Tack för ert varma välkomnande till tråden Det känns riktigt spännande att äntligen ha tagit steget och vara på gång och förhoppningsvis få några svar på orsaker till den oförklarliga barnlösheten och i förlängningen även en behandlingsplan. Känns som att jag åter fått hopp.
Blingbling skrev 2014-03-18 20:40:50 följande:
Missne - välkommen hit! Vi är lika gamla du och jag, så vi får kämpa ihop! Hoppas själv att snart få komma iväg till Aten
Ja vi får kämpa ihop
Har ni bestämt när ni i tjejgänget ska åka till Aten?
che71 skrev 2014-03-18 20:09:34 följande:
Välkommen Missne! Hoppas Dr D kan hjälpa dig. Stort lycka till!
Du kanske också är lika gammal som oss med tanke på ditt nic. . Känns bra att inte vara den enda i min ålder.
Bars skrev 2014-03-18 19:56:03 följande:
Hej och välkommen! Dr D kommer att fråga mycket om hur du har mått tidigare. Ju mer du kan dra dig till minnes hur kroppen har reagerat desto bättre. Men inget att oroa sig för. Jag kommer inte alls ihåg om jag fått frossa, känt mig sjuk eller något sådant. Ta fram alla papper/tidigare provsvar som du har. Då är du i alla fall så beredd du kan vara.
Läs på i Zinfandells hemsida.
En sak som jag fått höra från annat håll är att det är viktigt att kroppen är basisk (inte sur) för att ägg skall fästa. Börja gärna morgonen med en kopp varmt vatten med färspressad citron i (citron gör kroppen basisk hör och häpna).
Lycka till!
Går säkert bra att föreslå datum. Jag gjorde samma: åkte ner och gjorde allt på en gång där. Då får man en till pratstund med Dr D och kan kan förklara hur han tänker att upplägget kan vara.
Tack för dina tips. Ska fundera på vad jag känt så att jag är förberedd när frågan kommer....