• Anonymochorolig18

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Anonymochorolig18 skrev 2019-08-08 13:28:36 följande:

det har jag missat, ska söka runt o se om jag hittar, är många inlägg i tråden =)

ska oavsett börja med mensblodtestet som du tipsade om. har ätit antibiotika nyligen men antar att det är något speciellt antibiotika om det visar utslag på detta

. det ska jag dock dubbelkolla så jag inte gör i onödan.

bort se från att jag inte hittade ditt inlägg jag som är förvirrad, var ju det jag svarade på =)
    UndrandeSökare skrev 2019-08-08 12:36:08 följande:

Googla och leta upp faktabladet om Missfallsutredning jag nämnde ! Läs ALL texten där.

Det står där att de INTE behandlar och även förklaringen VARFÖR de inte gör det.

däremot fick jag inte upp ngt faktablad när jag googlade. du har ingen länk?
  • Anonymochorolig18
    UndrandeSökare skrev 2019-08-08 13:34:28 följande:

Om Kvinnokliniken säger nej till Spermatest med Morfologi så skulle jag råda er att tex kontakta Avaclinic i Riga och göra Sperm dna fragmentationstest där. De har inga väntetider, de är med i EU och använder Eiro och att flyga dit tar 1 timme från Arlanda.

är det liknande som det du rekommenderade i Aten?

om de inte verkligen kollar att spermierna är bra så undrar man ju detsamma när de säger att de kollar ägg kvalitén på mig. de säger att jag har bra ägg och bra äggreserv.
  • Anonymochorolig18
    Marta87 skrev 2019-08-09 06:37:15 följande:

Jag förstår. Jag har själv övervägt adoption som alternativ. Men är inte riktigt där än. Du har alltså fått kortisonn, fragmin och intralipid i Sverige? Hos vilken klinik/läkare? Svara i DM om du vill. Kram

Jag loggade in i mina vårdkontakter och skrev att jag ville ha det utskrivet. fixk det utskrivet av en läkare jag aldrig träffat. Ultragyn Odenplan ... säkert inte så det brukar gå till. jag skrev att det var panik för att jag precis blivit gravid och måste få prova.

men testa att skriva att du vill att skriva /välj förnya recept (även om det inte är förnyelse). du kanske bör ha varit i kontakt med ngn på mottagningen du skriver till dock .

dom hade försökt ringa mig men jag missade samtalet o fick det utskrivet ändå.
  • Anonymochorolig18
    Marta87 skrev 2019-08-09 06:37:15 följande:

Jag förstår. Jag har själv övervägt adoption som alternativ. Men är inte riktigt där än. Du har alltså fått kortisonn, fragmin och intralipid i Sverige? Hos vilken klinik/läkare? Svara i DM om du vill. Kram

men kontakta Marie på Fertilitetsplus annars bara

så får du allt utskrivet där?
  • Anonymochorolig18
    finee skrev 2019-08-08 23:00:11 följande:

Wow Ariellen!! STORT grattis!!! Förstår känslan Jag skulle ha kastat mig över medicinerna, tagit ett dropp, sen ett FBC och sen mailat Dr D med provsvaren. I alla fall var det så jag gjorde (i och för sig tog jag ju kortison från äl redan o trombyl + fragmin från äl+5, men första droppet först efter plus). Keep us updated och grattis igen!

blev du rekommenderad att ta dropp först vid plus? vore ju mest kostnadseffektivt om det är Ok =) hört att man ska ta det löpande nämligen även om man inte blir gravid
  • Anonymochorolig18
    finee skrev 2019-08-08 23:00:11 följande:

Wow Ariellen!! STORT grattis!!! Förstår känslan Jag skulle ha kastat mig över medicinerna, tagit ett dropp, sen ett FBC och sen mailat Dr D med provsvaren. I alla fall var det så jag gjorde (i och för sig tog jag ju kortison från äl redan o trombyl + fragmin från äl+5, men första droppet först efter plus). Keep us updated och grattis igen!

Vad är FBC?

för mig att ngn frågar tidigare men hittar inte nu från mobilen..
  • Anonymochorolig18
    finee skrev 2019-08-10 23:08:33 följande:

Full Blood Count - dvs blodstatus + b-celler.

ber ni en läkare/gyn ta detta testet eller beställer själv?

vissa saker verkar de bara inte vilja testa..
  • Anonymochorolig18
    UndrandeSökare skrev 2019-08-11 21:23:38 följande:

Hur har det gått för dig? Har du gjort vul nu? Vad blev det för resultat?

Om du vill göra Serums Mensblodtest så köp hem alla grejor som behövs redan nu, vadderad påse, frimärken, urinprovrör med skrukork, koksaltlösning etc

svarade jätte långt på detta men verkade inte ha skickats.

har ju haft lite lite hopp kvar pga att blödningarna (oftast) varit mindre senaste veckan och inte haft så jätte ont.

men i natt började kramperna o har nu som vanlig mens. dock inte fått tid hos min gynekolog förens om 2 veckor så vet inte om jag bör åka in akut för att få missfallet bekräftat.

har haft semester och inte hunnit inhandla allt som behövs, har inget hemma tyvärr.

