finee skrev 2017-12-19 10:49:59 följande:
Jag vet inte vad värdet ligger på, barnmorskan sa bara att det var alldeles för lågt. De tog ett nytt tsh och även t3 o t4 den 11:e, men de har inte hört av sig angående provssvar så jag gissar att de inte är superoroliga..?
Håller med dig, Dr D ser allt genom en immunvinkel! Ska inte klaga, han har ju beviseligen gjort att det funkat för mig den här gången, men ibland kanske det är annat än immunförsvaret..?
Tycker inte heller att det känns bra att ligga på för höga doser i onödan. Man borde väl kunna börja trappa ned och så borde det väl synas i FBC om värderna sticker upp igen oroväckande. Då måste man väl kunna börja igen? Falun vill att man slutar med prednisolon helt i vecka 8 eller senast vecka 12.
Trombyl 160mg låter mycket. Har du höga trombocyter?
Nää man ska absolut inte klaga, men jag tror att det beror på något annat. Får se imorgon när jag tar ett nytt FBC. Om mina FBC inte sticker iväg så tror jag att jag ska försöka trappa ner till 15 mg, kanske v 15 eller så, men får se. Om man läser tillbaka i tråden ett par år så verkar det som om han körde på lägre doser prednisolon. Är det någon här som vet varför han har ändrat/höjt doserna? Läste också om dem som fick sluta med Fragmin efter v12.
Jag tycker inte jag har speciellt höga trombocyter. Låg senast för ca 1 v sedan på 302. Tror bara att han tänker lite fel. Han skrev ju också två olika prednisolon ordinationer.. Väldigt snurrigt.
Hur går det för dig? När ska du på KUB? :)