Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
Jag började med 10 mg som dr D sa åt mig och har inte behövt höja alls. Proverna har sett bra ut.
har du tagit något mer än prednisolon?
Jag började med 10 mg som dr D sa åt mig och har inte behövt höja alls. Proverna har sett bra ut.
Grattis! Skulle inte sluta med någon av dom. Denna gång har vi inte använt oss av dr d, är gravid i vecka 36+4, slutade med trombyl i helgen på ordination av mvc. Åt 40 mg kortison vid insättning som jag jag fasade ner försiktigt till 20mg, fasade mycket långsamt ner dom sista 20 mg till vecka 18. Har du mediciner så fortsätt för att inte äventyra något.
Vi har kört äggdonation, då börjar man när det är medicinstart. Jag trappade upp till 40mg till insättning och efter plus långsamt ner till 20mg och i vecka 18 var jag helt utan. Efter 20mg så ska man trappa ner 2,5 mg per tre dygn. Jag minskade 2,5 per vecka.
Jag har varit hos dr d och penny. Penny dömde ut min mans spermier så också riga där han åkte och testade DNA fragmentering även hos penny
Efter två äd hos dr d samt många år av hans beh vände vi en sista gång till olga!
Vilken tur gravid på första försöket med min mans spermier som både penny och ava riga dömt ut!!!
Så mitt råd åk till Olga de är bäst i hela världen
Hej
Är Olga att rekommendera även om man har lätt att bli gravid men får upprepade missfall i v6-8?
det har tagit lång tid för oss att salta börja förstå att vi nog behöver hjälp utomlands. har apc resistens heterozygot och äter fragmin,trombyl, prednisolon, lutinus (efter ägglossning) och levaxin.
har gjort serum mensblodtest och blivit behandlade.
anledningen till min fråga var att tidigare tipsade alla om dr D och serum - kanske pga trådens namn men senaste har jag sett många inlägg om att Olga är bättre än serum på hysto o spermiekoll - och att dr D inte hjälpt (jag äter dessutom de mediciner de flesta verkar få utskrivet)
är der värt att först försöka göra ett morfologi prov?
har också en undran om IVF kam hjälpa vid missfall och är isof IVF Falun att rekommendera eller skulle ni åka utomlands direkt?
Många frågor, hoppas någon orkar svara. främst nyfiken på om man bör välja Olga direkt ist för dr D/serum etc.
Skillnaden mellan om man självmedicinerar med mediciner i Sverige, och om man gör immunbehandling via Dr D, är att man under Dr Ds behandling tar olika blodprover regelbundet som han bestämmer och mailar resultaten till honom. Han tolkar provsvaren och styr hela behandlingen, dvs han talar om hur ofta man ska ta dropp, om man ska öka eller minska olika mediciner.
Det finns många här itråden som lyckats via Dr D. Men de flesta som lyckats har redan lämnat denna tråd.
Men du kan prata med Finee (om hon är kvar här nu?) Hon hade haft många missfall och tog sen hjälp av ivfFalun, men missfallen fortsatte.
Sen träffade jag på henne i en annan tråd (inte denna) där jag gav henne rådet att göra Mensblodtest, Hysto hos Serum och immunutredning hos Dr D. Hon gjorde det och har nu fått 2 barn tack vare Dr Ds immunsupport. Det första barnet med hjälp av ivfFalun och det andra barnet naturligt. Hon sa att hennes immunförsvar ibland krävde att hon fick ta flera dropp per vecka.
Om du inte får tag på henne här itråden, så gå bakåt itråden och läs hennes gamla inlägg. Tryck på Visa endast under ett av hennes gamla inlägg för att läsa alla hennes gamla inlägg direkt.
Lycka till.
Jag hade mest problem med att embryot inte fäste, ångrar inte att vi var hos dr d fast jag inte hade så dåliga värden. Vi hade dock antagligen sparat ganska mycket pengar och energi om vi hittat Olga Fertility tidigare. Vår prins hade vi säkert fått år tidigare. Det är flera som varit hos dr d och haft missfall som lyckades hos Olga.
Men du måste bestämma själv vad du tror på och vad magkänslan säger. Även om du inte lyckas så lär du dig massor om kroppen och behandlingar.
Du skriver att du äter de mediciner Dr D använder sig av, men har du provat med intralipiddroppet? Det är väl egentligen det som är ?huvudingrediensen? i hans behandling kan jag tycka.
Skillnaden mellan om man självmedicinerar med mediciner i Sverige, och om man gör immunbehandling via Dr D, är att man under Dr Ds behandling tar olika blodprover regelbundet som han bestämmer och mailar resultaten till honom. Han tolkar provsvaren och styr hela behandlingen, dvs han talar om hur ofta man ska ta dropp, om man ska öka eller minska olika mediciner.
Det finns många här itråden som lyckats via Dr D. Men de flesta som lyckats har redan lämnat denna tråd.
