• mumskastrull

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

finee skrev 2017-11-06 17:17:03 följande:
    Det verkar vara som så att över 1000 kan vara mycket över 1000! Fick till sist mitt svar och det var tack och lov på 6779!!!! Är så glad just nu. Tacksam att jag såhär långt fortfarande verkar vara gravid. Mina immunprover verkar lugna också, tror jag. Både Leukocyter o Neutrofila har gått ned en liten aning (fortfarande förhöjt dock). Lymfocyterna en lite smula upp: från 1,3 till 1,6, men känns rätt lugnt ändå. Hoppas det fortsätter såhär nu. Håller tummarna för ditt provsvar imorgon!!
    Yrla76 skrev 2017-11-06 17:03:39 följande:

Verkar som att vi är många som håller på med hcg prover nu Håller alla tummar för er (oss). Ringde kliniken idag och bad om ett vul då jag även har lite ont i magen nu men de tycker det är för tidigt att se ngt. Skulle ringa igen om smärtan tilltar och ta nytt hcg imorgon.

Finee - hoppas att det har stigit mer och att 1000 bara är en allmän gräns de anger. Håller tummarna!

Mumskastrull - vet flera som haft ?fel? vecka på clearblue. Läste bland annat om en som fått för lågt på digital, men tagit hcg och fått högt värde, på 3-4000. Men jag vet, med våra erfarenheter är det inte solskenshistorierna som ligger närmast till hand att tro på för en själv...

Jag är själv bäckmörk, minsta avvikelse och jag tror direkt att det är MF. I mitt fall brukar det tyvärr stämma oxå...

Ja, vi är några i hCG-karusellen nu... Man blir ju helt knäpp av detta. Jag är också kolsvart och katastrofig när det kommer rill att tolka - jag var helt säker på att ?över 1000? betydde ?något på 1000?.. så jag räknade helt ut mig själv. Nu var ju värdet väldigt högt istället, till min stora lycka Men precis som du säger brukar ju inte solskenshistorierna vara dem som ligger närmast till hands...

Håller tummarna som bara den gör ditt hcg imorgon, verkligen.
    Nämen vad roligt!! Vilken ökning på 6 dagar! Fantastiskt. Kroppen verkar också lugn! Glad Har nu fått några mer symtom?

Själv är jag så nervös.. troligen för att jag känner att något är fel. Tycker också att jag borde ha fått mer symtom nu. Har ont i brösten, men bara det. Mensvärken som jag hade har försvunnit sedan 3 dagar.. 

Jag tycker inte jag har några symtom på immunattack (inte för att jag vet vad jag ska leta efter), men mina lymfocyter har gått upp igen sedan förra veckan. Låg då på 2.2 och idag 3.4.... Resterande värden förutom trombocyterna har börjat sjunka. Vet inte vad jag ska tro och som vanligt har inte Dr D svarat....

Bara att invänta bhcg....Gråter
  • mumskastrull
    Yrla76 skrev 2017-11-06 17:03:39 följande:

Verkar som att vi är många som håller på med hcg prover nu Håller alla tummar för er (oss). Ringde kliniken idag och bad om ett vul då jag även har lite ont i magen nu men de tycker det är för tidigt att se ngt. Skulle ringa igen om smärtan tilltar och ta nytt hcg imorgon.

Finee - hoppas att det har stigit mer och att 1000 bara är en allmän gräns de anger. Håller tummarna!

Mumskastrull - vet flera som haft ?fel? vecka på clearblue. Läste bland annat om en som fått för lågt på digital, men tagit hcg och fått högt värde, på 3-4000. Men jag vet, med våra erfarenheter är det inte solskenshistorierna som ligger närmast till hand att tro på för en själv...

Jag är själv bäckmörk, minsta avvikelse och jag tror direkt att det är MF. I mitt fall brukar det tyvärr stämma oxå...

Jag har också läst att flera fått fel, men känns långsökt...
    Har sådan ångest/oro...

Håller tummarna för dig!!
  • mumskastrull

Hej!
    Nu har jag fått svar på mitt hcg-värde från igår.. Var tyvärr 4772.. Gråter 
    Var 2073 i torsdags.... Vad gör man nu? Känns konstigt att det fortsätter stiga...

• mumskastrull
    finee skrev 2017-11-07 09:38:46 följande:
    Vad jobbigt Mumskastrull Lider med dig. Det finns ju dock solskenshistorier med dem som har långsam stigning där der ändå gått bra. Men jag förstår att du tappar hoppet. Hade jag varit dig hade jag fortsatt med medicinerna och tagit nytt hCG imorgon. Då kan du se om det hämtat sig och börjat dubblas igen med tvådagarsintervall. Skickar tusen kramar <3
    Undrandesökare - Jo, det kanske är så. Är idag på 5+5.... Jag mailade honom imorse, men även igår ang mitt FBC. Har inte fått svar ännu.

finee - Ja, verkligen SKIT. Har aldrig tidigare kommit såhär långt. Har innan bara fått kemiska graviditeter. Trodde att hysteroskopin med antibiotikabehandling i somras skulle göra susen.. men icke. 
    Jag har också läst solskenshistorier.. men det känns långsökt. Får se vad Dr D svarar (om han svarar)..
  • mumskastrull
    Yrla76 skrev 2017-11-07 11:25:03 följande:

Usch vad tråkigt Mumskastrull, men är det verkligen så dålig höjning? Vissas hcg nivå dubblas ju först var 3:e dag.

