• Missne

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

AnnC skrev 2015-05-25 18:48:08 följande:

Den hemsidan ni har länkat till här, där man kan beställa dropp utrustning. Där är det två nålar, en röd o en grön i det paketet. Jag bad dr D skriva på en lapp vad jag behövde och fick ut en blå. Men det borde väl funka eftersom han skrev den? Jag är ju helt nollställd på dessa saker, vill bara det ska bli rätt. Nån som vet? Vad är det för skillnad? Varför är de två nålar i setet man beställer på hemsidan och varför är det olika färger?

När jag var i Aten hade jag fått rekommenderat att köpa de rosa nålarna vilket jag också köpte. När jag sa det till Dr D så sa han att de blå var bättre, att de rosa var onödigt grova så jag gick genast och köpte blå nålar efter det. Min kompis som sätter droppet håller också med att det räcker gott med de blå nålarna. Gör mindre ont och skonsammare för venerna.
  • Missne

Dagens blodprov visade på att Leukocter(12,3) Neutofila (9,1)och Hb 157) hade ökat till mer än tidigare. Även tidigare ha de legat över referensnivåerna men nu ad det ökat mer. Undrar om det beror på att jag förra veckan sänkte IL till 100 ml (tidigare 200 ml) efter rekommendation av Dr D. Har mailat Dr D så hoppas på snabbt svar om jag behöver snabbt IL. Vilka nivåer på dessa parametrar har ni andra när det är högt? Vore intressant att jämföra.

• Missne
    Missne skrev 2015-06-01 21:33:02 följande:

Dagens blodprov visade på att Leukocter(12,3) Neutofila (9,1)och Hb 157) hade ökat till mer än tidigare. Även tidigare ha de legat över referensnivåerna men nu ad det ökat mer. Undrar om det beror på att jag förra veckan sänkte IL till 100 ml (tidigare 200 ml) efter rekommendation av Dr D. Har mailat Dr D så hoppas på snabbt svar om jag behöver snabbt IL. Vilka nivåer på dessa parametrar har ni andra när det är högt? Vore intressant att jämföra.

Puffar lite. Vad har ni andra för värde på Leukocytter,, Neutrofiler och Lymfocyter? och vad räknas om högt eller inte. Mina värden är ju en bra bit över referensvärdena men det kanske ändå  inte är katastrofhögt?
  • Missne

Igår morse när jag tog min fragminspruta måst jag ha träffat något större blodkärl.Jag har nu en blodbula på hela ena sidan av magen 10 cm bred och 5 cm hög och som står ut flera centimeter från kroppen. Innehåller säkert 2 dl blod som guppar när man går. Bulan är dessutom mörkt blålila. Var lite orolig att detta skulle göra det svårt /eller ont att genomgå dagens ultraljud/KUB då jag är mycket öm där, men som tur är så kunde hon göra ultraljudet under blödningen. Nu måste jag ta alla fragminsprutor på andra sidan tills detta lagt sig. Är dönervös att råka träffa en blodåder på andra sidan med nu....

• Missne
    SaraBara skrev 2015-07-06 16:20:25 följande:

Hej alla, 
    Det var ett tag sen jag var här. Läser om både roliga och mindre roliga nyheter. Grattis till alla + : ) 

Jag gjorde en embryotransplantation den 24 april i Spanien. Dagen före min 45-års dag.  Fick några dagar senare en infektion med lite feber och började på eget bevåg med Prednisolon som jag fått i Riga efter IVF-försök där. Min svenska läkare tyckte inte alls om det, och de i Spanien tyckte absolut att jag skulle trappa ner efter 6-7 veckan. Jag började trappa ner och i början gick det bra, men sen började jag må sämre och sämre (trött, infektioner, lite feber). Började sedan för ca 2 veckor sen ana att ngt kanske hänt. Slutade må illa, började bli sugen på öl, choklad som jag avskytt. Hur som. I morse gjorde jag ett KUB-test och då såg vi inget hjärta som slog. Mitt hjärta värker och jag är sååå ledsen. Min forskarhjärna undrar förstås om det KAN finnas ett samband mellan att jag trappade ned kortisonet för snabbt (för så känns det) och att det blev ett missfall i v. 10 troligen (upptäcktes dock idag i v. 12+6). Till saken kanske även hör att jag haft en rejäl binjureutmattning för några år sedan och inte har världens mest kraftfulla binjurar. Jag fick också börja med Levaxin-behandling pga något förhöjt TSH (endast 2.9 dock). 

