• Solkattan

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Kan tas både och. Typ transferdagen så rekommenderas oralt. Dock hört att man kan bli riktigt yr i bollen av dem oralt. Köpte utrogestan nu i Prag och körde med lutinus fram till återföringen. Sen bara utrogestanet.

Sitter här o stirrar lite. Har svårt att fatta att vi åter igen har misslyckats. Försöker hitta historier på nätet om hur många ägg/embryodonations försök det krävs för att lyckas. Testade med en 20 mäts HCG sticka imorse. Med lite envishet så kan man ana 2 streck. Men om HCG 8 igår så borde streckets synts bättre ? Jag vet ju innerst inne att detta försök är över. Hade HCG 22 på dag 9 sist. Och HCG 21 på dag 7 sist. Och typ 32 på dag 16 innan dess. Alltid dessa kemiska graviditeter ! Min kropp måste vara världsbäst på att skrämma iväg embryon ? Kan man få nån form av medalj för det ? Väntar på svar ifrån dr d. Han måste snart tröttna på mig. Även han tyckte sist att det var exceptionellt att lyckas få tre kemiska graviditer på rad. Nu lägger jag till en fjärde. Hurra. Eller kanske inte. Jag undrat lite stilla VAD jag ska göra nu ? Känns som jag provat allt. Orkar inte mer. Just nu.

• Solkattan

Jag ringde för 1-2 år Sedan något som hette Haga kliniken i Göteborg. Har ju typ lika långt till Stockholm som till göteborg. De var då villiga att sätta dropp. Men det blev nåt trassel med att de stängde för tidigt så det slutade med att jag ändå åkte till Marie i Stockholm.

Inget blod ännu men tröttheten och ligamentskänningarna totalt borta så till veckan brakar nog helvetet loss...

Tänkt på det där med kall livmoder. Faktiskt så innan ivf:en med sonen gick jag ett par ggr till en osteopat. Som just sa att min livmoder var kall. Det kändes lite humbug men kanske finns det något där ? jag kände mig alldeles varm efter hans behandling i kroppen. Massören på jobbet har ju också påtalat liknande ? Samt akupunktören jag gick hos för 1-2 år sedan ?

Eftersom jag nu provat 5 ggr med egna ägg plus spermiedonator, 5 ggr ( 3 med dr d) egna ägg annan spermiedonator och nu embryodonation med annans ägg och spermier. Alla 12 ggr då det blivit något (kanske 6-7 ggr) så har jag inte kommit längre än till att ägget precis ska fästa. Dr d säger varje gång de senaste 3 ggr att min kropp är "calm". Alltså är det sannolikt inte immunsystemet eller embryona det faktiskt är "fel" på?

Då känns det nära till hand att tro att det är något problem med livmodern. Gjort hysto. Gjort penny mensblodstest.

Till våren blir det nog en resa till Prag igen. Kan inte släppa tanken på att "en gång är ingen gång"..

• Solkattan

Hur länge brukar mensen hålla sig borta när man tar både progestron o östrogen ? På ruvardag 13 och på ruvardag 9 endast 8 i HCG som nu borde nåt noll. Dr d tyckte jag skulle sluta med alla mediciner och fasa ut kortisonet. Men iom att tjeckisk kliniken har i morgon som testdag så fortsätter jag tills inorgon. Testat med äl tester i brist på gravtest o dessa helt blanka. Känner mig noll gravid också jämfört med förra veckan. Ni som tagit höga doser Estradiol o progestron.. Har jag en jävulsk jättemens att räkna med nu ?

• Solkattan

Redan: tack för svar ! Jag vet faktiskt inte hur det ligger till med fler embryon i frysen. Måste maila o fråga. Tycker det är knepigt att mensen aldrig kommer. Är utrogestan så mycket starkare än lutinus ? För när jag kollar tidigare försök så har mensen kommit fast jag tagit östrogen/lutinus. Visst är det tröstlöst. 4 ggr på raken som jag får en biokemisk graviditet. Hinner ju få upp hoppet... Trötthet och lätt illamående en vecka o sen bara ner i källaren igen .. :(. Borde kanske köpa ett sista gravtest och sen sluta med alla piller. Det är ju med största sannolikhet så att detta faktiskt är över. Ska bli skönt att avsluta kortisonet. Tog 10 mg sent igår kväll. Vaken från klockan 00-04. Så segt. Igår hade tjeckiska kliniken testdag. Borde testat då men hade inget test kvar hemma...

