Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
Hej!
Nu var det ett tag sen jag skrev något :) Har precis kommit hem från Aten efter ett möte på Serum, där jag gjorde en hysteroskopi med mensblodstest och ett glukosbelastningstest då jag enligt Penny har mild PCO (ingen fertilitetsläkare här som har sagt det)
Hysteroskopin visade på en kronisk endometrit, vilket innebär att hela insidan av livmodern är inflammerad. Mensblodstestet som togs i samband med hysteroskopin visade på klamydia och någon "bacterial load" (fattade det som bakteriell vaginos). Enligt Penny så skulle det aldrig kunna bli någon graviditet när det såg ut så i livmodern... Känns konstigt att de har hittat klamydia då jag har haft samma partner i 10 år (ingen av oss har varit otrogen, helt säker!).. Det borde ju i så fall ha självläkt?
Har någon annan här varit med om att man har hittat en inflammerad livmoder och sen efter antibiotikakuren blivit gravid?
Tycker det känns konstigt att ingen läkare har tittat på detta tidigare då vi har gjort 7 insättningar och 3 kemiska graviditeten och ett tidigt missfall... Läkarna här har bara sagt att det det borde fungera då allt ser bra ut och det ända som har hittats är endometerios...