• liinaa

17 år o mamma, fler barn nu ?

Är 17 år och mamma till min dotter som är snart 2 månader. Jag bara längtar till nästa barn. ( vill inte ha än) men jag vill inte vänta för länge. Hur länge tycker ni är lagom mellan barnen? När jag sa til min pojkvän att jag vill pröva att försöka i typ december igen tycker han det blir för tajt mellan dom men då blir det ju nästan 2 år mellan dom eftersom dottern är född i december. Tycker ni det är för tajt?  Läs gärna min blogg. linaandersson.myshowroom.se

• Svar på tråden 17 år o mamma, fler barn nu ?
  • valkyrian

Grazzy, tror exemplet var menat att påpeka att det inte är säkert att täta barn har mer nytta av varandra än de med längre mellanrum mellan sig

• strongenough
    Grazzy skrev 2012-02-12 18:52:50 följande:
    Men herregud kvinna, ta det lilla lugna!
    Du hade bara behövt framföra vad du igentligen menar och inte hoppa jämfota och skrika ut det som en galning och slita av dig håret för det.
    My bad om jag missuppfatta dig, men du framförde på så sätt att det lät som att det var det du menade när du sa att det knappt skiljer 2 år på dig och din bror och det spelar roll när man skaffar syskon.
    Ja de är precis så jag uppför mig Glad
    Fy fan för mig!
    Du kanske borde lära dig fråga istället för att anta och lägga ord i munnen på folk? 
  • Grazzy
    strongenough skrev 2012-02-12 18:55:26 följande:
    Ja de är precis så jag uppför mig Glad
    Fy fan för mig!
    Du kanske borde lära dig fråga istället för att anta och lägga ord i munnen på folk? 
    Eller du lär dig att framföra exakt vad du vill framföra
  • strongenough
    Grazzy skrev 2012-02-12 19:01:07 följande:
    Eller du lär dig att framföra exakt vad du vill framföra
    Ja för alla uppfattar allt exakt likadant! Vad är du ute efter? För är de någon som tar i så är det du!
  • Grazzy

TS: jag skulle nog vänta med syskon just nu. Din dotter är bara 2 månader och ge henne en bra uppväxt först och lär känna henne. Om något är eller två, är det nog kanske bättre att sätta nummer 2 till världen. För tro mig, det är lättare med utbildning och stadigare ekonomi då jag själv var nästan 19 när jag fick min första och inte gått klart skolan och visst längtade jag också ganska snart efter ett syskon, men vi väntade tills min skolgång blev klar åtminstone så jag har bättre chanser in på arbetsmarknaden efter den här bebisen fötts till världen.
    Du har hela livet på dig att skaffa syskon, men bättre säkra er gemensamma ekonomi först så ni slipper tänka på det här med bidrag, för det är inte kul alls behöva gå på bidrag endast och inte kunna unna sig mer roligheter åt sin egna familj.

• Grazzy
    strongenough skrev 2012-02-12 19:03:47 följande:
    Ja för alla uppfattar allt exakt likadant! Vad är du ute efter? För är de någon som tar i så är det du!
    Släpp det bara.
  • Grazzy
    strongenough skrev 2012-02-12 19:07:42 följande:
    Du som håller på!
    Jag har inte den tonen iallafall på mina inlägg. Så hade du haft sunt förnuft hade du lagt mina inlägg åt sidan och skitit i att ens förklara dig. Så släpp allt som vi sakt nu bara.
  • strongenough
    Grazzy skrev 2012-02-12 19:09:00 följande:
    Jag har inte den tonen iallafall på mina inlägg. Så hade du haft sunt förnuft hade du lagt mina inlägg åt sidan och skitit i att ens förklara dig. Så släpp allt som vi sakt nu bara.
    Du har fin ton som lägger ord i mun, anklagar och fantiserar upp värsta historien om hur jag reagerar vid dina inlägg. Du verkar uppenbart ha problem med att tala normalt istället för att provocera.
  • shopahollic

Jag fick min dotter då jag var 17, när hon var 11 månader blev jag gravid igen. Tycker att ålderskillnaden var riktigt bra, varken för sent eller för tajt. Lycka till med allt.

majbebis08.blogg.se Mercedes 080521 & Leon 100131
Svar på tråden 17 år o mamma, fler barn nu ?