• Solkattan

Trex: visst är det surt att det aldrig kan få gå vägen ! 12 embryon under snart 4 års tid som längst kommit till ett ma i vecka 7-8. Jag har faktiskt inte fällt en tår... Endast innan testdag då jag i ren hysterisk glädje grät över sonens rektor som anställt en extra pedagog efter jul. Det är läskigt hur förhärdad man kan bli i denna tillverkningsverkstad. Jag utgår lite ifrån att det inte ska gå för att inte bli besviken...

Stor kram till dig ... Nån gång ska det gå !

• Solkattan

Köpte ett gravtest på lunchen o testade på jobbet. Totalt blankt så nu lägger jag av med alla mediciner och trappar ner kortisonet. Mailat kliniken i Prag o frågat om möjlighet till fler försök. Visserligen har vi inte bråttom. Kommer bli till våren då pengar o energi sparats. Samt så ska jag satsa på att komma i lite bättre form. Ska nu utan ångest åka till badhusets med sonen o lära honom simma. Livrädd för baciller om jag lyckats med graviditeten. Nu blir det lax o nubbe till jul.

• Solkattan

Mom2012: han skrev typ "bara" ... What to say. Och sedan att vi inte får glömma bort att alla embryon inte leder till graviditet. Ställde några frågor om typ "kall livmoder", embryoglue och kanske göra ett inplantationssnitt. Men iom att han inte är "huvudläkare" så brukar han inte svara mig på dessa frågor. Sen så är mitt immunförsvar lugnt. Så hans enda svar är alltså dåliga embryon. Känns nästan lite för svenskt .. Suck. Från tjeckiska kliniken fick jag typ bara till svar: "varför gjorde du blodprovstest redan dag 9.. Gör om det på dag 14 som står i instruktionen". Dubbelsuck. Min egna statistik är ju från dag 9 med 5 dagars enbryon. Jag har ju gjort 2 hemmatest som är tvärblanka ... Samt börjar spottingen komma nu. Jag gillar inte riktigt koordinatorn i Prag. Hon läser inte vad jag skriver. Hoppas hon skickar mina frågor vidare till läkaren nu. Jag vill veta om vi kan köra nytt försök och VAD vi möjligen ska göra annorlunda.

Skönt att komma ifrån kortisonet. Sov äntligen en hel natt. Taskigt med vikt kommentaren... Ah... Men man får väl se det i nån slags välmening. Alla kan inte uttrycka sig korrekt.. ;)

• Solkattan

Jag igen..

Fått svar från dr d. Jag frågade tidigare om han hade ed bland sina alternativ. Trodde inte han hade det ? Fick nu att jag fick höra av mig så kunde vi ha ett Skype samtal IMORGON hur vi kan gå vidare ?! Alltså ... Imorgon? Ibland får jag ångest av hans snabba svängar !! Undrar lite stilla vad han har för prislapp ? Är ju helt klart lockande att tänka sig dr d göra återföringen. Han va ju extremt noga och duktig med VUL. Men imorgon har jag redan bokat upp dagen.

Han skriver om laser snitt ? Är det samma sak som att rispa lite i livmodern innan återföringen ?

Fick även svar på mina svettningar runt dag 5-6 efter återföringen. Är embryona av typ dålig kvalité så kan kroppen reagera med att svettas? Alltså behöver inte vara en immunologisk reaktion eller hur man ska säga... ? Intressant.

• Solkattan

Pink Lilly : usch... Jobbigt läge ! Men var det inte redan som skrev att du skulle ta mer progestron ? Håller med henne ... Vad kan det skada ? Har du ont om lutinus/utrogestan så har jag liggande. Tar de slut så kan man alltid tjata sig till fler. Det kan ju hända att du tappat bort dem ? Ibland får man ljuga. Vila på !

Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!