• Solkattan

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Pink lilly: trodde du tog mindre... Då kanske det varken gör till eller från som du skriver. Hoppas blödningarna lugnat ner sig. Tänk på att du faktiskt inte kan göra mer än du gör ! Håller tummar o tår för att den lilla nu stannar kvar !

• Solkattan

Mom:jag bokade samtal via Skype nästa vecka. Hade liksom inte riktigt tid dagen efter .. Undrar lite stilla vad hans prislapp är för ed. Samt kostar väl Skype samtalet också nån tusenlapp ? Ja ja .. Det får väl kosta. Hoppas du får bra svar ifrån dimitri idag. Återberätta gärna !

• Solkattan

pipperoni: nu var jag visserligen i Riga o gjorde hysto men antar att det är liknande även i Aten? Iallafall så tittade läkaren först om det fanns något som inte borde vara där. När hon fann en polyp så bestämdes det att jag skulle sövas. Alla alla ingrepp man gjort under årens lopp så var detta det som kändes minst! Tog inte många minuter heller. Blödningen efteråt var minimal. Nu kan det ju vara olika för alla ... men förhoppningsvis så kommer du också uppleva det positivt. Och tänk att du kanske får "svar" på saker som stört tidigare försök!? :).
    Lycka till på måndag också!

• Solkattan

GrukanGrace: Det är inte världens bäst stigande värde... men det stiger..? Eftersom du har hcg i kroppen så kommer den antagligen inte börja blöda. Jag är tyvärr mer eller mindre proffs på biokemiska graviditeter (efter 4 stycken i en rad nu , låga hcg från dag 9) och min erfarenhet är att blodet håller sig borta tills att hcg nåt ner till noll. Det enda som kan avgöra något är om du gör ett nytt hcg test inom några dagar. Alla är ju olika gällande hur hcg stiger. Håller tummar o tår för att hcg fortsätter stiga... !

• Solkattan

Sitter o väntar vid datorn.. Ska Skype med dr d. Kl 15 grekisk tid. Ska jag ringa upp eller han?! Har aldrig skypat förrut ? Rädd att missa min tid... Har lagt till honom (skickat kontakt begäran)... Hmm.. Nån som skypat med honom tidigare ? Brukar han cara sen ?

• Solkattan

Ni som använt neupogen ...

Dr D rekommenderade det nästa försök. Han bad mig kolla in läkemedlet med avseende pris och biverkningar.

Jag blir totalt matt. Alltså 4475:50 kr för 6 sprutor. Enligt dr d (om jag förstod honom rätt?!) så skulle jag ta en spruta varje dag ... I 12 veckor. Det blir 62657 kr ... ?? Hur sjutton har ni andra lyckats ? Och sen biverkningarna ..? Tycker det är lite läskiga saker som står ..

Nån neupogen användare som kan dela med sig om användandet av medicinen ?

• Solkattan

Pink Lilly : mm .. Kanske billigare i Grekland ? I Sverige tycks de bara sälja en variant.

Marie i Stockholm ställde upp med dropp på midsommardagens morgon. Så det kan vara en lösning. Långt att åka men alltid något. Nån av oss härinne borde bli sköterska o sätta dropp ..? Nästan så jag själv skulle vilja gå en utbildning bara för att lära mig .. Tänk att kunna sätta på sig själv ?! Såg en tjej på nätet spm satte il själv.. Inte i fertilitet syfte dock. Jo pengar är alltid ett trubbel .. Suck..

• Solkattan

Grukangrace : ledsen för din skull ... :(. Min tanke är att hcg inte stigit så fasligt... så jag gissar på att det inte är ett utomkveds. Och om det är så så borde kroppen själv kunna ta hand om det.. men endast egen spekulation. Oavsett stor tröstkram till dig !

Pink Lilly : oj, det var nån blogg har jag för mig.. Var nåt år sen eller så jag hittade den.. ska kolla om jag hittar den igen !

Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!