Finee-när min son kom fick jag fragmin, trombyl och levaxin. Detta har jag tagit med graviditeter efter honom och då fått MF.

Melina- vad är dina symptom för att i munförsvaret är igång?

Just lämnat hcg prov igen, får svar imorgon. Så himla jobbigt. Även om jag är negativt inställd pga de dåliga värdena i förra veckan, så finns det alltid en gnutta hopp som skapar en nervositet i hela kroppen

Undrandesökare - Han har svarat. Först ville ha att jag skulle ta ett nytt dropp, men när han fick se mitt hcg svar så ändrade han sig och ville att jag skulle ta ett nytt hcg+fbc om 1 v. Kändes inte som om han var så hoppfull...

Jo det är ingen kanonökning. Har nästan givit upp. Det har dubblats på 79h... Har fortfarande ingen blödning, men har fått lite mer mensvärk idag igen så den kanske är påväg. Har tänkt att ta ett nytt hcg imorgon och se vad det tar vägen. 
  • mumskastrull
    Yrla76 skrev 2017-11-08 12:45:14 följande:

Hon såg en uppklarning i livmodern så jag gläds åt det lite nu och hoppas att det då sitter rätt och inte är ett X. Ska komma tillbaka om en vecka. Så himla konstigt men läkaren vill inte säga att hcg är fel eller att man borde sett mer och att det nog är ett MA. Hon var positiv och sa ?nu håller vi tummarna?! Trevligt av henne men är det inte konstigt att hon inte avskriver det när allt pekar, skriker, att det inte är som det ska? Nåväl, forts följer. Mina bröst har ömmat massor o känns inte idag så kanske är en blödning på g.

Tråkigt att värdena inte går upp som de borde, men bra att det inte var tecken på x! Håller tummarna för dig!
  • mumskastrull
    finee skrev 2017-11-09 10:43:45 följande:
    Beklagar bådas vår situation Usch för det här.
    Usch vad tråkigt! Det såg så fint ut! Har blödningen fortsatt? 
    När man har haft så mycket bakslag så borde man få åka lite räkmacka.. men icke. 
    Tänker på dig!!! {#emotions_dlg.flower}
  • mumskastrull
    melina77 skrev 2017-11-09 10:26:45 följande:
    Ja det lät ju inte så lovande, verkligen ledsen. Jag fick precis min mens så jag hade nog rätt ändå. Det är bara att kämpa vidare. Kram
    Vad tråkigt. Den där j*vla mensen!
    finee skrev 2017-11-09 10:43:45 följande:
    Beklagar bådas vår situation Usch för det här.
    Usch vad tråkigt! Det såg så fint ut! Har blödningen fortsatt? 
    När man har haft så mycket bakslag så borde man få åka lite räkmacka.. men icke. 
    Tänker på dig!!! {#emotions_dlg.flower}
  • mumskastrull
    finee skrev 2017-11-09 11:38:55 följande:
    Blöder ingenting alls. Den lilla miniblödningen var bara vid ett tillfälle igår, sen inget mer. Men den lär ju komma igång här snart. Man kan ju tycka att man skulle få ha lite medvind någpn gång. Men icke. Blir helt söndersliten av detta Hur går det för dig?
    Förstår att du blir det. Det blir jag med. Blev sjukskriven i 2 v pga att jag inte klarar av att jobba. 
    Jag vet inte hur det går v 6+0 idag, men efter senaste hcg så är jag inte så hoppfull. Lämnade ett nytt igår som jag ännu inte har fått svar på. 
  • mumskastrull
    finee skrev 2017-11-09 16:29:35 följande:
    Jag blev också sjukskriven. Helt omöjligt att fungera på jobbet i det här skicket. Hoppas att du får bra besked när du får provsvar. Berätta gärna hur det går. Kram
    Hej!

Imorse fick jag svar på mitt hcg som jag tog den 8 nov, 48 h efter det förra. Det hade nu gått upp till 8676 från 4772. Förstår ingenting. Kan det göra så?
    Sitter här och är förvirrad.. Vågar man hopppas?

Har fortfarande inte så mycket symtom.. Ont i brösten, men varierar väldigt. Menssmärta igen sedan 2 dagar tillbaka (hade förra veckan men var borta ett par dagar). Sen är jag relativt trött och har ganska tråkiga humörsvägningar. 
    Ingen yrsel.. inget illamående... 
    Symtomen kan lika gärna vara PMS.... :P..

Hur går det för dig?? 
    kram!!!!
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!