Marie på fertilitetsplus sa nu till mig att sluta med alla mediciner (trappa ner kortison sluts direkt med de andra) men fick inte svar på när jag bör börja med dom igen.

också osäker på om jag verkligen ska sluta med trombyl o fragmin. trombyl har jag tagit konstant nu i nästan 2 år.. men har oavsett inte hjälpt

KRAM !!
  • Anonymochorolig18
    UndrandeSökare skrev 2019-08-12 10:47:22 följande:

Skaffa hem alla saker till Mensblodtestet och gör det vid nästa mens. Sen om baciller hittas, så får du och mannen varsitt antibiotikarecept av Serum ni kan lösa ut på svenskt apotek.

Efter ni ätit klart antibiotikakuren,så boka tid hos Life clinic för immunutredning och boka tid hos Serum för hysto och Sperm dna fragmentationstest.

Gör allt detta INNAN du försöker bli gravid igen !

För det är tydligt att det du testat fram till nu INTE funkar, så det är meningslöst att bara fortsätta försöka utan att FÖRST ÅTGÄRDA orsaken till missfallen ! Vänd dig till Aten så kommer du få bättre hjälp !

Absolut det ska jag göra. Antingen gör jag det med missfallsblodet om det fortsätter eller nästa mens.

Gällande att åka till Athen så står jag o väger 50/50 o åka direkt eller testa en gång till på egen hand med alla mediciner.

Då jag denna gången började i v5-6 med dropp, fragmin, prednisolon så tänker jag att det kanske var för sent redan.. för det brukar vara där ngn gång embryot slutar växa även om missfallen kommer i v8.

Min tanke är som så att OM det funkar utan athen så besparar det mig enormt mkt stress att åka utomlands o ta allt på engelska o försöka förstå, sparar massvis med pengar (vad kostar hysto o sperma tester? Dr D löste jag kostade ca 20 000 immunproverna tror jag ?)

Samt resa etc ja du fattar.

tänkte även nästa gång testa kinesisk medicin i samband med de medicerna jag redan fått utskrivet.

MEN samtidigt så vill jag lösa det så fort som möjligt därav 50/50 ..

jag förstår att jag låter velig men det är rädsla mest tror jag . var rädd för hyston i Sverige tom o då visste jag exakt vad som skulle göra
  • Anonymochorolig18
    Jazie skrev 2019-08-12 11:49:06 följande:

Om jag var du hade jag kontaktat kvinnokliniken eller motsvarande på närmaste sjukhus och frågat om en tid för att få missfallen konstaterat. Akut tror jag inte du behöver åka in dagtid och så länge du inte blöder alldeles för kraftigt/svåra smärtor. Har inte koll på din bakgrund med missfall men jag brukade också tänka (förutom det lugnande att slippa kastas mellan hopp och förtvivlan) att det kan vara bra att ha missfallen journalförda. Och att få följa upp att allt kom ut.

Och lägger mig i er diskussion om att åka eller inte åka. Förstår ditt dilemma. När jag först läste om Athen kändes det som nåt som låg långt fram och stort och läskigt. Jag ville som du, ge det en sista chans att försöka med de mediciner jag fick utskrivna här. Mina graviditeter brukade också avstanna runt v.6. Så fullt förståeligt om du vill ge det fler chanser. För en del funkar det ju! När jag fick mitt senaste missfall innan mitt barn så kände jag ingen tvekan längre utan då var Athen det självklara valet och jag kontaktade Dr.D innan jag ens tagit cytotec för MA och kände inte nån tvekan över utredningen i Grekland. Ibland behöver det vara rätt läge helt enkelt. Och det kan som sagt var fungera utan med såklart. Känn efter vad som känns rätt för dig!

I samband med Dr.D gjorde jag också mensblodtestet och fick antibiotika. Om du känner att resan och utredning känns för mycket så kan jag dock hålla med undrandesökande om att det är en god idé att göra testerna innan fortsatta försök.

Mensblodtestet ska jag göra. blev dock osäker på om jag ska göra det där hidden chlamydia testet , då jag ätit antibiotika för inte så längesedan (samma som man får vid den typen av infektioner tror jag ..) så vet inte om det är värt o testa ..

eller finns det olika typer av antibiotika?

jag tror jag snart är redo att kontakta dr D

verkligen börjat lita på alla här. i början var jag lite skeptisk till familjeliv om jag ska vara ärlig.. såg mig inte själv som en person som inte gick på vad utbildade läkare (SWE) säger.. men desto mer jag forskar själv, löser här och hur katastrofalt jag blir behandlade desto mindre respekt får jag för läkarna här.
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!