• Anonymochorolig18

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Zwillinge86 skrev 2019-09-21 19:20:27 följande:

Olika apotek är olika noga med att kolla att recepten är original. Det krävs egentligen en originalsignatur.

Jag tror att både antibiotikan, och i försöket efter hyston, hjälpte mig att bli gravid, men jag fick missfall i alla fyra frysåterföringar vi gjorde förra året. Har dock problem med upprepade missfall sedan tidigare, men har aldrig lyckats bli gravid vid en återföring innan (bara spontant). Har fått 3 missfall innan jag fick min son 2015 och nu 4st efter sonen. Många här i tråden som lyckats efter olika antibiotika behandlingar så hoppas tycker jag absolut att ni ska göra <3

precis som du skrev så ville apoteket inte ta recepten . de rekommenderade oss att kontakta "min doktor" för att de skulle skriva ut receptet på svenskt vis (få det på ens personnr samt på högkostnadsskydd etc) men det blev ett jävla liv när jag skrev hidden chlamydia. nu vill de föra en smittskydsutredning etc .

dock ger det svenska klamydia testet inget utslag (negativt) har dessutom.blivit behandlad mot de tidigare för längesedan innan jag träffade min man

så jag fattar ingenting haha.blev iaf bara strul. skulle inte lyssnat på apotekspersonalen.
  • Anonymochorolig18
    UndrandeSökare skrev 2019-09-22 08:12:41 följande:

Jag brukar rekommendera att göra allt i denna ordning:

1. IvfSerums Mensblodtest. Efter ev. Antibiotikakurer är uppätna gör punkt 2 och 3.

2. Boka tid hos Life clinic för immunutredning och boka tid hos ivfSerum för hysto för kvinnan och Sperm dna fragmentationstest.

3. Månaden efter (cykeln efter), gör man nästa försök med Dr Ds immunsupport.

varför rekommenderar du inte att testa en gång efter mensblodtestet att bli gravid?

Jag förstod på SERUM att det kunde hjälpa bara detta och att inga andra tester behövde göras (än iaf) utan vi ska se hur detta hjälper oss först

dock har jag fått en kunnig bild av dig och det är pga dig jag kontaktade serum.

så vill gärna veta mer hur du tänker. kan inte infektionerna i sig vara anlednibgen till missfall?
  • Anonymochorolig18
    UndrandeSökare skrev 2019-09-22 12:45:17 följande:

Serum rekommenderar att OM någon infection hittas vid deras Mensblodtest att man gör hysto pgr av att infektionerna skapar död vävnad i livmodern som gör att man får missfall. Så därför rekommenderar jag att man gör allt på en gång.

aha, då ska jag kolla med dom igen! tack!
  • Anonymochorolig18
    UndrandeSökare skrev 2019-09-22 12:45:17 följande:

Serum rekommenderar att OM någon infection hittas vid deras Mensblodtest att man gör hysto pgr av att infektionerna skapar död vävnad i livmodern som gör att man får missfall. Så därför rekommenderar jag att man gör allt på en gång.

serum rekommenderade mig att försöka bli gravid naturligt (även UNDER antibiotikakuren) var absolut inga problemas skrev det.

men med eget googlade kring att man ska undvika dem antibiotikan jag fått utskrivet när man vill bli eller är gravid så kommer jag nog ändå vänta lite =D

har också fått olika info från svenska läkaren +apoteket kontra serum gällande om jag kan äta vitaminer o mineraler samtidigt.

på apoteket sa de att t.ex järn slår ut effekten av antibiotika. så jag kanske ska ligga lite lågt med tabletterna
  • Anonymochorolig18
    Zwillinge86 skrev 2019-09-23 20:17:37 följande:

Jag skulle rekommendera dig att antingen be Serum posta recepten eller skriva ut receptet på en bra laserskrivare så kan det se ut som original. Sen brukar det vara lättast att få ut recepten på ett apotek i anslutning till ett sjukhus eller i ett område där apotekspersonalen är vana vid utländska recept. Du har rätt att hämta ut läkemedel (utanför högkostnadsskyddet) på EU-recept, men det måste uppfylla vissa kriterier såsom tex aktiv substans och originalsignatur. Första gången jag skulle hämta ut på EU-recept så mailade jag receptet till olika apotek först och skrev att jag hade scannat in det för att få deras bedömning på om receptet var okej för att slippa komma dit i onödan. Apotek hjärtat svarade att receptet såg bra ut och förberedde medicinerna som en beställning som det bara var för mig att hämta ut. De var så nöjda att de knappt tittade på min utskrift när jag hämtade medicinerna.

Dock har flera i tråden haft olika svårt att få ut medicinen via EU-recept, men stå på dig för du har som sagt rätt till det. Men du får ev räkna med att se till att alla kriterier är uppfyllda för att expediering ska vara möjlig. Googla på EU-recept för att lära dig mer.

tack. jag fick utskrivet av gyn här i Sverige. däremot behöver min sambo få ut eu receptet på ngt vänster.

har bett dem posta receptet. pga vi får samma utskrivet så började vi i veckan här ändå. eftersom jag fått ut en hel del.

däremot spydde jag av doxyferm. ska man ta en till antibiotika tablett då eller hur fort tas den upp av kroppen?

hittar inget om det på FASS eller annan källa
  • Anonymochorolig18
    Anonymochorolig18 skrev 2019-09-26 07:33:37 följande:

tack. jag fick utskrivet av gyn här i Sverige. däremot behöver min sambo få ut eu receptet på ngt vänster.

har bett dem posta receptet. pga vi får samma utskrivet så började vi i veckan här ändå. eftersom jag fått ut en hel del.

däremot spydde jag av doxyferm. ska man ta en till antibiotika tablett då eller hur fort tas den upp av kroppen?

hittar inget om det på FASS eller annan källa

Hej

är det någon här som har koll på antibiotika? våra original recept har inte kommit fram än (de skickade i början på förra veckan) och idag (dag 8) ska vi egentligen ta Azithromycin (precis som 1a dagen) alla andra dagar doxyferm förutom sista dagen (25e då det är Azithromycin igen)

nu räckte inte Azithromycin till min sambo idag. både vi o serum trodde att receptet skulle ha kommit fram vid detta laget.

