Inlägg från: strongenough |Visa alla inlägg
  • strongenough

17 år o mamma, fler barn nu ?

Tycker du borde skaffa jobb m.m innan fler barn. Allt blir så mycket enklare om man har det stabilt innan man skaffar fler. Jag fick med barn när jag var 17 år och visst har jag längtat mycket efter ett syskon men jag har insett att det är bäst både för min son, mig och syskon om jag har det stabilt och det har jag inte fått från nu, nu är jag 23 år. Denna gången blev jag väldigt oplanerat gravid med tvillingar annars hade det nog tagit ytterligare några år innan jag skaffat syskon till sonen.

Jag skulle aldrig vilja ha mindre än 3 år mellan mina barn. Som någon skrev så tror jag inte på att dem skulle ha något speciellt band om dem ligger närma i ålder. Det är 1 år och 9 mån mellan mig och min bror och vi avskyr varann.

Tror man mer får ett speciellt band till sitt barn om man har all tid i världen för dem och låter dem växa upp lite innan dem får syskon som tar en massa tid!  

• strongenough
    Grazzy skrev 2012-02-12 17:42:23 följande:
    Jo? Du och din bror hatar varandra för det är 1 år och 9 månader mellan er? Och du skulle aldrig skaffa barn på mindre än 3 år mellan dom .. hmm nog tycker jag det låter som att du menar det allt.
    Men du behöver inte bli aggressiv, jag la till en faktiskt i slutet... 
    Men herregud VAR skriver jag att det är p.g.a. åldern vi hatar varann? Vad du tycker och vad jag menar är uppenbart inte samma sak. Du borde inte lägga ord i munnen på folk!

Nej jag skulle inte vilja ha mindre än 3 år mellan barnen för jag vill ha tid för varje barn och låta dem utvecklas innan dem ska stå tillbaka för ett annat syskon. Med tvillingarna har jag inte mycket till val och jag tror inte att dem kommer få en hemsk uppväxt för där inte är någon ålders skillnad men jag tror inte det är det ultimata. Jag har då rätt att tycka så. 
  • strongenough
    Grazzy skrev 2012-02-12 18:52:50 följande:
    Men herregud kvinna, ta det lilla lugna!
    Du hade bara behövt framföra vad du igentligen menar och inte hoppa jämfota och skrika ut det som en galning och slita av dig håret för det.
    My bad om jag missuppfatta dig, men du framförde på så sätt att det lät som att det var det du menade när du sa att det knappt skiljer 2 år på dig och din bror och det spelar roll när man skaffar syskon.
    Ja de är precis så jag uppför mig Glad
    Fy fan för mig!
    Du kanske borde lära dig fråga istället för att anta och lägga ord i munnen på folk? 
  • strongenough
    Grazzy skrev 2012-02-12 19:01:07 följande:
    Eller du lär dig att framföra exakt vad du vill framföra
    Ja för alla uppfattar allt exakt likadant! Vad är du ute efter? För är de någon som tar i så är det du!
  • strongenough
    Grazzy skrev 2012-02-12 19:09:00 följande:
    Jag har inte den tonen iallafall på mina inlägg. Så hade du haft sunt förnuft hade du lagt mina inlägg åt sidan och skitit i att ens förklara dig. Så släpp allt som vi sakt nu bara.
    Du har fin ton som lägger ord i mun, anklagar och fantiserar upp värsta historien om hur jag reagerar vid dina inlägg. Du verkar uppenbart ha problem med att tala normalt istället för att provocera.
  • strongenough
    Grazzy skrev 2012-02-12 19:14:33 följande:
    *Suck* Du la inte märke till att jag snällt och lugnt från och med första inlägget, sa att bara för att man är nära i ålder, behöver man inte hata varandra för det var den uppfattningen jag hade om dig och din bror i din story. Men vips, hoppar du på och blir otrevlig direkt och kommer med pekpinnen trots jag i alla inlägg haft en lugn ton och varit hyssat schysst ändå tycker jag. Hade jag varit otrevlig och anklagat dig, hade jag lagt till !!! och haft en helt annan ton och skrift spåk kan jag säga dig.. så du har inget att vara sur över för 5 öre. Jag missuppfatta dig och jag bad om ursäkt. Men du får mig framstå som det värsta du mött i hela ditt liv.
    Jag anser att du gjort exakt det du anklagar mig för. Projektion?
    Du säger jag blev otrevlig för jag svara att jag inte skrivit det du skrev jag sagt. Du har snällt orsakat detta själv om du går tillbaka och läser inläggen utan att tro att jag är sur. Så lätt kan du inte påverka mig. Jag ville ha ett citat från mitt inlägg där jag skrivit det du sagt och valde att skriva var med stora bokstäver. Någon sådan hänvisning kunde du inte ge mig då du har valt att lägga ord i munnen på mig utifrån en mening där jag skriver att jag inte tror det skapar några närmre band mellan syskon för det är tätt mellan dem. 

Helt plötsligt påstår du att jag flippar ut hoppar jämfota m.m. Jag undrar vem som har hetsigt temperament om man tror att  någon annan beter sig så för någon skriver något i ett forum? Inte är det jag i alla fall. Du måste lära dig ta ansvar i ett samtal själv och inte skylla på andra när du väljer att snevrida vad man säger.

Bett om ursäkt har du inte gjort!  
  • strongenough
    Jolene90 skrev 2012-02-22 21:35:43 följande:
    så man är omogen för man går på bidrag? Hallå lätt att ha jobb och vara 16-17 år eller?

Jag var 18 då första föddes hoppade av plugget, gravid efter 8 mån igen, 18 mån mellan barnen var 20 då andra barnet kom och blev gravid som 21 åring och blir 22 då nästa barn kommer ..

Man är ej omogen för man går på bidrag! Så länge man klarar av barnet och kan ge det kärlek, närhet och trygghet! PENGAR ÄR INTE ALLT!    
    Så du tycker inte att det är bättre att skaffa sig en utbildning och kunna försörja sig själv?
  • strongenough
    Kattdamen skrev 2012-02-22 21:37:37 följande:
    Om pengar inte är allt, så behöver du ju inte gå på bidrag. Då kan du klara dig själv.
  • strongenough

Jo, precis därför jag sa när jag slutade på soc för flera år sen att aldrig hamna där igen och att inte skaffa fler barn innan jag kunde försörja mig själv! Tycker inte man ska sträva efter att gå på bidrag som TS gör.

Nu försörjer jag tack och lov mig själv sen flera år tillbaka när jag blev oplanerat gravid.  

Svar på tråden 17 år o mamma, fler barn nu ?