• Missne

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

aylak skrev 2015-05-04 16:59:16 följande:

Missne, de neutrofila kan gå upp pga graviditet - så det behöver verkligen inte vara dåliga nyheter! Solig

Man kan ju alltid hoppas
    Nu ikväll har jag förresten äntligen fått svar från Dr D. Han bad om ursäkt för sitt sena svar oh skrev att min kropp verkade lugn! Det känns ju skönt . Så antagligen är et väl ingen fara då med för höga leukocyter.... Sen frågade han om jag kände mig gravid, för om jag gjorde det skulle ja ta ett dropp idag eller imorgon. Hmm, hur vet jag om jag känner mig gravid dag 10? Vet inte om jag känner något speciellt, progesteronet gör ju att man känner en del ömmande bröst mm så det kan man ju inte lyssna på. Ni som har plussat, har n kännt av några symptom på graviditet runt dag 10? Något tips?
  • Missne

Jag ska få dropp ikväll, så det känns bra. Då har man gjort vad man kan i alla fall .

Walda: grattis till plus

Frk Röd: lite brunt dagen efter ET kan vara lite gammalt blod från själva återföringen kanske och är nog inget att oroa sig för.

JZ79: Jag har också haft antydan till aprikost (ej kritvitt eller rosa) lutiusklet. Jag hoppas för allt  i världen att det inte är någon fara varken för dig eller för mig. Håller tummarna för plus imorgon.

• Missne
    JZ79 skrev 2015-05-05 20:32:20 följande:

Walda, grattis till plus!

Missne, tack. Mailat med Penny och hon såg det som ett bra tecken men att jag ska

Sluta tillfälligt med Salospir (baby aspirin), hon skrev också att hon såg fram emot härliga nyheter imorgon efter min provtagning Känner mig väldigt nervös..orolig..och förväntansfull. HaR inte bestämt mig för om jag kissar på

Ett test imorgon bitti bara för att slippa oroa mig när jag väntar på provsvaret. Får se hur det känns imorgon bitti.

Jag har nu tjuvtestat, kunde inte låta bli då Dimitri sa att jag skulle ta dropp om jag kände mig gravid och jag inte riktigt vet vad jag känner, och tro det eller ej, jag har plussat på dag 11 . JAg har ju inte testdag förrän på fredag så i värsta fall så kan det ju försvinna till dess. Men nu ska jag få dropp ikväll i alla fall och då gör jag ju vad jag kan. Så din ljusrosa flytning är nog också positiv som Penny skrev
  • Missne

Stort grattis JZ79 Vad roligt. Det firar vi med IL

Jag fick nyss mitt dropp (som inte blev av igår) på rekordfart. 225 ml på 15 min outspädd!!! Hon som satte det glömde visst bort att ställa in dropptakten. Upptäckte efter en kvart att påsen nästan var tom. Men det verkar gå bra det med. Har inte kännt nåt konstigt än i alla fall.....

• Missne
    pink lily skrev 2015-05-07 09:00:23 följande:

Snälla, är det någon som kan tipsa om ett bra - och rent, utan tillsatser - vitamin- och mineraltillskott? Hittills har jag ätit märket Thorne research's tillskott Basic Prenatal, vilket ska vara det renaste och mest biotillgängliga (lättupptaget) på marknaden. Har varit super för min kropp.

Nu har de helt plötsligt tillsatt extrakt av blomman tagetes till det här tillskottet. För att de ville inkludera ämnet Lutein i tillskottet. Så grymt besviken. Jag kan inte ens lukta på tagetes, nyser, näsa och ögon rinner. Vågar ju inte stoppa detta i kroppen nu. Vad kan man ta för annat tillskott?

http://www.helhetshalsa.se/sv/kosttillskott/
    Dessa kan rekommenderas. Jag fick det rekommenderat av min zonterapeut och det verkar riktigt bra
  • Missne
    JZ79 skrev 2015-05-07 20:46:40 följande:

Tack för alla grattis

Tog ju prover igår RD 11. Hcg 259 och Progesteron 60,6

Penny är mycket nöjd med ordinerade

Pregnyl inj igår + fre och sön. Nya prover på tisdag, IL var 10-14:e dag fram till vecka 11.

Härligt!! Jag tog prover idag och hade hcg 220 (13 dagar efter ÄP, 10 dagar efter ET). Dimitri är okså nöjd . Ska ta nytt FBC på måndag, trots att jag tog idag
  • Missne

AnnC: Jag tog också alla prover hos Dr D i Aten. Orkade inte hålla på och fixa och trixa i Sverige. Enklast att han fick ta alla prover samtidigt. Gjorde även en hysteroskopi när jag var där. Ett tips är att köpa sprutor, och dropputrustning där i Aten så att du har. Finns butiker som man kan handla i. Be också Dr D om EU-recept på intralipid och de andra medicinerna. Då är det bara att hämta ut på apotek i Sverige. Det gjorde jag utan problem. Då slipper du transportera det i bagaget. Då är det "bara" en sjuksköterska du behöver som kan sätta droppet om du inte hittar någon vårdcentral som gör det åt dig förstås.

• Missne

AnnC: Kan du hitta någon läkare som kan skriva om Dr Ds recept till svenska så är det ju ännu bättre då du då får allt utom intralipid på högkostnadsskyddet.

• Missne

RobSab: Jag har fått prgnylinjektioner oridnerat av Falun vid flera IVFer.Får det dock inte nu av Riga eller Dr D.

Idag har jag tagit blodprov igen och nu hade hcg ökat till 1290. Så på fyra dagar har det ökat från 220 till 1290, vilket känns bra Har gått som på nålar av nervositet idag innan jag fick svaret då jag börjat tvivla på om det fortfarande var kvar  då jag kännt mindre sista dagarna. Fick svar från Dr D på bara en halvtimme idag. Han tycker att det utvecklar sig bra men att min kropp inte är "very well settled" så att jag behöver nytt dropp imorgon eller övermorgon och nytt FBC på fredag. Har dock inte riktigt förstått vad Dr D tittar på i sin bedömning, om de är de förhöjda värdena av leukocyter, neutrofiler, hemoglobin eller nattsettningar.

• Missne
    UndrandeSökare skrev 2015-05-12 09:18:53 följande:

Missne, jag har inboxat dig.

Nu såg jag det. Svar kommer snart.
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!