SaraBara skrev 2015-07-06 16:20:25 följande:
Hej alla,
Det var ett tag sen jag var här. Läser om både roliga och mindre roliga nyheter. Grattis till alla + : )
Jag gjorde en embryotransplantation den 24 april i Spanien. Dagen före min 45-års dag. Fick några dagar senare en infektion med lite feber och började på eget bevåg med Prednisolon som jag fått i Riga efter IVF-försök där. Min svenska läkare tyckte inte alls om det, och de i Spanien tyckte absolut att jag skulle trappa ner efter 6-7 veckan. Jag började trappa ner och i början gick det bra, men sen började jag må sämre och sämre (trött, infektioner, lite feber). Började sedan för ca 2 veckor sen ana att ngt kanske hänt. Slutade må illa, började bli sugen på öl, choklad som jag avskytt. Hur som. I morse gjorde jag ett KUB-test och då såg vi inget hjärta som slog. Mitt hjärta värker och jag är sååå ledsen. Min forskarhjärna undrar förstås om det KAN finnas ett samband mellan att jag trappade ned kortisonet för snabbt (för så känns det) och att det blev ett missfall i v. 10 troligen (upptäcktes dock idag i v. 12+6). Till saken kanske även hör att jag haft en rejäl binjureutmattning för några år sedan och inte har världens mest kraftfulla binjurar. Jag fick också börja med Levaxin-behandling pga något förhöjt TSH (endast 2.9 dock).
Någon som har någon tanke om ovan? Anledningen till att vill luska är förstås att jag ändå inte riktigt kan släppa det här och funderar på att kanske göra ett försök till... och vill då inte göra om samma misstag (om det nu var ett misstag..). Eller är jag galen?
Åh nej vad tråkigt att höra
. Man vet ju inte om det beror på nedtrappningen av kortisonet, men det skulle ju kunna göra det. Så jag förstår att du tänker på eventuella samband. Det skulle jag också ha gjort. Jag är i v13 nu och har ännu inte börjat trappa ner kortisonet. Vet inte heller när jag ska göra det. Enligt Dr D ska jag än så länge fortsätta med samma dos (20mg) och jag tänker inte trappa ner förrän han tycker det. Idag ska jag träffa läkare för första gången på MVC. Får se vad hon säger om alla mediciner.... Hon kommer säkert tycka att jag ska trappa ner/sluta.