Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
MoM; om första barnet har kommit till utan problem så är min första tanke immunproblem som har uppstått efteråt, pga graviditeten (finns olika typer av antikroppar som kroppen kan bilda och som förhindrar en ny graviditet) eller pga t ex stress (förhöjda NK celler). Att du plötsligt skulle att fått problem med äggkvaliteten tvivlar jag på även om du är 40. Snarare är det då nån obalans i hormonerna - för lågt LH för att kroppen ska kunna få till ett bra ägg? Du sa att ditt prolaktin ligger bra till - helst vid nedre ref värdet (har egen erfarenhet). Vad gäller ivferna - har du frågat dem om äggen varit mogna vid ÄP? Omogna ägg befruktas ju inte. Hade själv det problemet som löstes med menopur som innehåller LH och fler sprutdagar. Om du vill ta tillskott så rekommenderar jag i första hand Q10 (den aktiva formen Ubiquinol), den gör susen för äggen. Kolla ditt dhea och ditt LH så att de inte är för låga. Jag låg i samma situation som du, många ägg vid ivf men dålig befruktning och ingen graviditet. Löstes med Q10, sänkning av prolaktin (som även höjde mitt LH) och immunmediciner kram