Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
finee-Hur gick det på vul idag?
finee-Hur gick det på vul idag?
Idag fick vi se TVÅ små pickande hjärtan på VUL! Min lyckligaste stund någonsin!! Är så glad. Trodde jag skulle vara mindre orolig efter VUL:et, men känner mig nu orolig att de inte ska växa som de borde, eller att de är för små....alltid är det nåt. Men så otroligt tacksam över att ha kommit såhär långt. Var så nervös innan. Har gråtit så mycket glädjetårar idag. Eftersom det var två så kommer de göra ett VUL till innan de släpper oss från IVF-kliniken, de sa att de har en sån rutin. Så vi ska tillbaka nästa vecka igen. <3 <3
Ariellan - Dr D brukar skriva att man kan ta fbc innan man börjar med kortisonet, om man har möjlighet. Står det inte så i din behandlingsplan?
Står typ att jag skulle ta FBC när jag vill innan droppet, har ju redan börjat med predni...
Hej alla! Det var ett tag sen jag var här inne, har haft en paus under tiden jag gjort hysteroskopi och sedan kört igång med immunterapin med hjälp av dr d. Vad kul att läsa om alla graviditeter!
Jag plussade själv i lördags och kroppen verkar vara i krig. Inte för att jag märker så mycket själv men blodproverna från idag visade lymfocyter på 5.2 och leukocyter på drygt 12... Vet inte om det redan är kört men det vill jag ju inte utgå ifrån än.. har någon av er haft liknande värden (och lyckats behålla en graviditet)? Dimitris har inte svarat på mitt mejl med provsvaren så jag vet inte riktigt hur jag ska gå vidare. Jag bokade preltid hos Marie för infusion imorgon men om jag inte hör något går jag troligen inte dit. Eller hur har ni gjort?Tyckte jag såg att det var flera som inte fått svar från D de senaste dagarna.
Tacksam för svar! Kram alla
Tror ni det gör något om man tar första il-droppet dagen efter ÄL? Har förmodligen ÄL typ inatt och ska ta dropp på fredagsmorgon.
Har någon här tappat håret av Neupogen? Är väldigt orolig..
mumskastrull- Tråkigt att Dr D inte hör av sig, han är tyvärr tidvis dålig på att svara på mail. Det har hans patienter klagat på här itråden sen den startades 2012.
Men bra att du tog dropp på egen hand. Jag har själv gjort det när Dr D inte svarat i tid. Dr D brukar sen säga "well done" när han väl svarar.
Lycka till !
Välkommen till tråden Kiimo !
Javisst finns det ett test för spermierna som är bättre än det svenska ! Det kallas sperm dna fragmentationstest. Finns inte i Sverige men på finns på många kliniker utomlands.
Vi reste till AvaRiga i Lettland för att göra det. Motsvarande 700svenska kronor kostade testet plus resan dit. Man får provsvaret via mail nästa dag.
Man kan flyga till Riga, tar 1 timme från Arlanda.
Det går båt också från Värtahamnen och kliniken ligger på promenadavstånd från båtterminalen i Riga.
Hör av dig om du har mer frågor.
Kiimo- Vi gjorde sperm dna fragmentationstestet hos AvaRiga, men tyvärr hittades både dnafel och fragmentationsfel och då är det spermadonation som gäller.
Jag är över 40, med bra amh, men läkaren i Riga sa att minst 85% av äggen dåliga kromosommässigt pgr av ålder, så vi har valt att gå vidare med dubbeldonation.