Men du kan prata med Finee (om hon är kvar här nu?) Hon hade haft många missfall och tog sen hjälp av ivfFalun, men missfallen fortsatte.
Sen träffade jag på henne i en annan tråd (inte denna) där jag gav henne rådet att göra Mensblodtest, Hysto hos Serum och immunutredning hos Dr D. Hon gjorde det och har nu fått 2 barn tack vare Dr Ds immunsupport. Det första barnet med hjälp av ivfFalun och det andra barnet naturligt. Hon sa att hennes immunförsvar ibland krävde att hon fick ta flera dropp per vecka.
Om du inte får tag på henne här itråden, så gå bakåt itråden och läs hennes gamla inlägg. Tryck på Visa endast under ett av hennes gamla inlägg för att läsa alla hennes gamla inlägg direkt.
Lycka till.
Hej på er alla fina!
Nu var det längesedan jag var här, har inte orkat och blev inte gravid alls på cirka 1 år (tidigare blivit gravid lätt men fått 8 missfall) pga inte gravid alls skulle vi få iVF hjälp i sverige men det bräts nu vid 9e missfallet.
Jag är därmed i kontakt med Olga kliniken i ryssland då de kollar äggen noga innan införandet för att undvika missfall, så att förutsättningarna är de bästa - de har ävem garanti om det inte fungerar - positivt då völsigt dyrt.
Nu till min fråga - denna tråden handlar ju om Aten så jag vill komma i kontalt med någon som har koll både på hjälpen i Aten konta Olga i Ryssland för att få koll på vad som är bäst för oss (vill gärna få den bästa hjälpen i världen då så måbga missfall och fyller snart 36).
Kan tillägga att jag gjort bla mensblodtest och ätit antibiotika för 1.5år sedan men fått missfall efter det. Även gjort mängde av tester i sverige (lite ökad risk för blodpropp så tagit fragmin) även tagit prednisolin, trombyl,levaxin och progesteron för bästa förutsättningar
Men inget har hjälpt. Immuntester man kan göra i sverige är bra - lite förhöjt protein S (osäker på vaf det innebär).
supertacksam för hjälp vart jag bör vända mig och vilken som är den bästa kliniken.
Gå in i äggdonation 2020 tråden där är det flera stycken som är Olga patienter. Olga använder också lite immunsupport. Ta ett skypsamtal med dom och se vad dom säger. vi hade inte lyckats att få barn utan st Petersburg.
Hej,
efter 9 missfall är jag gravid i v17+6. tog ett test pga huvudvärk, B-leukocyter som var för högt.
bör jag vara orolig? är detta ett av testerna man följer med hjälp av dr D under graviditen (det blev aldrig dr D för oss nämligen)
eller är det normalt med lite förhöjt under grav? vad säger era immunläkare? tar ej kortison denna graviditet men däremot fragmin, trombyl och hade lutinus till v12 och behandlade alla infektioner innan som upptäcktes tex streptokock b .
Kan ngn snälla hjälpa mig tolka blodprovet i min grabiditetsvecka?
B--Leukocyter
Hej !
Jag har nu kommit till vecka 14, 2 veckor sen jag sist såg bebis och allt var bra.
Följer medicinering jag fått från Dr.Dimitri.
Undrar när/om man kan börja andas ut lite?
Kan absolut inte njuta av den här graviditeten och oroar mig konstant. 1o min efter senast ultraljud är jag lika orolig igen.
är det mindre risk att kroppen attackerar fostret ju längre gången man är?
Hej,
efter 9 missfall är jag gravid i v17+6. tog ett test pga huvudvärk, B-leukocyter som var för högt.
bör jag vara orolig? är detta ett av testerna man följer med hjälp av dr D under graviditen (det blev aldrig dr D för oss nämligen)
eller är det normalt med lite förhöjt under grav? vad säger era immunläkare? tar ej kortison denna graviditet men däremot fragmin, trombyl och hade lutinus till v12 och behandlade alla infektioner innan som upptäcktes tex streptokock b .
Kan ngn snälla hjälpa mig tolka blodprovet i min grabiditetsvecka?
B--Leukocyter
Thank you so much for your answer. I meant to ask ANONYMOUSANDOROLIG18 if she took any antibiotics to clear infections and whether there were any infections found as she mentions it in her post.
I have 2 kids born in 2013 and 2016 and since then only losses. I got intralipid drip once at 6 weeks in my 7th miscarriage. I live in Finland (but I am not finnish) and they don't use intralipids in here anymore. It was their last dose they had at the clinic. I could perhaps get it if I really wanted, but one needs a special leave and reasoning. It's so hard. In will contact Dr. Dimitri and ask for his opinion. So weird I have 2 kids and 9 losses afterwards despite last 4 I was on prednisolone, aspirin, blood thinner, progesterone and hydroxychloroquine (in US its name is Plaquenil - it's used for immune issues to usually lower cytokines).
FBC with the white cell di?erentaiton, CRP TSH and a B-HCG.