• Trust me

Pansexuell? Vad fan är det?

Kanske samma som queer.

Jag vill dig bara väl, lita på mig.
  • Trust me

Glöm inte de metrosexuella.

• Trust me
    Pwen skrev 2012-02-04 06:51:57 följande:
    Fast det är ju egentligen ingen sexuell läggning om vi ska vara petiga? Handlar om livstil till skillnad från att tex vara bög, flata eller asexuell.

Funderar på varför jag skriver detta då det är fullkomligt överflödig info til dig? Men eftersom jag redan skrivit, kl är "vad fan gör jag uppe-nu" och jag gillar att se mina ord i skrift så väljer jag att posta ändå  

Haha! Fick dig på kroken.

Det här kanske inte är rätt ställe men bör man inte fundera på om man ska prata om samma sak. Handlar det om sexuell läggning vilket är en ganska enkel sak eller "kön" vilket är betydligt mer komplicerat.
  • Trust me

Jag tycker att de i tråden som pratar om "kön" ska definiera vad de menar. Det är inte alls en okomplicerad term och man bör därför ange vilken definition man använder. Att sedan tråden inte ska handla om olika vetenskapliga riktningar är en annan sak.

Sexuell läggning är betydligt mindre komplicerat och kan töjas och bändas lite som man tycker. 

• Trust me
    Pwen skrev 2012-02-04 19:50:46 följande:
    Du vill alltså diskutera genus-frågor? Starta en tråd så hänger jag på

Nej, jag vill att de som använder termen "kön" ska ange vad de menar. Inget konstigt alls.
  • Trust me
    Schna skrev 2012-02-04 20:42:04 följande:
    Men "hen" tycker jag är ett bra ord, jag har fått väldigt stor användning av det! Det är ju bara i situationer där könstillhörigheten är oviktig för det man vill berätta, och istället för att skriva "han eller hon". Eller för all del h*n...

Håller med dig. "Hen" son könsligt neutrum fungerar bra om man ska ha flyt i en text där könet är irrelevant eller om en könsmässig bestämning kan styra värderingar av annat i texten. "H*n" är fullständigt oläsligt och visar mer på att könet tydligt undanhålls och att det är något vi ska vara medvetna om.
    Pwen skrev 2012-02-04 20:21:05 följande:
    Ok, som svar på din fråga. Jag avser det biologiska könet, man i detta fall.
    Fan vad du ska krångla till det trots ditt påstående om att du inte gör det. Tss...

Fast det var inte alls riktat till dig för du hade inte uttalat dig om kön på något sätt. Men tack för att du klargjorde att du menade det biologiska könet när du pratade om den metrosexuelle som man.

imperfectskills skrev 2012-02-05 00:29:01 följande:
    Det beror faktiskt på vad du menar med kön. Det finns som du kanske vet en skillnad mellan biologiskt kön, socialt kön och mentalt kön.

Det är exakt det här jag vill att man ska definiera när man skriver ett inlägg. Vilken åsikter man har spelar ingen roll men går det inte att förstå vad som menas blir inlägget obegripligt.
  • Trust me
    PrimitivMan skrev 2012-02-05 10:26:59 följande:
    Jag fick en gång kritik när jag skämtade tilldet när jag skrev en enkät på ett forum där ena frågan var vad är ditt kön och jag hade alternativen Man/Kvinna/Det. Var någon som tyckte att det var fel av mig att skämta om det eftersom det kan såra de som inte räknar sig som varken man el kvinna. Att det korrekta ordet att använda är hen.

Det finns inte bara biologiskt och socialt m.fl genus, man bör beakta lingvistiken också. Flört
  • Trust me

@imperfectskills: Då är de flesta av oss pansexuella. Att sedan majoriteten finner personer att ha sex med som har en personlighet de faller för bland de av det motsatta biologiska könet är mest en slump eller möjligen del av en social konvention/vana.

• Trust me

Om jag sätter en " Flört " efter något så är det skämtsamt menat.

• Trust me

Nu har jag läst på och vill härmed komma ut som Pankönad och Pansexuell. Frågor på det?

Svar på tråden Pansexuell? Vad fan är det?