör till provtagningen. Känns sådär fräscht att kräkas på plats... Och om det är magsjuka så vill jag verkligen inte riskera att smitta ner någon. Ni som har kräkts hittills (åh, vad härligt att det finns kloka kvinnor med så viktiga erfarenheter!) - är det någon skillnad på de kräkningarna och "vanliga", om ni fattar vad jag menar...?

Hoppas att ni alla haft en bra helg. Vi var i Stockholm och trodde inte att det var sant när snön bara vräkte ner i lördags. Lämnade vi Skåne för det där?

• längtar74

Pölsan - tack. Om det inte är bättre i morgon så ringer jag. Är också lite nojig över att kräkas upp progynontabletterna innan kroppen tagit hand om hormonerna...

Håller tummarna för att det är ett 24-timmars, i kombination med stress på lite många fronter samtidigt.

• längtar74

Hej tjejer,
    Jag mår bättre, den värsta kräkfesten verkar vara över...men jobbar hemma idag o i morgon. Usch, så jobbigt när man inte får behålla något i magen - tänker mest på att lilla knoppen ska få allt som behövs.

Jmelb o Netz - hoppas ni får bra besök på MVC tors o fre.

• längtar74

Susan - grattis till MVG! Grymt bra jobbat med tanke på hur du har mått! Skönt att höra att det är lite bättre m illamåendet. Du måste få det lite lugnare - hur det än är så påverkar ju stress också illamåendet (inte för att jag tror att det skulle försvinna helt, men det blir ju iaf inte bättre av att agendan är överfull...)

Jag tycker mig se o känna en liten, liten mage. Nu är det ju bara 12+1 idag, men magen kan liksom inte bli så platt som den brukar vara. Hoppas hoppas att allt ser bra ut på UL/KUB nästa onsdag.

Pölsan - hur gick det med lägenheten?

• längtar74

Rikolin - åh, vad roligt att höra av dig!! Jag har tänkt på dig o undrat hur det gick. Du skulle väl försöka få till ett läkarbesök någonstans på vägen under jobbet? Så skönt att höra att allt ser bra ut! Välkommen tillbaks

Idamarie - grattis till huset!

Svar på tråden 30+ gravid med första barnet efter IVF, BF okt 2012 ngn mer?