• UndrandeSökare

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

melina77- Det du kan göra är att begära ut dina journaler från sjukhuset/kliniken. Ibland står det saker där som tidigare läkare noterat men inte alltid meddelat patienten. Man har rätt att få ut sina journaler en gång per år. På många ställen är det gratis, andra kan ta en mindre administrativ avgift. Då kan du ju läsa själv om någon läkare tidigare konstaterat ifall du har stenos.

Går du hos Dr D eller Serum också? Isåfall rådfråga dem ang din situation och vad de rekommenderar.

• UndrandeSökare

Ariellan- Ja, det är samma sak. Dr D kallar det FBC (full blood count). Hos vårdcentralen säger de oftast diff, på werlabs kallas det b-celler. Blodstatus +diff/b-celler mäter totalt drygt 10 olika saker bla leukocyter, lymfocyter, trombocyter, neutrofilia, erytrocyter etc.

• UndrandeSökare

melina77- Bra att du läst dina journaler, men tråkigt att du inte får så bra hjälp på kliniken i Uppsala, håller med dig att det kan vara svårt att få bra fertilitetshjälp i Sverige. Du kan ju fråga Dr D om han tycker du borde göra en stenosoperation i Aten?

• UndrandeSökare
    Ariellan skrev 2017-10-02 20:10:39 följande:

Okej så bra!

Det finns ingen möjlighet att dom sätter dropp på werlabs?

Du kan ju fråga om de gör det, men du kommer inte ifrån att du behöver en läkarordination generellt för att få hjälp med dropp.
  • UndrandeSökare
    Mila skrev 2017-10-02 21:58:56 följande:

Hej tjejer!

Jag fick tips om albyl minor här för några månader sedan. Vi har haft ett flertal missfall men är nu i vecka 17 <3 Jag tar fortfarande albylen men funderar på om jag kan/ska sluta? De har inte hittat något som visar på att jag får proppar.

Vad tycker ni?

Grattis ! Gick det vägen ned endast albyl minor?

Jag har konstaterad koagulationsjukdom och ska sluta med trombyl (motsvarigheten till albyl minor) i gravvidvecka 36. Fragmin ska jag fortsätta med till efter förlossningen.
  • UndrandeSökare

finee- Så bra att du äntligen fått dina provsvar, det lönade sig att maila och påminna honom! Hoppas samtalet med Dr D går bra och att du får resten av hans dokument snart också !

Lycka till med behandlingen.

• UndrandeSökare

finee- Du kan ju börja med att redan nu ringa och boka in dropp på fredag om du vill. Samt köpa ett Blodststatus plus b- celler på Werlabs idag och gå och ta det hos Werlabs tex imorgon.

• UndrandeSökare

Ariellan- Hoppas det går bra. Vilket datum väntar du nästa mens? Ta gärna Clearblue digitalt test den dagen eller Graviditetstest (hcgblodprov) hos Werlabs. Använder du LCHF koden kostar det 180kr. Om det blir plus, ta ett nytt dropp så snart som möjligt då, helst samma dag.

• UndrandeSökare

finee- Jag har även hört att Lymfocyterna ska inte överstiga 25% av Leukocyterna.

Nån som är duktig på att räkna procenträkning?

Ariellan- Men om du har känningar av ditt immunförsvar så ta ett nytt dropp så snart du kan.

Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!