Någon som har någon tanke om ovan? Anledningen till att vill luska är förstås att jag ändå inte riktigt kan släppa det här och funderar på att kanske göra ett försök till... och vill då inte göra om samma misstag (om det nu var ett misstag..). Eller är jag galen? 

Åh nej vad tråkigt att höra  . Man vet ju inte om det beror på nedtrappningen av kortisonet, men det skulle ju kunna göra det. Så jag förstår att du tänker på eventuella samband. Det skulle jag också ha gjort. Jag är i v13 nu och har ännu inte börjat trappa ner kortisonet. Vet inte heller när jag ska göra det. Enligt Dr D ska jag än så länge fortsätta med samma dos (20mg) och jag tänker inte trappa ner förrän han tycker det. Idag ska jag träffa läkare för första gången på MVC. Får se vad hon säger om alla mediciner.... Hon kommer säkert tycka att jag ska trappa ner/sluta.
  • Missne
    SaraBara skrev 2015-07-08 22:01:41 följande:
    Tack för svar. Dr D är det läkaren i Aten? Har du fått all Prednisolon från honom? Min läkare i Sverige och de i Spanien för den delen vägrade att skriva ut så jag hade inget val : ( (jag kunde förstås ha försökt på andra håll, men just då orkade jag inte riktigt.. )
    Ja, Dr D är Dimitri i Aten. Ja jag fick ordinationen av honom. Köpte med mig ett lager från Aten eftersom receptfritt där. Har sedan haft turen att ha en läkare i Sverige som skrivit ut det på recept så att jag fått det på högkostnadsskyddet.
  • Missne

Heystella: Välkommen till tråden. Jag kan dock inte svara på dina frågor om Serum då jag går hos Dr D, men det finns många andra som går på Serum som kan svara.

• Missne
    xxx4 skrev 2015-09-03 20:38:06 följande:

Tack för info. Känner mig inte så sugen på att göra hystroskopi igen gjorde ju detta på Sabbatsberg i februari utan anmärkning. Känns ju lite jobbigt med operation o bli sövd på ett sjukhus i Aten. Aquascan känns ju inte som så stor sak att göra. Men vet inte om man måste göra hystro igen med inplanteringssnitt för att öka chanserna. kan penny göra inplanteringssnitt eller livmoderprimering/rispning på Serum.

Jo alla ni som går hos Dr D gör ni också Hystro o inplanteringssnitt? Ni är ju många som lyckas bli gravida.

Jag gjordehysteroskopi hos Dr D utan inplantationssnitt. Det var Dr D själv som gjorde hyston fast på sjukhus och under sövning.
  • Missne

Är nyfiken på hur ni har trappat ner kortison respektive IL? Jag har sedan två veckor tillbaka (v 20-v22) trappat ner kortisonet till 15 mg från 20 mg. Ska ta FBC på tisdag. Utifrån resultatet kommer Dr D sedan meddela hur och om vidare nedtrappning ska göras. När det gäller iL körde jag var 14:e dag under sommaren och nu är det snart 4 veckor sedan sist. Får höra efter FBC på tisdag om jag behöver IL.

• Missne
    Redan47 skrev 2015-09-09 19:20:04 följande:

Pregnyl ges i rump muskeln!
    Ja inte tror du väl nålar ska va ett hinder för dig! Det fixar sig. Även pregnylen....

Jag har alltid tagit det subcutant  i magen enligt ordination.
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!