är det kört o vi måste börja om kuren? eller bör han ta doxyferm idag istället?

har såklart mailat serum men tror inte de kommer hinna svara idag så chansar att det finns någon kunnig här som kan råda oss idag om han bör ta doxyferm eller ingenting idag (o hoppas receptet kommer fram i morgon- samt att vi givetvis kommer besöka fler apotek i morgon samt kontakta läkare i Sverige)

Jag lyckades ju få recepten utskrivna av svensk läkare men inte sambon (eftersom jag tagit provet)
  • Anonymochorolig18
    Lunne skrev 2019-10-01 11:26:38 följande:

Kul att höra att Plaquenil verkar ha hjälpt er! Jag har ätit det i ca. 3 veckor nu (inte för fertiliteten egentligen, men mot autoimmuna problem) och enligt läkaren skulle det ta några månader innan det verkar, så jag hoppas att det ska kunna ge oss ett plus i höst :) 

är plaquenil istället för prednisolon /samma syfte att lugna immunförsvaret? sett flera som tar det första gången idag.. aldrig hört om det tidigare från varken läkare eller personer som tar det..

har själv fått prednisolon men man vill ju utreda alla alternativ så att säga..
  • Anonymochorolig18
    Krabban skrev 2019-09-30 20:10:08 följande:

[quote=79930421][quote-nick]cooco skrev 2019-09-29 11:56:21 följande:[/quote-nick]Är det någon som lyckats bli gravid naturligt med immunsupport? Jag har fått en plan av DrD som innebär medicinering med tabletter för att sänka tnf-a och sedan IL och kortison samt fragmin. Letrozol för att förstärka ägglossning och förhoppningsvis lossa två. Är det rimligt att tro att det kommer fungera? Jag ska såklart inte ge upp innan, men vill heller inte hoppas för mycket.[/

Jag har blivit naturligt gravid efter mini support. Med min dotter gjorde vi massa ivf:er och upprepade missfall. Denna gång började vi förbereda kroppen med Plaquenil och antibiotika samt dropp för ivf. Blev efter biokemisk graviditet vid FET naturligt gravid.

håller tummarna!!

kan ha missat ngt inlägg (läser från mobilen ) men vad menas med förbereda kroppen med antibiotika?

kan antibiotika (utan infektion el likn) hjälpa till inför graviditet/förhindra missfall ?
  • Anonymochorolig18

Hej,

vi tog en paus efter 7.e missfallet ca 7-8 månader (då tog jag både prednisolon, fragmin, intraprilid, trombyl och levaxin) allt detta trots att de inte trodde det skulle hjälpa. förutom marie på fertilitetsplus som sa hela tiden att nu skulle det gå bra.

Nu får jag dock inte svar från henne kring när jag skulle börja med prednisolon och hur mycket dvs ska det trappas upp eller kan man börja med 15mg direkt.

så jag tänkte att jag frågar er här hur stora dosor ni tagit , om ni trappat upp och om ni började med prednisolon ocj fragmin redan INNAN graviditet?

Går det inte denna gången åker vi till aten men då vi gjprt serum testerna, fått antibiotika och massa andra grejer så vill vi testa hemma en gång till först. Ledsdn om ni då tycker vi vänder oss till fel tråd men sett att der finns så mkt kunskap här. har läkare som skriver ut fragmin o prednisolon men kunskapen är inte så stor i sverige så tror på bättre hjälp här.

En fråga till om det skulle vara immunförsvar trots bra tester på nk celler etc, hur stor roll spelar intraprilid kontra prednisolon?

• Anonymochorolig18
    LLW skrev 2020-01-02 22:19:27 följande:

Hej alla kunniga!

Jag har precis plussat för tredje gången på senaste halvåret. De två tidigare gångerna slutade i MA som upptäcktes i vecka 7/8.

Jag går hos Livio i Falun och har fått prednisolon (20 mg) och trombyl utskrivet som jag ska ta fram tills testdagen, vilket är idag. Jag känner lite grann att jag inte vill sluta med medicinerna med tanke på hur det gått tidigare...

Ni som gjort behandling utomlands, har ni tagit blodförtunnande och kortison även efter plus?

Började du med 20mg dag 1? Jag har fått utskrivet för ett halvår sedan men minns inte om jag trappade upp eller inte eller började med 15mg/20mg från dag 1 minns heller inte när i cykeln jag skuöle börja (tror dag 7-8).

får ej tag på hon som skrev ut och hittar ej tillbaka till min fråga här i tråden. Vi ska försöka en gång sjölva med prednisolon,fragmin,trombyl,progesteron annars blir det aten.

så hoppas på tips även om alla såklart tycker det vore bäst att åka till aten direkt , men hoppas ändå på svar hur ni andra gjort.
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!