• quintana7

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Önskar för övrigt er alla en fin helg. Ni är alla kämpar och på ett eller annat sätt löser sig det mesta!

• quintana7
    angels8 skrev 2016-07-02 19:16:53 följande:

Hej alla !

Vill bara berätta jag fick också missfall

Jag får se om man ska ändra nåt och vad som blir plan B.

Lycka till till er andra .. Och alla andra som kämpar på vi ger inte upp Kram!!!!

Jag beklagar massor angels8. Har Dr D sagt något till dig om det? Det är verkligen fruktansvärt att vara med om. Men jag har läst att ca 80% av alla som går på denna behandling "lyckas" på tre "gånger". Ge inte upp utan fortsätt, Dr D kommer säkert ha en plan för nästa gång.
  • quintana7
    Maraki73 skrev 2016-07-03 10:19:56 följande:
    Hej och tack.

Mitt embryo utvecklades långsamt och jag blev flyttad bakåt 2 ggr vid vul. Missfallet kom i v 7 ( 6+ 5) mitt progesteron låg bra.

Dr D trodde att embryot hade kromosomfel. Mitt immunförsvar var bra.

Nu har jag 2 embryon kvar i frysen som jag tar till hösten. Jag hoppas jag kan få en liten av någon av dem.

Kram
    Håller tummarna för dig, lycka till! Man önskar egentligen svensk sjukvård kunde kolla upp om det faktiskt var kromosomfel eller inte men det är något vad jag förstått man måste ta tag i själv isf. (Som allt annat egentligen -.-).
  • quintana7

Hur är det med HCG, i vilken vecka minskar dubbleringstakten? Ca vecka 7-8? Har ni alla mätt HCG så långt?

• quintana7

Tack för era svar aylak och ananax. Jag har en känsla av att det inte stigit tillräckligt högt, ligger på 94900 nu och låg på 50000 för en vecka sen, innan dess har det dubblerats var 2-3 dag. Sjukt nervöst inför VUL imorn. Jag hoppas att denna lmmunbehandling funkar på mig om inte denna gång kanske nästa.

• quintana7
    aylak skrev 2016-07-04 20:35:04 följande:
    Svarade på ditt pm också. Men med tanke på hur högt hcg du har så tror jag inte att du behöver oroa dig. Mitt hcg var betydligt lägre i "din vecka". Kanske är det därför min dubblering höll i sig något längre? Jag tror inte du behöver vara nervös inför VUL imorgon iom att du redan fått se ett hjärta slå. Håller tummarna! 
    Stort tack! Oerhört påfrestande detta men ska försöka kolla på en film nu. Tack för att alla ni finns. 
  • quintana7
    pink lily skrev 2016-07-04 23:09:18 följande:

Mellan hcg-prov v 6+5 och nytt prov 8 dgr senare, så hade mitt hcg bara dubblerats. Planade alltså ut vid den tiden. Blev lugnad av andra att hcg-stegringen kan plana ut tidigare om haft tidig, och stark, hcg-ökning under graviditeten. Hade jag. Det sista kunde även förknippas med pojkembryo fick jag höra, men stämde inte för oss. Visade sig vara en dotter :)

Men oj!! Det är exakt på pricken så för mig, höga HCG-värden som mellan 6+5 och 7 dagar senare endast fördubblats. Ligger på 94000 nu och är orolig men detta låter ju väldigt lovande. Åh hoppas!! Tack för att du skrev!
  • quintana7
    Vem har svaren skrev 2016-07-04 22:47:00 följande:

Hej,

Är det någon som vet varför Dr D hemsida inte fungerar längre? Han jobbar fortfarande i Aten? Försöker nå honom och få hjälp på vägen, men vet inte vart jag ska vända mig.

Stort tack till dig som har svaren!

Testa att maila: lifeclinic@gmail.com
  • quintana7
    angels8 skrev 2016-07-05 09:13:49 följande:

En gång igen har svenska sjukvården gjort en helt jäkla fel igen!

Gick till akut gyn för att få mediciner för att sätta igång missfallet.

Då visade det i skärmen att ett hjärta tickade !!!!

Omg !!

Läkaren på Visby hade tydligen för gammal ultjudet maskin .

Den dom har på SöS är mycket bättre ,, så jag är fortfarande gravid!!! Kan inte fatta helt otroligt !! Dr D behandling funkar

Men wow!! Vad underbart att höra, stort grattis!! Och vad otroligt frustrerad och arg jag blir på den svenska vården, finns det minsta tvivel ska man inte döma ut något allra minst sätta igång något. Otroligt. Men än en gång, grattis, vad skönt att höra!
  • quintana7

Godmorgon! Jag är verkligen ingen expert men de gånger mina värden har stigit på det sättet har Dr D sagt att jag behöver IL närmaste dagarna, så ta ett idag eller imorn. Vid ett tillfälle höjde han också korisonet från 10mg till 15mg så du bör def inte sänka det iaf. Håller tummarna!

Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!